Počet nahlášených stížností: | 177 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, 14.12.2015 jsem učinila objednávku na stránkách internetového obchodu www.vyprodej-zbozi.cz, číslo objednávky : 09043191. Následně mi přišel odpovědní e-mail s rekapitulací objednávky a údaji ohledně uhrazení objednávky
Seznam Vámi objednaného zboží:
Název Množství Cena Celkem
Kasička pejsek MIY DOG PIGGY BANK....NOVINKA V ČR.... 1.00 ks 279 Kč 279 Kč
Platba bankovním převodem
Platba bankovním převodem na číslo učtu 270312549/0300
Zpráva pro příjemce Vaše příjmení.
Variabilní symbol číslo objednávky 80 Kč 80 Kč
CELKEM 359 Kč
Tuto částku jsem následně uhradila a do dnešního dne se neděje vůbec nic ;( 5.1.2016 jsem kontaktovala e-mailem na adrese vyprodej-zbozicz@seznam.cz, abych se připoměla zjistila, kde se stala chyba a do dnešního dne nebyla žádná reakce.
Kasička pejsek MIY DOG PIGGY BANK....NOVINKA V ČR.... 1.00 ks 279 Kč 279 Kč
O zboží mám stále zájem, měl to být sice jeden z hlavních dárků pro mé dítě na vánoce, ale může ho dostat i při jiné příležitosti. Pokud však není možné kasičku dodat z důvodu toho, že není na skladě nebo již není k sehnání (jako v některých jiných internetových obchodech), požaduji navrácení hotovosti nazpět!
|
Tweet |
Kupní smlouva byla uzavřena a prodávající má povinnost dodat objednané zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Jestliže zboží nedodá ani v dodatečné přiměřené lhůtě poskytnuté mu spotřebitelem, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit podle § 1978 občanského zákoníku. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je pak povinen splnit bez zbytečného odkladu. Až poté se subjekt ocitá v prodlení a je nutné mu určit dodatečnou lhůtu k plnění.
To znamená, že spotřebitel má právo prodávajícího upozornit, že nedodal zboží včas a poskytnout prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží s tím, že pokud v této lhůtě nebude zboží dodáno, lhůta již nebude prodloužena a bude platit, že marným uplynutím lhůty spotřebitel od smlouvy odstoupil (§ 1978 odst. 2 obč. zák.). Dodatečnou přiměřenou lhůtu k plnění lze poskytnout i mlčky. Po jejím marném uplynutí může spotřebitel od smlouvy odstoupit.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění; spotřebiteli tedy odstoupením vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli finanční prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu.
Podnikatelka byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.