Počet nahlášených stížností: | 99 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Moje kolegyně na chodbě domu potkala obchodního zástupce. Snažila se ho odbýt, nicméně neúspěšně. Dotyčný si vyžádal faktury, které mu ukázala, nicméně sdělila mu, že nikam rozhodně přecházet nebude a nemá zájem cokoliv řešit. Vymámil z ní tedy její telefonní číslo, že si zavolají, dal jí letáček a odešel. Dnes, o dva dny později, měla ve schránce výzvu k zaplacení 2000 kč za žárovky, které nikdy nepřebrala, ani o nich neslyšela. Když volala na zákaznickou linku, paní na ní byla drzá, řekla, že tam mají od ní podepsanou smlouvu (tu nikdy nepodepsala), kterou však odmítala zaslat, a tvrdila že si má kolegyně vymýšlí, a doporučila dojít s ověřeným podpisem od notáře. takže kolegyně šla, nechala si ověřit svůj vlastní podpis a šla na pobočku Comfort Energy. Chtěla vidět podepsanou smlouvu, ovšem na té byli absolutně vymyšlené údaje - jiné datum narození, jiný telefon, a naprosto jiný podpis. Adresa pochopitelně souhlasila. Jediné, co jí řekli, bylo, že věc předají na právní oddělení, i tak s ní ale jednali jako s bláznem!
Proplacení nákladů na ověření podpisu, zničení podvodných smluv a rozvázání spolupráce s obchodním zástupcem, který tento podvod udělal.
|
Tweet |
Pokud byla smlouva o dodávkách energie uzavřena způsobem, který popsala spotřebitelka, je neplatná a spotřebitelku k ničemu nezavazuje (postup obchodního zástupce společnosti se zjevně příčí dobrým mravům). Jednání obchodního zástupce společnosti by mohlo vykazovat také znaky trestného činu podvodu, případně přestupku proti majetku. Má-li spotřebitelka důvodné podezření, že byl spáchán trestný čin, může podat trestní oznámení a informovat o tom Policii ČR, jejímž úkolem je podaná trestní oznámení vyhodnotit, shromáždit důkazy a stanovit další postup. Je také na místě úřady požádat, aby informovaly oznamovatele, jak bylo s jeho oznámením naloženo.
Vznikla-li spotřebitelce v souvislosti s jednáním zástupce společnosti škoda na majetku, může se domáhat její náhrady. Škoda se nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to dobře možné nebo požádá-li o to spotřebitelka, hradí se škoda v penězích.
Dobrý den,
vzhledem k tomu, že výše uvedený požadavek neobsahuje žádnou identifikaci, případně ani bližší informace o času, datu a místě návštěvy není možné tento požadavek prověřit.
Prosím o doplnění, tak aby bylo možné smluvní vztah jednoznačně identifikovat, obratem zahájíme šetření výše uvedených skutečností.
Děkuji za pochopení.
S pozdravem a přáním příjemného dne
Monika Schneiderová
CE
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.