Počet nahlášených stížností: | 73 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
2. 12. 2014 jsem zakoupila sportovní obuv Loap, velikost 38, cena 699 Kč. (2263020696 č. r. 198/16.), na prodejně v NC Královo Pole Brno.
20. 2. 2016 jsem boty reklamovala na prodejně v NC Futurum. Do bot začala prosakovat voda, v obou patách byla prasklá podrážka ve středu podpatku.
Reklamace byla zamítnuta s odůvodněním:
"Vámi reklamovaná vada - obě boty na patě se udělala díra, prošlapané - nebyla způsobena výrobní či technologickou vadou, ale mechanickým poškozením a opotřebením obuvi v průběhu užívání.
Podle charakteru poškození byl defekt způsoben nerovnoměrným opotřebením podešve v patách, které způsobilo zeslabení podešví v u obou bot. Na levé botě došlo až k prodření a prasknutí podešve. Příčinou vzniku defektu je nerovnoměrné opotřebení - využití podešví.
Vada materiálu v místech defektu nebyla zjištěna."
Zašla jsem s botami do opravny pro radu, zda se dají boty ještě nějak zachránit opravou. Bylo mi řečeno že oprava možná není a že opotřebením v průběhu užívání se poškození stát rozhodně nemohlo a reklamace mi měla být uznána.
Děkuji
Obuv Loap. Číslo zboží: 2263020696. Číslo reklamace 198/16.
Výměna za nové zboží nebo vrácení peněz
|
Tweet |
Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Přičemž se má dle 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že pokud se vada projeví v průběhu 6 měsíců od převzetí, věc byla vadná již při převzetí. Odpovědnost za vady se nevztahuje na běžné opotřebení a na mechanické poškození. Pokud se vada projeví později a mezi stranami existuje spor o to, zda se jedná o vadu nebo nikoli, může se spotřebitel obrátit na soudního znalce z oboru, který se bude zabývat existencí a povahou vytýkané vady. Současně by se měl vyjádřit k vlastnímu odůvodnění reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.