Společnost


Ing. Roman Hájek

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#10179Poškození zboží během opravy + poškození při přepravě, odmítnutí uhrazení vzniklé škody

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

7 měsíců 3 dny 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
20.03.2016, před 9 lety

Milan Ječný

Znění stížnosti

Do firmy ITRA jsem zaslal na opravu LCD TV BENQ. TV měla vadné podsvícení LCD panelu. Telefonicky jsem se předem informoval o ceně a podmínkách a TV do servisu zaslal.
Cena za opravu byla 908,- Kč. Po první zapnutí opravené TV začala TV nepříjemně pískat. Na základě tel. dotazu mi bylo sděleno, že chybou technika došlo pravděpodobně ke špatnému uchycení měněné výbojky. Reklamoval jsem tedy provedení opravy a TV zaslal opět do servisu. Po cca týdnu mne konstatoval pracovník servisu s tím, že opakovaná oprava se nepovedla (prasknul LCD panel) a díky nedostupnosti náhradního LCD panelu je TV neopravitelná. Bylo mi sděleno, že poškozenou TV zašlou na své náklady na moji adresu. Bohužel, TV se při přepravě poškodila. Balík jsem nepřevzal a poškození reklamoval odesílatele.
Po urgenci mi firma ITRA vrátila peníze za první opravu (908,-Kč) a jako náhradu vzniklé škody zaslala částku 1390 Kč.
Cenu obvyklou jsem stanovil na 3000,- Kč. (cena obdobné starší TV na www.aukro.cz www. bazos.cz). Firma ITRA odmítá škodu uznat a neopravený televizor vrátit. V dopise ze dne 10. 3. 2016 uvádí: "pokusili jsme se panel opravit, i s rizikem že se to nemusí povést). O tomto riziku mne, ale nikdo neinformoval a toto riziko není ani nikde uvedeno na www.itra.cz.
V stejném dopise je uvedeno, že jsem obdržel odškodné od přepravní služby PPL. To ale není pravda, jelikož jsem byl jen příjemce balíku a přepravu reklamovala firma ITRA. Ta obdržela od PPL náhradu škody.
Mám za to, že zde došlo z hlediska zákona ke škodě na převzaté věci (poškození během servisu plus poškození během přepravy) a proto požaduji zaplacení ceny obvyklé za poškozenou TV.


Produkt

LCD TV BENQ SE2241B - pořizovací cena 5999,- Kč


Požadované řešení

Náhrada způsobené škody. Určení ceny obvyklé.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.3.2016 12:10, před 9 lety

Ze zákona odpovídá v souladu s ustanovením § 2944 občanského zákoníku za poškození, ztrátu nebo zničení věci ten, kdo ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy. Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při přepravě či skladování věci.
Reklamační protokol by v tomto případě mohl sloužit k prokázání stavu věci v době předání k reklamaci, pokud by vzhledem k povaze poškození (zjevné) bylo možné předpokládat, že bude v protokolu v rámci zhodnocení stavu věci uvedeno.
Škoda se hradí v penězích, jen pokud o to poškozený požádá. Jinak se nahrazuje uvedením do původního stavu (opravou).
Při určení výše škody na věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.10.2016 15:47, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.