Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:714
Z toho za letošní rok:5
Stále v řešení:21
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 218 stížnostech.

#10260Nekalé obchodní praktiky firmy AAA Auto International a.s., IČ 01759299

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 25 dnů 14 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
27.03.2016, před 9 lety

Vlasta Kajanová

Znění stížnosti

Firma AAA Auto International a.s., ve své provozovně Nepomucká 198, 301 11, Plzeň
• Uvedla nepravdivé údaje a zamlčela informace, které mohly zásadním způsobem ovlivnit mé rozhodování jako spotřebitele, takže jsem zakoupila výrobek a službu, kterou bych se znalostí těchto informací nezakoupila a neuplatnila jsem právo, kterého by jinak využila.
• Uvedla nepravdivé údaje a zamlčela informace, které mohly zásadním způsobem ovlivnit mé rozhodování jako spotřebitele, takže jsem zakoupila výrobek a službu, kterou bych se znalostí těchto informací nezakoupila a neuplatnila jsem právo, kterého by jinak využila.
• Navýšila svévolně, ze své pozice pojišťovacího zprostředkovatele, konečnou cenu FA, číslo dokladu FVAA1501/152485 o pojištění „Carlife Garance“ způsobem pro běžného spotřebitele neprůhledným a klamavým.
• Navýšila svévolně, ze své pozice poskytovatele spotřebitelského úvěru, spotřebitelský úvěr číslo 90141199, způsobem pro běžného spotřebitele neprůhledným a klamavým.
• Reklamaci auta vyřídila naprosto neuspokojivě. Nevyřešila možnost vrácení „dárků“, nezabývala se přepisem TP z kategorie N1-nákladní na osobní, nezabývala se ani vadou levého zadního kola, které přibržďuje za jízdy.
Jednoduše reklamaci zamítla a poslala prostřednictvím Defend Finance s.r.o.,(člen Defend Insurance Group, coverholder at Lloyds), protokol Registrace Škodné události, číslo škodné události 16004904. S doporučením, aby se postupovalo dle pokynů příslušné pobočky AAA Auto. Reklamaci poslala firma AAA Auto International a.s., k vyřízení zpět sama sobě, jako pojišťovacímu zprostředkovateli. Způsobem pro běžného spotřebitele neprůhledným a klamavým.


Produkt

Dne 21. 12. 2016 mně firma AAA Auto International, ve své pobočce Nepomucká 198, Plzeň, umožnila financování vozu CHEVROLET Lacetti ASW, rok výroby 2008, objem motoru 1598 ccm, najeto 162 460 km, WIN: KL 1NF356J8K829239, číslo TP: UC481232, SPZ: 5P3 7046. Na cenovce u auta byla uvedena cena Chevrolet Lacetti 1,6: 60 899, Kč/ při financování. Při uzavírání smlouvy mi bylo sděleno zaměstnankyní provozovny AAA Auto International pí. R. M., že jako vánoční „dárek“ (viz příloha č. 2 ke kupní smlouvě, protokol o zkušební jízdě a předání vozidla, strana 3, odstavec E- 9, „marketingové akce“), mně budou předány ZDARMA tzv.„ bonusy“ ke koupi auta, které celkově navýšily fakturu č: FVAA1501/152485 na konečných: 92 510 Kč. Firma AAA Auto International a.s., si tímto nátlakovým způsobem navýšila FVAA1501/152485 z původních 60 899 Kč na částku 92 510 Kč. Poté požádala společnost ESSOX s.r.o., o financování spotřebitelského úvěru na auto č.: 90141199 v částce 92 510 Kč.


Požadované řešení

Vystavení nové faktury, ze které bude patrná konečná cena vozidla beze “slev/dárků/akce“.
Přepracování nového úvěru na původních 60 899 Kč.

Na cenovce u auta byla uvedena cena Chevrolet Lacetti 1,6: 60 899, Kč/ při financování.

Při uzavírání smlouvy mi bylo sděleno zaměstnankyní provozovny AAA Auto International pí. R. M., že jako vánoční „dárek“ (viz příloha č. 2 ke kupní smlouvě, protokol o zkušební jízdě a předání vozidla, strana 3, odstavec E- 9, „marketingové akce“), mně budou předány ZDARMA tzv.„ bonusy“ ke koupi auta, které celkově navýšily fakturu č: FVAA1501/152485 na konečných: 92 510 Kč.
Firma AAA Auto International a.s., si tímto nátlakovým způsobem navýšila FVAA1501/152485 z původních 60 899 Kč na částku 92 510 Kč. Poté požádala společnost ESSOX s.r.o., o financování spotřebitelského úvěru na auto č.: 90141199 v částce 92 510 Kč.


Na PROTOKOLU O PŘEDÁNÍ-PŘEVZETÍ AUTOMOBILU KE SMLOUVĚ o spotřebitelském úvěru č.: 90141199 mezi ESSOX s.r.o., a AAA Auto International a.s., v oddílu: výbava (základní/doplňková), již tyto „dárky/bonusy“ uvedeny nejsou.
Na „Formuláři pro standardní informace o spotřebitelském úvěru ESSOX ke smlouvě č. 90141199“ je již uvedena pouze celková výše spotřebitelského úvěru: 92 510 Kč. Úvěr, který je třeba zaplatit, tato machinace navýšila na celkových 177 480 Kč.

Tzn., že také společnost ESSOX byla uvedena v omyl firmou AAA Auto International a.s., neboť společnost ESSOX s.r.o. poskytla výše zmíněný spotřebitelský úvěr ve výši 92 510 Kč, se zajišťovacím převodem práva k předmětu financování… na předmět financování v ceně pouze 60 899 Kč.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.4.2016 11:25, před 9 lety

Zaměstnanec jedná jménem podnikatele dle § 430 odst. 1 občanského zákoníku jako jeho zástupce a právní jednání zaměstnance podnikatele zavazuje. Informace poskytnuté zaměstnanci společnosti jsou tedy pro prodávajícího závazné.

Prodávající má vůči kupujícímu širokou informační povinnost a jakožto podnikatel odpovídá i za to, že spotřebitelce nějaký důležitý údaj zatajil. Informační povinnost plyne z § 9 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele. Neuvede-li prodávající účelově důležitý údaj, dle § 5 odst. 1 písm. c) zákona o ochraně spotřebitele, dopouští se správního deliktu klamavé obchodní praktiky dle § 24 odst. 1 písm. a) tohoto zákona. Dozorovým orgánem v této oblasti je Česká obchodní inspekce, k níž je možné podat podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele a autobazaru může být následně uložena vysoká pokuta.

V případě, že se jednalo o neposkytnutí takové informace, jejíž poskytnutí by vedlo k neuzavření smlouvy, a prodávající o tom věděl, jedná se o podstatné porušení smlouvy dle § 2002 odst. 1 občanského zákoníku. Toto podstatné porušení by spotřebitelka musela prokázat, např. tím, že si před uzavřením smlouvy písemně vymínila určitou vlastnost vozu. Odmítne-li prodávající odstoupení respektovat, doporučujeme se o dalším postupu poradit s advokátem.

Pokud se u zakoupeného ojetého vozu přímo objeví nějaká vada, je možné tuto vadu u prodejce vytknout (reklamovat) a požadovat nápravu, či přiměřenou slevu z ceny. V případě koupě ojetého vozu platí, že spotřebitelka nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. I v případě ojetého vozu však platí, že vůz má vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly. Sjednané vlastnosti by měly být zaneseny ve smlouvě. Pouhým obecným ustanovením ve smlouvě vztahujícím se ke špatnému technickému stavu vozu se nelze zbavit odpovědnosti za vady.

Bylo-li rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitelka se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitelka právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože její reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitelka právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
12.4.2016 12:37, před 9 lety

Vážená paní Kajanová,
mám informaci, že kolegové se s Vámi spojili a že je věc v řešení. Dejte pak prosím vědět, jak jste byla spokojená.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.5.2016 16:51, před 9 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.6.2016 13:29, před 9 lety

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.