Společnost


SPORTISIMO s.r.o.

Počet nahlášených stížností:73
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 3 stížnostech.

#10166Neoprávněné zamítnutí reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 3 dny 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
18.03.2016, před 9 lety

Jiří Mašek

Znění stížnosti

Reklamoval jsem u prodejce zakoupenou vycházkovou obuv Reebok.
Tato reklamace však byla z jeho strany, jak sem se dozvěděl při přebírání "vyřízené" reklamace na prodejně, zamítnuta. Avšak v tomto případě neoprávněně.
Reklamoval jsem výrobní vadu obuvi, kdy se po cca 11ti měsících začala obuvi odlepovat gumová podrážka v důsledku nekvalitního zpracování.

Prodejce reklamaci zamítl s vyjádřením:
“Vámi reklamovaná vada - rozlepené špice, propadlé paty, prodřené paty. Je zřejmé že všechna poškození takového rozsahu nevznikla v jeden okamžik ale postupně

Rozsah poškození svědčí, že obuv byla užívána i po zjištění defektu”
Reklamaci zamítli s tím, že vada má být reklamována idned po zjištění a tudíž reklamaci zamítají.

Není však pravda že obuv byla užívána i po zjištění defektu. Obuv byla reklamována neprodleně po zjištění reklamovaného defektu - odlupování podrážky. V pátek odpoledne 4.3.2016 se podrážka začala odlupovat. Tudíž sem boty ihned odložil, využil jiné a ihned 5.3.2016 jsem bez zbytečného odkladu boty reklamoval, než se poškození rozšíří.
Dále prodejce uvádí že sem reklamoval propadlé a prodřené paty bot. To je opět nepravda, neboť jsem reklamoval pouze nekvalitní lepení podrážky k botě. Odřené a propadlé paty jsou vzhledem k materiálu a určení bot běžným opotřebením, které reklamovat nelze. Tedy prodejce se vyjádřil k běžnému opotřebení, které jsem nereklamoval.

Vzhledem k tomu že ze strany neproběhlo řádné vyřízení reklamace dle zákona, jsem jej písemně požádal o návrh smírného řešení. Z mé strany je akceptovatelná oprava zboží (ten rok do zákoné lhůty to snad už boty vydrží), jeho výměna, i vrácení kupní částky.
Veškerou dokumentaci k reklamaci mohu zaslat.
Datum kdy se začala obuv rozlepovat mohu potvrdit já, případně očitý svěděk, který i dosvědčí že jsem ihned po zjištění začal používat obuv jinou (taktéž zakoupenou u tohoto prodejce).


Produkt

Vycházkové boty Reebok


Požadované řešení

oprava zboží, jeho výměna, nebo vrácení kupní částky


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.3.2016 16:20, před 9 lety

Rozhodl-li prodávající o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Hodí se ještě doplnit, že při výběru obuvi je žádoucí sledovat označení obuvi. Každý druh obuvi má svá omezení a je nutné s nimi počítat jak při užívání bot, tak hlavně při jejich reklamaci. Prodávající má povinnost řádně informovat spotřebitele o vlastnostech prodávaného výrobku, o způsobu použití a údržby výrobku a také o nebezpečí, které plyne z jeho nesprávného použití nebo údržby. Je-li třeba, aby při užívání věci byla zachována zvláštní pravidla, je prodávající povinen spotřebitele s nimi seznámit. S ohledem na povahu výrobku, způsob a dobu jeho užívání je prodávající povinen zajistit, aby tyto informace byly podány písemně.

Při porušení této informační povinnosti může být prodávajícímu od České obchodní inspekce uložena sankce za správní delikt. Podrobnější informace ohledně této problematiky je možné nalézt mimo jiné také na adrese: https://www.dtest.cz/clanek-2363/davejte-pozor-jakou-obuv-kupujete.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.4.2016 20:38, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.