Počet nahlášených stížností: | 74 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dnes jsem si koupil televizi Philips 43PUH4900/88. Společnost má v letáku napsáno 4K SMART LED TV za 9 999,- v akci za 50% ceny. Tato cena se na internetu vyskytuje běžně a SMART také rozhodně není. Ještě jsem si k tomu dokoupil prodlouženou záruku o 3 roky.
Philips 43PUH4900/88
Chtěl bych vrátit peníze v celkové výši i s cenou prodloužené záruky na což mi po telefonu řekli že to nedělají ale že se můžeme domluvit na vyměně za jinou, což se mi moc nelíbí jelikož to je jejich klamavá reklama a chci se zeptat jestli by po případě byla možnost i jiné cesty pokud by se s danou firmou nedalo rozumně domluvit. Děkuji za odpověď.
|
Tweet |
Spotřebitel by mohl od kupní smlouvy odstoupit, pokud má věc vadu, tedy nemá vlastnosti, které byly ve smlouvě sjednány (nejedná se o SMART TV), a z povahy vady je zřejmé, že ji není možné odstranit (daný typ zboží není uzpůsoben k užívání propagovaného v reklamě). Jednalo by se totiž o porušení kupní smlouvy ze strany prodávajícího podstatným způsobem. Za podstatné porušení smlouvy se považuje porušení povinností takovým způsobem, o němž strana porušující smlouvu již při uzavření smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala (více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3387/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-jeji-podstatne-poruseni). Bylo-li odstoupeno od smlouvy, ruší se závazek od počátku. Kromě toho se ruší také všechny smlouvy, které byly na kupní smlouvě závislé (prodloužená záruka).
Pokud by prodávající uváděl nepravdivé údaje o ceně nebo o existenci cenové výhodnosti (nepravdivý údaj o slevě), jednalo by se o nekalou obchodní praktiku. V daném případě bude rozhodující, jak byla nabídka formulována. Bylo-li zboží nabízeno za polovinu ceny, za kterou prodávající původně zboží nabízel, o nekalou obchodní praktiku se nejedná (a to ani v případě, že jiní prodávající nabízejí zboží výhodněji), neboť cena byla opravdu ponížena. Něco jiného by bylo, kdyby například prodávající při nabízení zboží přislíbil, že zboží je prodáváno za cenu, která je o polovinu nižší, než jaká je nejnižší na trhu. V takovém případě by musel svému závazku dostát a v době prodeje nabízet zboží za těchto podmínek. Pokud by tak neučinil, jednalo by se o nekalou obchodní praktiku.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.