Počet nahlášených stížností: | 27 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Přístroj:
Alcatel one touch 7041D
Závada:
Neuznaná reklamace
Dotaz:
Dobrý den Mám telefon v záruční Době! Po výměně LCD displeje Mi telefon při připojení k internetové, nebo Wi-Fi síti, se sekal a nešla třeba načíst ani požadovaná stránka. Občas se i sám restartoval. Po několikáté opravě asi celkem 7x jsem ho měl v servisu !!! Pokaždé Mi napsali vyjádření že se závada neprojevila. Přitom na prodejně se závada projevovala neustále a obratem byl posílán zpět do servisu. Najednou se ale závada projevila. Byla provedena oprava vadného dílu / systémová deska, dotyková plocha/ Tento opravený telefon Mi šel 5 dní bez závad.Pak ale začal problikávat displej až obrazovka nakonec zčernala. Po následné poslání zpět do servisu asi za týden od převzetí přístroje Mi přišel ze servisu Cenový návrh a v tom napsáno: Uvedená vada zákazníkem se projevila. Záruční oprava byla odmítnuta z důvodu porušení záručních podmínek. Přístroj nesplňuje předpoklady a podmínky pro provedení záruční opravy. Přístroj zasažen látkou neznámého původu a s následnou oxidací systémové desky. Reklamovaná vada má přímou souvislost s poškozením systémové desky, které vzniklo oxidací. Oxidace se nachází v oblasti syst. desce a SUB desce. Přitom Mi tuto systémovou desku měnili za novou!!!Dále Mě samotný servisní technik vystavil nabídku a abych se k tomu vyjádřil. 1. Souhlasím s opravou za zaplacení oprava + práce 2512,- Kč 2. Nesouhlasím s opravou / zařizení vraťte zpátky bez opravy uhradím náklady na diagnostiku, poštovné a balné ve výši 350,- Kč bez DPH. tj 424,- Kč včetně DPH 3. Zařízení neopravujte ani nezasílejte zpět. Souhlasím s bezplatnou ekologickou likvidací tohoto zařizení. Vyjádřit jsem se měl do 5 dní!!! Samozřejmě že jsem reagoval na to že žádná možnost Mi nevyhovuje. Chci se proto zeptat, jestli na toto má servisní technik vůbec nárok napsat a dávat nabídky a jestli mám sehnat soudního znalce, nebo jak mám toto dokázat, jelikož jsem si vědom že jsem telefon sám , nebo úmyslně nepoškodil. Děkuji za odpověď.
Miroslav Buřič
Mobilní Telefon Alcatel one touch 7041D
Oprava zdarma, Vrácení hotovosti, Popřípadě žádám o nový výrobek.
|
Tweet |
Pokud se na zboží vztahuje záruční doba, náklady spojené s vyřízením reklamace nese vždy prodejce. Pokud spotřebitel musí vadné zboží na reklamaci prodejci odeslat, musí mu prodejce na své náklady zboží zaslat zpět. Pokud spotřebiteli nějaké náklady s reklamací vzniknou, má právo po prodejci požadovat jejich uhrazení. Poštovné patří mezi typické náklady spojené s reklamací.
Stejné podmínky se vztahují rovněž na reklamace zamítnuté, neboť prodejce není oprávněn jakkoli omezovat právo spotřebitele věc reklamovat, v tomto případě zavádět opatření, která by ho od reklamace odrazovala. K takovým požadavkům např. v reklamačním řádu nebo smluvních podmínkách se nepřihlíží.
Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Přičemž se má dle 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že pokud se vada projeví v průběhu 6 měsíců od převzetí, věc byla vadná již při převzetí. Odpovědnost za vady se nevztahuje na běžné opotřebení a na mechanické poškození. Pokud se vada projeví později a mezi stranami existuje spor o to, zda se jedná o vadu nebo nikoli, může se spotřebitel obrátit na soudního znalce z oboru, který se bude zabývat existencí a povahou vytýkané vady. Současně by se měl vyjádřit k vlastnímu odůvodnění reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Vyrozuměním spotřebitele o vyřízení reklamace je reklamační řízení ukončeno a spotřebiteli vzniká povinnost si věc od prodejce převzít zpět, nikoliv však povinnost platit náklady spojené s reklamací.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.