Počet nahlášených stížností: | 24 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobry den , mam problem s obchodem Space.. mam v prodejne 3x uznanou reklamaci a kdyz jsem byla mobilni telefon reklamovat a chtela vratit penize a odstoupit od kupni slouvyreklamaci zamitli a pritom mobil opravili.. a dalsi reklamace neuznana vubec... stale penize vratit nechcou.. v prodejne mi rekli ze s vracenim penez nemaji nic spolecneho ! V dubnu mi konci zaruka a bez vysledku reklamace zavada se zas a stale projevuje
Sony Xperia L
Odstoupeni od kupni smlouvy a vraceni penez!
|
Tweet |
Žádat odstoupení od smlouvy a vrácení peněžních prostředků je možné v případě, není-li možné věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V praxi to znamená, že pokud je zboží reklamováno 3x pro stejnou vadu nebo 4x pro jinou vadu a reklamace byly uznané, má spotřebitelka právo od smlouvy odstoupit a požadovat vrácení peněžních prostředků.
Pokud prodávající reklamaci zamítne, nemůže bez souhlasu kupujícího provádět na věci jakoukoli opravu, a to ani za předpokladu, že tuto opravu poskytuje zdarma. Takové jednání lze považovat za obcházení zákona, neboť je tím spotřebitelce fakticky znemožněno rozporovat důvody pro zamítnutí reklamace. K prokázání stavu zboží před reklamací a po reklamaci by mohl posloužit reklamační protokol, který musí prodávající spotřebitelce povinně vydat.
Má-li spotřebitelka pochyby, že její reklamace byla vyřízena řádně, jelikož vada přetrvává, je vhodné výsledek reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena s náležitou péčí, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek, že vada přetrvává i po vyřízení reklamace, má spotřebitelka právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože její reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitelka právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.