Počet nahlášených stížností: | 169 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
koupil jsem v ew kávovar, který jsem po pěti měsících musel reklamovat, k výrobku jsem dodal fakturu od pořízení zboží. Reklamaci mi prodejce zamítl z důvodu, že na výrobku prý chybí nálepka s výrobním číslem. Nejsem si vědom, že bych nálepku sundal, ale je to možné. Má prodejce nárok mi reklamaci zamítnout?
Děkuji za radu, jak postupovat
Jaroslav Pospíšil
Uznání reklamace
|
Tweet |
S výjimkou případů, kdy je k provedení opravy určena jiná osoba,13) je prodávající povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb, případně i v sídle nebo místě podnikání. Prodávající je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
Pokud spotřebitel předloží fakturu na zakoupené zboží či jakýkoli jiný doklad prokazující, že zboží bylo skutečně zakoupeno u daného obchodníka, prodávající nesmí přijetí reklamace odmítnout. Chybějící nálepka s výrobním číslem nemůže být důvodem pro nepřijetí reklamace ani pro její zamítnutí.
Pokud prodávající zboží k reklamaci nepřijme, dopouští se správního deliktu dle §24 odst. 7 písm v) zákona o ochraně spotřebitele, za který mu lze uložit pokutu až do výše 3000000 Kč. Dozorovým orgánem v této oblasti je Česká obchodní inspekce, které může spotřebitel podat podnět k prošetření.
Vážený pane Pospíšile,
snažila jsem se dohledat reklamaci podle Vašeho jména, bohužel se mi to nepodařilo. Více informací jste nám k dohledání původní reklamace neposkytl, čili Vás nejsme schopni kontaktovat.
Pokud byla reklamace zamítnuta na základě uvedeného důvodu (neexistence výrobního štítku), pak se za toto nedorozumění velice omlouváme. Prodejnu jsem o Vašem podnětu informovala. Poprosím Vás touto cestou, dostavte se prosím opět na naši prodejnu na Černém Mostě v Praze, kde s Vámi bude sepsána nová reklamace. Samozřejmě jsme schopni Vám uhradit náklady, které Vám spolu s uplatněním reklamace vznikly.
Věříme, že nyní již proběhne vše v pořádku a budete s opravou a s výrobkem i nadále spokojen.
Přeji příjemný den
Bc. Jana Jurčová
Service Specialist společnosti Electro World
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení: