Počet nahlášených stížností: | 151 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V prosinci roku 2014 jsem koupila svému manželovi poukaz na Vašem slevovém portále, konkrétně na 30 min. řízení Hummer H2 u společnosti BigHummer.cz (s platností od 1. 4. 2015 do 1. 10. 2015.
Bohužel se manžel nedomluvil s touto společností na termínu čerpání tohoto poukazu, protože dle slov majitele se jim toto vozidlo rozbilo a nemají adekvátní náhradu.
Vrácení peněz jsem řešila tedy již v době platnosti poukazu jak se slevovým portálem, tak s poskytovatelem!
A protože poukaz nebylo možné vyčerpat, protože poskytovatel nebyl schopen poskytnout zaplacenou službu (rozbité auto) a žádná adekvátní náhrada nebyla nabídnuta tak mi bylo mi řečeno slevovým portálem, že mám napsat oficiální žádost o vrácení a po potvrzení poskytovatelem mi budou vráceny peníze, Doposud se tak nestalo, dříve mi společnost Rabator s.r.o. alespoň odpovídala, že vše řeší, nyní už se s odpovědí ani neobtěžuje!
Slevový poukaz na 30 min. řízení Hummer H2
vrácení peněz
|
Tweet |
Byla-li mezi smluvními stranami sjednána dohoda o vrácení zaplacené peněžní částky za neposkytnutou službu, musí společnost tuto dohodu akceptovat a svému závazku dostát. Pokud společnost nevrátí peněžní prostředky ani ve lhůtě, která byla stanovena, zadržuje tyto peněžní prostředky neoprávněně. V takovém případě by se jednalo o bezdůvodné obohacení, neboť společnost se obohatila na základě právního důvodu, který ale odpadl. Kdo se bezdůvodně obohatí, má povinnost plnit bezprostředně po výzvě. Pokud tento závazek nesplní řádně a včas, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení. Je tedy vhodné společnost vyzvat k vydání majetkového prospěchu.
Nereaguje-li prodávající na emailovou korespondenci ani nezvedá telefon, je vhodné zvolit komunikaci písemnou prokazatelnou formou (doručeně, nejlépe s dodejkou), a to na adresu uvedenou ve veřejném rejstříku. Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči prodávajícímu takové právní jednání účinné.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.