Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V prodejně Flora jsem zakoupila tři náplně do elektronických cigaret.
Doma jsem zjistila, že jsou dva roky prošlé.
Další nákup jsem si dala pozor a u pultu jsem opět našla prošlé zboží.
Upozornila jsem na to prodavače, dal mi jiné. A ouha na nich nebyl žádný datum.
Odsekl mi, že prodává to co mu dodají.
Více nemusím psát.
Nick 10 ml
Přestat prodávat prošlé zboží a na reakci prodavače.... slušnost
|
Tweet |
Jestliže zakoupená věc nemá očekávané, deklarované vlastnosti, je třeba ji reklamovat u prodávajícího. Spotřebitel by v tomto případě měl nárok na dodání nové věci bez vad, a nebylo-li by to možné, na odstoupení od smlouvy, anebo na přiměřenou slevu.
V případě zboží, které podléhá rychlé zkáze jako potraviny, se používá označení datem minimální trvanlivosti, kdy při skladování se uchová příslušná jakost, nebo datum minimální spotřeby, po které už nesmí být potravina nabízena k prodeji, neboť není zaručena její bezpečnost.
Datum použitelnosti se uvádí slovy "Spotřebujte do...". Za tímto výrazem následuje buď vlastní datum, nebo odkaz na místo, kde je datum uvedeno na etiketě nebo obalu. Datum se uvádí v předepsaném pořadí - den, měsíc a rok. Je-li potravina označena dobou použitelnosti, tedy slovy: „Spotřebujte do…“, musí výrobce na obal doplnit i údaje o podmínkách uchování, které musí být dodrženy. Doba použitelnosti se používá pro potraviny, které podléhají rychle zkáze, a musí být proto rychle spotřebovány, např. jogurty a jiné mléčné výrobky, ryby, chlazenou drůbež, výrobky studené kuchyně atp. Potraviny s prošlou dobou použitelnosti se nepovažují za bezpečné v souladu s čl. 14 odst. 2 až 5 nařízení (ES) č. 178/2002 a nesmí se uvádět do oběhu.
Potraviny s prošlou dobou minimální trvanlivosti lze uvádět do oběhu, pouze pokud jsou zdravotně nezávadné a pokud jsou jako prošlé označeny a odděleně umístěny. (Označení slovem "sleva", "akce" není v žádném případě dostačující).
Bezpečností výrobků uváděných na český resp. evropský trh se u nás zabývá Česká obchodní inspekce. Kontrolu tabákových výrobků provádí Státní zemědělská a potravinářská inspekce. Jestliže má spotřebitel podezření na nebezpečný výrobek, je třeba se obrátit na státní dozorového orgány s podnětem. www.coi.cz www.szpi.gov.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.