Společnost


Česká pošta, s.p.

Počet nahlášených stížností:3256
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 31 stížnostech.

#10218Neseriozní jednání České pošty

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 hodiny 9 minut

Detail stížnosti

Publikováno
23.03.2016, před 9 lety

Miroslav Košvanec

Znění stížnosti

Česká pošta mi oznámila telefonicky že nemůžou dodat balík jelikož je poškozený a abych přijel si balík převzít na poštu . U výdeje balíků mi bylo řečeno že jsou to rostliny a že se jim vše vysypalo na zem a vše dali zpět a přepásali lepící páskou . Chtěl jsem aby pásku odtrhli a jestli bude vše v pořádku že si to převezmu . Mám si prý balík převzít a až potom podat reklamaci . Navštívil jsem tedy vedoucí pošty a ta jednala stejně . Řekl jsem že v tom případě zásilku nepřeberu a bylo mi řečeno že je to jejich chyba a posílají balík zpět odesílateli . Výslovně potvrdila jejich chybu . Večer jsem otevřel na internetu sledování zásilek a doslova mě šokovalo že balík je odeslán zpět s tím že překážka je na straně adresáta .


Produkt

Pošta Louny psč.44001 Zásilka č.DR3988073449C


Požadované řešení

Žádám důrazně o písemnou omluvu od vedoucí pošty Louny 1 která mi do očí lhala . Zároveň žádám o emailové vyjádření jejího nadřízeného jak bylo vše vyřešeno a jak byla potrestána .
V případě nečinnosti se obrátím na ředitelství pošt .


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.3.2016 22:02, před 9 lety

Při poškození zásilky, je potřeba ji v souladu s poštovními podmínkami reklamovat nejpozději do dvou dní od převzetí. Pošta má na vyřízení reklamace klasickou 30-ti denní lhůtu podle zákona o ochraně spotřebitele.

Pokud spotřebitel vyčerpal prostředek reklamace přímo u České pošty, a přesto nedosáhl uspokojivého vyřízení reklamace nebo stížnosti, je možné se obrátit na poštovního ombudsmana. Jeho úkolem je posoudit správnost postupu a jeho samotný výsledek. Nejpozději do 30 dnů je pak povinen informovat o svých závěrech. Dále je možné směřovat své stížnosti a podněty k provedení kontroly přímo na Český telekomunikační úřad. Domoci se nároku na náhradu škody může spotřebitel ve lhůtě šesti měsíců ode dne podání poštovní zásilky.

Pro odpovědnost pošty za dodání běžné vnitrostátní zásilky je rozhodující, zda bylo její přijetí potvrzeno či nikoliv. Pošta za zásilky bez podacích lístků neodpovídá. Jestliže pošta eviduje podání zásilky, odpovídá za její ztrátu, poškození a úbytek jejího obsahu.

U standardního balíku se škoda způsobená ztrátou, poškozením nebo úbytkem obsahu stanovuje součtem pevné částky 1108 Kč a částky 125 Kč za každý i započatý kilogram hmotnosti dané zásilky. Při ztrátě, poškození nebo úbytku obsahu cenného psaní nebo cenného balíku odpovídá pošta až do výše ceny udané na zásilce.

Škoda musí být nahrazena v penězích, v hotovosti a v české měně nejpozději do jednoho týdne ode dne, kdy ze šetření vyplynulo, že pošta má povinnost škodu nahradit. Do této lhůty se ale nepočítá doba nezbytná pro zjištění výše požadované náhrady škody a pro ověření její oprávněnosti. Spolu s náhradou škody má spotřebitel dále právo na vrácení uhrazené ceny za reklamovanou poštovní službu. Poštovní podmínky uvádějí povinnost pošty tak učinit bez průtahů.

Česká pošta, s.p. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.

Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.

Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana:
http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.