Počet nahlášených stížností: | 645 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den
Dnes mi již podruhé nebyla uznána dle mého oprávněná reklamace mobilu a to ani částečně - vyřešení alespoň některých vad, naopak v druhém protokolu je oproti prvnímu smyšlená nová vada a to ohnutí displeje a rámu telefonu, nicméně toto v prvním protokolu uvedeno není a mezi podáním druhé reklamace uběhlo jen několik hodin. K druhé reklamaci jsem připojil dopis, ve kterém vyjadřáji nesouhlas a detailně rozporuji proč nesouhlasím s odvoláním na možnost soudního posudku při dalším neúspěchu. Nutno dodad, že popisované chyby byli prodejci v partnerské prodejně vnímány jako oprávněně reklamované. Pokusil jsem se tedy kontaktovat T-mobile právníka který v těcho situacích má být nápomocen, ale nezískal jsem kontakt. Mobil se posíla společnosti Arvato Bertslesman, která reklamace vyhodnocuje. Jsem tedy ochoten zaplatit posudek a případně i přistoupit k soudnímu řízení. Mimo jiné po mě společnost arvato požaduje proplacení neuznané reklamace a odmítnutí nabídky naprosto nesmyslně předražené opravy celého zařízení, i nereklamovaných částí. Vše je jasně zdokumentováno, včetně rozporuplných vyjádření k reklamaci (z obecného pojmu mechanické poškození, je náhle prohnutí LCD a rámu telefonu a to prokazatelně během několika hod co byl mobil v mých rukou mezi oběma reklamacemi), dále jsem nikdy nezískal vyjádření ke dvou reklamovaným položkám - prach za čočkou fotoaparatu voděodolného telefonu a odlepení krytky mikrofonu).
Rád bych dodal veškerou dokumentaci, ve které je vše jasně zmapované, bohužel nevím kam, proto přikládsam kopii textu dopisu který jsem přiložil k druhé reklamaci a který byl potrvzen razítkem jak pro mne tak pro arvato přímo v prodejně a který přišel zpět i s reklamačním protokolem.
Dopis:
Po obdžení rozhodnutí o neuznání reklamace č. 323750131 jsem nucen s tímto s daným dokumentem zásadně nesouhlasit. Uvedené závady nebyly způsobeny mechanickým poškození, jak je obecně a univerzálně odpovězeno.
1. V protokolu o převzetí poškozeného zařízení je zřetelně uvedeno, že u mobilního zařízení je v první třetině zleva doprava z vnitřní strany čmouha. Jak mohla být způsobena mechanicky, když je kryt pro uživatele nerozebiratelný a měl by splňovat normu IP55 a IP58.
2. Krytka USB je označena jako “vychozená”. Po dobu záruky by měl splňovat mobilní telefon parametry dané výrobcem. Nelze tedy označit krytku jako vychozenou při běžném užívání. V tomto případě se jedná o očividnou vadu materiálu a výrobek již nemůže plnit výrobcem deklarované parametry a funkci.
3. Chybějící krytka mikrofonu – při běžném užívání došlo k odlepení. Je s podivem, že se tak stalo, aniž by byly uživatelem využity parametry v maximální možné míře.
4. Prach na vnitřní straně krytu čočky fotoaparátu je zcela nepřípustný u zařízení splňujícího IP55 a IP58, tedy odolnost proti prachu a vodě nebezpečným dotykem jakoukoliv pomůckou. Ani v tomto případě nemohla být předmětná vada způsobena mechanickým poškození, vzhledem k tomu, že se jedná o vadu na vnitřní stěně krytu, který je pro běžného uživatele neodnímatelný!!
Uvedená klasifikace vad není prozatím provedena odborně způsobilou osobou, a proto Vám doporučuji předmětné zařízení v reklamačním řízení znovu přezkoumat předtím, než stav telefonu nechám posoudit znalcem a v případě nutnosti postoupím k dalším právním úkonům.
Sony Xperia Z1 IMEI 359652050180566
Minimálně částečná opravda předložených chyb - krytka USB, čočka fotoaparátu, kryt mikrofonu. Telefon nikdy nebyl mechanicky namáhán tak aby byl ohnut, navíc jeho konstrukce je velice odolná a proto si údajné prohnutí LCD nedovedu představit, navíc si vlastními protokoly rozporují - v prvním případě šlo o obecné mechanické poškozeni a čmouhu zevnitř displaye, podruhé již jde rovnou o prohnutí displeje a rámu tel, stav telefonu se po kontrole okem nezměnil od první reklamace až doteď.
|
Tweet |
Rozhodl-li prodávající o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Uplatnil-li spotřebitel reklamaci, nemůže prodávající po spotřebiteli žádat náhradu nákladů, které mu vznikly v souvislosti s vyřizováním reklamace a to ani v případě, pokud rozhodl o reklamaci jako o neoprávněné. Více informací o této problematice je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3938/poplatek-za-neopravnenou-reklamaci-brante-se.
Společnost T-Mobile Czech Republic a.s. se však rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím své infolinky a oddělení stížností. Spotřebitelka může využít rovněž následující kontaktní formulář na webové adrese https://www.t-mobile.cz/podpora/kontaktujte-nas.
Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena. Případné spory mohou být řešeny v soudním občanskoprávním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz.
V případě potřeby další právní konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.