Počet nahlášených stížností: | 169 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
16.1.2014 jsem v prodejně Elektro World v Českých Budějovicích koupila
mobilní telefon Samsung Galaxy. Dosud byly uznány a odstraněny 3 reklamace. Další 2 závady již uznány nebyly, resp. po navrácení ze servisu je již telefon nevykazoval, ale servis tvrdil, že na telefonu žádnou závadu neshledal. Nevím, jaksi to vysvětlit ale je pozoruhodné, že dokud jsem požadovala opravu, byla nalezena a odstraněna, když jsem začala požadovat odstoupení od smlouvy, závady přestaly existovat.
Dosavadní komunikace s oblastními manažery nevedla k dohodě.
Souhrn: telefon vykázal 5x závadu, 3x byla servisem uznána a odstraněna, 2x byla servisem popřena, a telefon ji po vrácení již nevykazoval.Momentálně se tedy již po druhé přeme o klíčovou 4.reklamaci (3 stejnou a 4.různou závadu).
_
mobilní telefon Samsung S5660 Galaxy GIO White, kód zboží 1084202, výr.č.:351825055551480
odstoupení od smlouvy příp. výměna výrobku za nový
|
Tweet |
Občanský zákoník stanoví, že pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy.
O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady. O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením soudního sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Dobry den,
pre priblizenie a podlozenie celej situacie a reklamacnej geneze prikladam servisne vyjadrenia (odborne posudenia) osoby opravnenej posudzovat vady deklarovane zakaznickou a to servisnym strediskom Britex. Z uvedenych priloh vyplyva nasledujuce:
1. reklamacia (1032928) 27.1.15 - 11.2.15 - zavada: nenabija sa, iba do 20% - UZNANA (vymena baterie)
2. reklamácia (1048650) 21.3.15 - 13.4.15 - zavada: nelze nabit- UZNANA (vymena USB konektoru)
3. reklamacia (1062358) 16.5.15 - 11.6.15 - zavada: nereaguje display - UZNANA (vymena display)
4. reklamacia (1077506) 24.7.15 - 12.8.15 - zavada: po plnom nabiti je vydrz cca 3HOD - NEUZNANA (bez zavad sposobene app tretich stran)
5. reklamacia (R29715) 5.2.16 - 24.2.16- zavada:nejde nabit - NEUZNANA (bez zavad)
V sulade s uplatnenymi reklamaciami (vytknutim vady) a ich riadnym vybavenim nedoslo k legislativnemu naroku na odstupenie od kupno-predajnej zmluvy spotrebitelom.
Taktiez nie je mozne hovorit o nedobrom odstraneni vady vramci prvych troch reklamacii, nakolko vzdy v rozostupe zakaznik cca 1 mesiac tovar riadne (tj. tovar bez vad uzival). Casove rozpatie medzi poslednymi dvomi reklamaciami kde zakaznik deklaroval problem nabijania je 6 mesiacov. Reklamacia prevzata zakaznikom 12.8.2015 bez opravy nakolko sa vada neprejavila (odporucanie na kontrolu app v MT nakolko prave oni mozu sposobovat dany stav a obnovenie tovarenskych nastaveni) bola na tovar opatovne uplatnena po 6 mesiacoch a opatovne s rovnakym vysledkom BEZ ZAVAD. Tovar bol testovany ako zariadenie so servisnym prislusenstvom nakolko zakaznik nabijacku pri uplatneni reklamacie neodovzdal a suvislost s pripadnou vadou tohto prislusenstva nebolo mozne otestovat. Do dnesneho dna neevidujeme poziadavku zakaznika na opatovne pretestovanie s doplnenou nabijackou.
Tymto VYZYVAME zakaznicku p. Chytilovu, aby sa s tovarom, ktory je predmetom tohto "sporu" dostavila na pobocku Electro Wordl Ceske Budejovice kde prebehne opatovne otestovanie nabijania samotneho zariadenia priamo na predajni a to za predpokladu, ze musi priniest povodnu original nabijacku k zariadeniu, ktora chybala pri poslednej reklamacii. Podla vysledku tohto testu bude ihned na pobocke vybavena:
- ak sa potvrdi vada nabijacky (original z povodneho balenia) - bude ihned nabijacka vymenena za novu
- ak sa problem s nabijanim prejavi aj s original nabijackou/MT bude nasim zamestnacom dany do povodneho tovarenskeho nastavenia (pripadne up-date sw) a aj po tomto ukone sa bude stav nenabijania prejavovat bude tovar zakaznicke vymeneny
- ak sa nenabijanie vobec nepreavi, resp bude riadne nabijanie po obnoveni tovarenskych nastaveni (odstranenie vsetkych app tretich stran) - bude zakaznicke odovzdany tovar v povodnom stave bez naroku uplatnovania si narokov z uplatnenych vad.
Dakujem a verim, ze uvedeny navrh vzhladom na sucasny stav je pre zakaznicku prijatelny a bude pre vzajomne ukoncenie spolupracovat.
s pozdravom.
Ach jo! Tak znovu: poslední 2 závady přestaly po návštěvě telefonu ve Vašem servisu existovat, servis je popřel a telefon vrátil funkční. Nechápu tedy, proč bych měla jezdit do Budějovic s nabíječkou, když telefon po zásahu servisu a neuznání závady funguje.
A to je ten problém!!!
Momentálně je otázkou,jak se vyvarovat situace, kdy telefon vykazuje vadu,ale po návratu ze servisu ji nevykazuje, přestože nebyla uznána. Je možné chtít např. po obsluze v reklamacích, aby telefon vyzkoušela a dala mi písemné svědectví, že telefon při převzetí závadu vykazuje?
Děkuji za odpověď, prosím v českém jazyce. Veronika Chytilová
Společnost nám zaslala následující vyjádření:
"Dobrý den,
ano - zdokumentování našim pracovníkem a potvrzení vady při přebrání můžeme v reklamačním protokolu zapsat jako „popisovaná vada zákazníkem se projevila při přebrání reklamace“.
Servis jako oprávněná osoba posuzovat vady, má právo vadu posoudit a v případě ze spadá pod záruční vadu v souladu se záručními podmínkami a vada není způsobena třetími stranami, v tu chvíli se jedná o uznanou záruční reklamaci.
Pokud je popisovaný stav (projevování závady) způsobené aplikacemi, bohužel ani potvrzení při přebrání našim pracovníkem není směrodatné. Naši zaměstnanci jsou připraveni být nápomocní už při přebrání reklamace a ve spolupráci se zákazníkem zaznamenají do protokolu vše na požádání zákazníka a prokazatelné na místě. Což je následně „hmatatelnější“ při případném dořešování se servisem.
Není v našem zájmu zákazníkům podávat mylné informace, ale hlavně pomáhat a řádně si plnit povinnosti prodejce při uplatnění reklamace.
Vzniklá nepříjemná situace nás mrzí a věřím, že se nám podařilo vysvětlit důvody a podstatu vyřizení.
Děkuji.
S pozdravem.
Ingrid Weintragerová
Manažér odd. reklamácií"
Bylo-li v reklamačním protokolu při převzetí zboží uvedeno, že se vada opravdu vyskytovala a po skončení reklamačního řízení zmizela bez toho, aby věc byla opravována, vyvolává to podezření, že zamítnutí reklamace bylo nedůvodné. Mohlo by se jednat o obcházení zákona a takové právní jednání je neplatné. V tomto případě však musí spotřebitelka prokázat existenci vady, k čemuž by mohl sloužit právě reklamační protokol. Stížnost znovu přeřazujeme na spotřebitelku.
Dobrý den, děkuji za vyjádření.
K vyjádření společnosti:důvody a podstatu vyřízení nepovažuji za důvody a vyřízení, ale za Vaše stanovisko, které věc pro mě neřeší. Dále nechápu, proč plýtváte takovým slovem jako 'mrzí nás',když je zjevné, že jediným cílem společnosti, je za každou cen neodstoupit od kupní smlouvy, nepřiznat pochybení servisu a nevyhovět spotřebiteli.
Situace je smutná o to víc, že telefon byl dárkem k narozeninám dcerky. Měli jsme holt smůlu na špatný kousek a prodejce nám to neulehčil.
Na druhou stranu děkujeme za tuto zkušenost, peripetie na téma jak ošulit zákon a spotřebitele vzbudily v dcerce zájem o studium práv.
K vyjádření Dtestu: děkuji za pomoc, záležitost tímto považuji za uzavřenou, prosím o červený palec dolů.
Je absurdní, že takováto velká společnost obejde zákon a je na mně, abych to dokazovala. Přála bych si, aby věci fungovaly tak jak mají a ne aby obchodní společnost obcházela zákon a já musela investovat čas a peníze, abych to dokázala. Další čas ani peníze na soudního znalce a benzín již investovat nebudu.
Velice děkuji Dtestu, že se tavýmito záležitostmi zabýváte.
S pozdravem Veronika Chytilová
Hodnocení: