Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Na základě letáku ve formě korespondenčního lístku jsem si zdarma odpověděl.
29.2.2016 se dostavil pan Pospíšil se zázračnými kamny japonské výroby,které
mě předvedl.Kamna fungovala dobře se zapálila a dobře hořela.Uvedl že kamna
spalují speciální kapalinu,která nesmrdí ani jinak neškodí v uzavřených bytových prostorech.Topidlo se mě líbilo,tak jsem si ho na tak zvané přechodné období podzim - zima a na jaro objednal.V tom pan Pospíšil okamžitě požadoval zálohu minimálně 2000,00 Kč kterou jsem mu JA HLUPAK poskytl.
10.3.2016 se pan Pospíšil dostali s objednanými kamny a hned je začal rozbalovat.V tom jsem mu zabránil a požadoval jsem po něm nejprve doklady a to hlavně doklad o shodě - že uvedená kamna byla testována ve Státním zkušebním ústavu a že vyhovují pro provoz v uzavřených bytových prostorech.
Tento doklad neměl a že mě ho dodají poštou.Na to jsem mu sdělil,že kamna
zůstanou do dodání dokladu a shodě nerozbalená u mě a nebo at vrátí poskytnutou zálohu.Na to pan Pospíšil přivolal policí CR.Po dohodě s policí
jsem mu kamna vydal a okamžitě jsem doporučeným dopisem odstoupil od smlouvy s požadavkem vrácení zálohy.Pan Pospíšil požádal svého spolupracovníka pana Jurečku a zaslání atestu na kamna a můj mail.Atest,který jsem obdržel je v polštině,typ kamen,který jsem objednal v něm vůbec není uveden o japonském výrobku ani zmínka.Navíc při předkládání pokladů mě předložil doklad o zaplacení ve kterém však chyběla
částka 2000,00 Kč poskytnutá záloha.
kamna FUJIX 85
Mimosoudní vyrovnání
|
Tweet |
Zákon stanoví, že spotřebitel má právo na odstoupení od kupní smlouvy, která byla uzavřena mimo prostory obvyklé k podnikání, a to ve lhůtě čtrnácti dnů od převzetí zboží, nikoli od uzavření smlouvy. Záleží tedy na datu skutečného předání zboží spotřebiteli a teprve od tohoto okamžiku běží 14 denní lhůta pro odstoupení od smlouvy, a to proto, že teprve od tohoto okamžiku si spotřebitel může zboží reálně vyzkoušet a v klidu prohlédnout, a rozhodnout se, zda setrvá na uzavřené kupní smlouvě či od ní odstoupí v zákonné lhůtě.
Oznámení o odstoupení by mělo mít písemnou formu a být zasláno podnikateli na adresu uvedenou v poučení. Podstatné je, že pro dodržení lhůty pro odstoupení stačí, bylo-li oznámení nejpozději poslední den lhůty odesláno. Rozhodně už nebrání odstoupení od smlouvy, pokud si spotřebitel sám podnikatele domů či na pracoviště pozval.
Prodávající je povinen spotřebitele o tomto právu řádně poučit. Pokud by spotřebitel o tomto v souladu s § 1820 odst. 1 písm. f) občanského zákoníku poučen nebyl, mohl by od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dnů ode dne počátku běhu lhůty pro odstoupení. V případě pochybností by bylo na podnikateli aby prokázal, že spotřebitele řádně informoval. Z důvodu lepší prokazatelnosti je vhodné, pokud je odstoupení zasláno písemně, a to doporučeně s dodejkou.
Odstoupením se smlouva ruší od počátku a strany mají povinnost vrátit si to, co si navzájem plnily. Prodávající by měl finanční prostředky vrátit nejpozději do 14 dnů od odstoupení, jinak se ocitá v prodlení a spotřebitel může kromě složené zálohy, či celé částky požadovat i úroky z prodlení.
Spotřebitel by pak měl prodávajícímu zaslat tzv. předžalobní výzvu, ve které určí dodatečnou lhůtu ke splnění povinnosti. Pokud marně uplyne, může spotřebitel vymáhat svůj nárok soudní cestou, tj. podáním návrhu na vydání platebního rozkazu u příslušného soudu. Je však vždy dbát na to, aby učiněné jednání spotřebitele ve vztahu k podnikateli bylo vždy prokazatelné. Pokud by poškozených bylo více, bylo by možné zvážit podání trestního oznámení pro trestný čin podvodu nebo poškozování spotřebitele a současně vznést požadavek na náhradu škody.
Nereaguje-li prodávající na emailovou korespondenci ani nezvedá telefon, je vhodné zvolit komunikaci písemnou prokazatelnou formou (doručeně, nejlépe s dodejkou), a to na aktuální adresu podnikatele uvedenou ve veřejném rejstříku (UNION GASTRO, s.r.o.,Olomouc, Pasteurova 935/8a). Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce výzvy k plnění, popř. odstoupení od smlouvy, předžalobní výzvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči prodejci takové právní jednání účinné.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.