Počet nahlášených stížností: | 5 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 14.11.2014 jsem zakoupil pánskou vycházkovou obuv ZA 949,- Kč v OC Karolína v OSTRAVĚ.Tato dle návodu výrobce určena k běžnému použití a mnou používaná dle přiloženého návodu. V letní sezóně zateplená kotníčková nepoužívána.
Na konci října 2015 došlo po pár dnech opětovného nošení k odlepení podešve vzadu na patě. Boty jsem okamžitě 2.11.2015 předal v prodejně k 1.reklamaci.Při vyzvednutí dne 11.1.2016 jsem obdržel zamítavé vyjádření k reklamaci č.90151375 ze dne 4.11.2015, z čehož vyplývá, že boty neopustily prodejnu, nebyl tedy proveden pokus o opravu obuvi.Obuv jsem nepřevzal a žádal přehodnocení reklamace. Toto bylo provedeno 18.1.2016 se zamítnutím reklamace.
Další kontakt se společností k vyřešení reklamace, mi bylo v prodejně sděleno, neexistuje.Pouze prý soudní cestou.
BR473537060 OBUV PÁNSKÁ VYCHÁZKOVÁ vel. 45, cena 949,- Kč.
V reklamaci jsem byl osočen z nesprávného zacházení s obuví a pozdního uplatnění reklamace, a že přes vzniklou vadu jsem prý boty používal dále. Tato nařčení striktně popírám a nechápu, z jakých důkazů vychází tato lživá tvrzení. Jsem vysokoškolsky vzdělaný člověk a je mi jasné, že s odlepující podrážkou nelze obuv řádně užívat.
Návrh na vyřízení reklamace - oprava nebo zrušení kupní smlouvy s vrácením peněz.
Děkuji za korektní jednání a kladné vyřízení mé stížnosti.
|
Tweet |
Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Přičemž se má dle 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že pokud se vada projeví v průběhu 6 měsíců od převzetí, věc byla vadná již při převzetí. Odpovědnost za vady se nevztahuje na běžné opotřebení a na mechanické poškození. Pokud se vada projeví později a mezi stranami existuje spor o to, zda se jedná o vadu nebo nikoli, může se spotřebitel obrátit na soudního znalce z oboru, který se bude zabývat existencí a povahou vytýkané vady. Současně by se měl vyjádřit k vlastnímu odůvodnění reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.