Počet nahlášených stížností: | 34 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobry den,
Potrebovala bych reklamovat mobilni telefon Sencor ELEMENT P5501. Pred dvema tydny se mi na zadnim fotoaparatu objevil tmavy flek a do toho mi telefon spadl na zem a kouske displeje se roztristilo. Kryt, ktery jsem kupovala spolecne s mobilem telefon nechrani a vzdy kdyz mi telefon spadne, mobil se oddeli od obalu.
I pres ten flek jsem s mobilem spokojena, proto bych chtela neplacenou opravu nebo vymenu mobilu. Mobilem zakoupen 12.2.2016. v Planeu ve Vlasimi.
Je nejaka sance, ze mi mobil opravi bezplatne?
Mobilni telefon SENCOR P5501
Pozadovala bych bezplatnou opravu.
|
Tweet |
Nemá-li věc vlastnosti, které byly sjednány nebo které se dají od věci očekávat, je věc vadná. Má-li věc vady, může spotřebitelka požadovat nápravu v podobě opravy věci. Není-li to možné, má spotřebitelka možnost požadovat dodání nové věci a není-li ani to možné, může odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitelka požadovat přiměřenou slevu.
Dle § 2170 občanského zákoníku právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud kupující vadu sám způsobil. Pokud bylo zboží poškozeno spotřebitelkou (i když neúmyslně), není za takovou vadu odpovědný prodávající. To však platí pouze pro vadu, kterou spotřebitelka způsobila, jiné vady na zboží je možné reklamovat (tmavý flek na zadním fotoaparátu, nebyl-li zapříčiněn pádem telefonu – objevil se např. již před pádem).
Byl-li vznik škody na věci zapříčiněn vadou jiné věci, mohla by spotřebitelka žádat náhradu škody po prodávajícím, u kterého zakoupila vadnou věc. V takovém případě by bylo nutné prokázat, že škoda na věci byla způsobena jinou vadnou věcí, a že za tuto vadu je odpovědný prodávající, který vadnou věc prodal (kryt mobilního telefonu neměl vlastnosti, které byly v kupní smlouvě sjednány nebo které se dají od věci očekávat).
Škoda se nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to možné nebo požádá-li o to poškozený, hradí se v penězích. Při určení výše škody na věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.