Počet nahlášených stížností: | 121 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V listopadu 2015 jsme si objednali zboží - plyšového medvídka za 498 Kč, po úhradě jsme zboží obdrželi, zjistili jsme, že hračka je nevhodná pro děti do let, proto jsme ji prakticky obratem - cca za dny po obdržení vrátili doporučenou zásilkou s průvodním dopisem, že zboží vracíme a žádáme o vrácení uhrazené částky Kč 498 na náš účet.Zboží bylo vráceno dne 25.11.2015 - z pošty Jablonec nad Nisou 4, podací číslo doporučené zásilky RBA0226931145X, navíc ještě jsme platili poštovné 64 Kč. Do dnešního dne jsme neobdrželi peníze zpět, firma nám na náš doporučený dopis neodpověděla a vůbec nereaguje, na několikeré urgence emailem rovněž vůbec nereaguje a prostě s námi nekomunikuje. Nevíme už, jakým způsobem je přimět k nápravě.
hračka-plyšový medvídek, objednána přes internet - slevový web "slevolandie.cz", model zboží 10568
Žádáme vrácení uhrazené částky Kč 498,- (event. náklady na vrácení zboží poštovné 64 Kč) na náš účet, ze kterého jsme 9.11.2015 prováděli platbu předem vedený u Air-bank
|
Tweet |
Jelikož smlouva byla uzavřena za pomoci prostředku umožňující komunikaci na dálku, má spotřebitelka právo odstoupit od takto sjednané smlouvy bez udání důvodu do 14 ti dnů od převzetí zboží dle ustanovení § 1829 odst. 1 písm. a) občanského zákoníku. Využije-li spotřebitelka svého práva odstoupit od smlouvy, považuje se lhůta pro odstoupení za zachovanou, pokud spotřebitelka v jejím průběhu odešle podnikateli oznámení, že od smlouvy odstupuje.
Odstoupila-li spotřebitelka od uzavřené smlouvy, podnikatel je povinen vrátit jí zaplacené peněžní prostředky včetně nákladů na dodání nejpozději do 14 dnů od odstoupení, případně od vrácení zboží, které je spotřebitelka povinna vrátit do 14 dnů od odstoupení.
Prodávající má také ze zákona povinnost informovat spotřebitelku, že v případě odstoupení od smlouvy ponese náklady spojené s navrácením zboží spotřebitelka. Prodávající tuto informaci ve svých obchodních podmínkách uvádí, spotřebitelka by tedy v takovém případě musela uhradit zaslání zboží zpět prodávajícímu.
Pokud podnikatel nevrátí peněžní prostředky ve výše uvedené lhůtě, ocitá se v prodlení a spotřebitelka může požadovat i úroky z prodlení ve výši dle nařízení vlády č. 351/2013 Sb. Spotřebitelce doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení uschovala. Pokud bude podnikatel nadále v prodlení, doporučujeme spotřebitelce, aby mu zaslal tzv. předžalobní výzvu dle ustanovení § 142a občanského soudního řádu a vyzvala jej k plnění ve lhůtě, která nesmí být kratší než 7 dnů před případným podáním žaloby k soudu.
Nereaguje-li podnikatel na emailovou korespondenci ani nezvedá telefon, je vhodné zvolit komunikaci písemnou prokazatelnou formou (doručeně, nejlépe s dodejkou), a to na aktuální adresu uvedenou ve veřejném rejstříku. Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce výzvy k plnění, předžalobní výzvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné, za předpokladu, že odesílatel je schopen prokázat odeslání zásilky.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.