Počet nahlášených stížností: | 820 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Přišli mi poštou holítka, která jsem si vůbec neobjednal, ani jsem firmu nikdy nekontaktoval. Žádná holítka ani žádné další zboží od této společnosti nechci.
Holítka Matrix 3
Nechci aby mě firma kontaktovala,a nechci žádné další necyžádané zboží. Holítka zasílám zpět.
|
Tweet |
Švýcarská společnost Westerfield International AG nabízí výrobky a sjednává smlouvy prostřednictvím telefonu a spotřebitel v takovém případě uzavírá smlouvu distančním způsobem, tedy prostřednictvím prostředků komunikace na dálku (po telefonu) podle § 1824 a násl. občanského zákoníku.
Zdarma bývá jen první zásilka, za následné zásilky už společnost požaduje platbu. Souhlas se zasíláním zboží si podnikatel nahrává. Společnost Westerfield souhlas se zasláním balíčku považuje za souhlas se smlouvou o zasílání zboží na dobu neurčitou. Obecně každou smlouvu na dobu neurčitou lze ukončit, a to výpovědí. Stačí tedy jednoduchý dopis, "Vypovídám smlouvu o zasílání zboží, která byla uzavřena telefonicky dne atd., samozřejmě s uvedením jména a příjmení, adresy spotřebitele pro dostatečnou identifikaci osoby, vše opatřeno vlastnoručním podpisem. Nepřeji si již žádné nabídky od Vaší společnosti, současně tedy žádám o výmaz veškerých osobních údajů z Vaší databáze."
Spotřebitel se například pouhým nepřevzetím balíčku se zbožím nezprostí svého závazku o pravidelném zasílání zboží na dobu neurčitou, který se společností po telefonu uzavřel.
Aby spotřebitel předešel budoucím sporům a nátlakům vymáhací společnosti, doporučujeme počkat, až balíček přijde a spolu s ním doporučeně a s dodejkou odeslat odstoupení od kupní smlouvy uzavřené po telefonu na adresu společnosti Westerfield International AG, P.O. BOX 18, 120 00 Praha 2.
Odstoupení učiněné po telefonu sice je závazné, ale pokud přijde balíček, je povinností spotřebitele zaslat jej společnosti zpět na své náklady. Proto doporučujeme, ať spolu s balíčkem zašle spotřebitel znovu odstoupení. Podnikatel k balíčku přiloží fakturu. Tu nemusí spotřebitel hradit. Je to zbytečné, neboť by podnikatel v důsledku odstoupení spotřebitele musel předmětnou sumu stejně vracet.
Pokud si je však spotřebitel jistý, že k zasílání balíčků nikdy nedal souhlas ani v průběhu telefonního rozhovoru, nemusí dodané zboží vracet ani není důvod zasílat odstoupení od smlouvy, neboť k uzavření žádné smlouvy nedošlo. Jedná se pak o neobjednané plnění, které je spotřebitel dle zákona oprávněn si ponechat aniž by prodávajícímu hradil kupní cenu či jakékoli jiné náklady.
Spotřebitel rovněž může písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitele nakládat s jeho osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.