Společnost


Kaufland Česká republika v.o.s.

Počet nahlášených stížností:606
Z toho za letošní rok:66
Stále v řešení:19
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

63%
37%
Toto skore je založeno na 103 stížnostech.

#10233Nepoučený personál o přijímání natržené bankovky

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 4 dny 7 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
24.03.2016, před 9 lety

Gabriela Bláhová

Znění stížnosti

Dne 24.3. 2016 jsme byli nakupovat v Kauflandu v Táboře a slečna pokladní při placení natrženou bankovkou (cca 1cm) se radila s vedoucí pokladen, zda tuto bankovku v hodnotě 1000korun může vzít. Načeš jsem se ohradila, že ji vzít podle zákona musí, se na mě podívala a sdělila mi, že nemusí, ale že ji vezme. Odkázala sem ji na znovuprostudování zákoníku o oběhu mincí a bankovek a ona se že mě snažila udělat pitomce, pochopitelně před opravdu velkým množstvím zákazníků.


Požadované řešení

Poučení personálu o tom, jaké bankovky musejí přijmout, aby se toto již neopakovalo


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.3.2016 10:56, před 9 lety

Poškození bankovek rozlišuje zákon č. 136/2011 Sb., o oběhu bankovek a mincí na bankovky poškozené běžně a na bankovky poškozené nestandardně.

Mezi nestandardní poškození bankovek se ve smyslu § 2 odst. 4 písm. c) řadí: tuzemská bankovka, jejíž obrazec je nečitelný, deformovaný nebo proděravělý; tuzemská bankovka ohořelá nebo zetlelá; tuzemská bankovka, která je popsaná, pomalovaná, přetištěná, potištěná, obarvená, odbarvená, poškozená biologickým nebo jiným materiálem, nejde-li o nepatrná poškození nebránící dalšímu oběhu; a tuzemská bankovka poškozená nástražným zařízením na ochranu proti krádeži a tuzemská bankovka skládající se z více než 2 částí.

U nestandardně poškozených bankovek mají právnické osoby naopak právo bankovku odmítnout, a to dle § 9 odst. 2 písm. c) výše uvedeného zákona.

Běžně poškozené bankovky jsou pak všechny bankovky, které nejsou poškozené nestandardně. Na základě bodu I. odst. 3 písm. a) úředního sdělení České národní banky (ČNB) ze dne 12. 10. 2011 k některým ustanovením zákona o oběhu bankovek a mincí, zveřejněného ve Věstníku ČNB, se za běžně poškozenou bankovku považuje zejm. bankovka natržená bez ohledu na délku natržení, počet natržení, či zda je natržení slepeno.

Přičemž pokud jsou běžně poškozené bankovky celé, právnické osoby, v tomto případě prodejní řetězec Kaufland, má na základě § 9 odst. 1 c) výše uvedeného zákona č. 136/2011 Sb. povinnost takovouto bankovku přijmout a nedávat ji zpět do oběhu.

V obecné rovině doporučujeme pro případ opakovaného porušování zákona podnikatelem kontaktovat příslušný orgán dozoru nad oběhem bankovek a mincí, a to ČNB.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
30.3.2016 13:08, před 9 lety

Vážená zákaznice,

děkujeme za Váš podnět.

Rádi bychom ho s Vámi dořešili k Vaší spokojenosti. Nebude-li Vás to obtěžovat, kontaktujte nás prosím na naší bezplatné zákaznické lince 800 165 894 nebo e-mailem na service@kaufland.cz.

Zákaznické centrum, Kaufland Česká republika v.o.s.“

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.4.2016 09:15, před 9 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.5.2016 00:12, před 9 lety

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.