Počet nahlášených stížností: | 661 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
U ntb byly provedeny 3 opravy závady s přehříváním v rámci záruky. 1. a 3. reklamace byla provedena u autorizovaného servisu Lenovo (ITS Brno) a 2. přímo u prodejce. Jelikož byla jedna oprava provedena u prodejce, servis musel přijmout reklamaci jako opravu a opravit ntb. A dále mi bylo řečeno, že na základě protokolu pak mohu žádat u prodejce odstoupení od smlouvy. U CZC mi byla žádost zamítnuta s tím, že jsem u 3. reklamace nepožádal o odstoupení od smlouvy. Toto zdůvodnění mi příjde jen jako výmluva. Podle mého je uplně jedno jestli byl ntb opraven, nebo byl vystaven protokol o odstoupení od smlouvy (který mi stejně nemohl servis vystavit).
Můžete mi prosím poradit, jak postupovat dál.
Děkuji
Notebook Lenovo T430u
Odstoupení od smlouvy
|
Tweet |
Na přání společnosti CZC.cz s.r.o. dáváme přednostně prostor pro její vyjádření k podané stížnosti spotřebitele.
Dobrý den pane Grochol.
Je nám líto, ale vyjádření je neměnné. Dle servisního protokolu jste nežádal odstoupení od kupní smlouvy a zpětně jej autorizovaný servis nemůže uznat, vzhledem k tomu, že vada byla odstraněna.
Pokud se na zařízení vyskytne další vada a zařízení bude v záruční době, můžete při reklamaci o odstoupení opět zažádat.
Děkuji za pochopení.
Michal Stýblo
Dobrý den,
ještě jednou, v autorizovaném servisu mi bylo řečeno, že u nich byly provedeny jen dvě opravy a třetí u Vás, takže autorizovaný servis Vám něco nemůže nařizovat, protože o odstoupení od smlouvy musíte rozhodnout Vy. Dále mi bylo řečeno, to že ntb opraví nevadí, protože máte protokol o uznání závady (3. stejné). Jestli je opraven nebo ne, nerozhoduje o odstoupení.
Pokud jsem dobře studoval zákon, tak ve výkladech je pouze na zakladě 3 stejných závad mohu žádat o odstoupení od smlouvy, což jsem podle meho splnil.
S pozdravem
Grochol
Žádat odstoupení od smlouvy a vrácení peněžních prostředků je možné v případě, není-li možné věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě. V praxi to znamená, že pokud je zboží reklamováno 3x pro stejnou vadu a reklamace byly uznané, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit a požadovat vrácení peněžních prostředků.
Požadovaný způsob vyřízení reklamace je třeba určit při jejím uplatnění. O tomto by měl být spotřebitel řádně poučen prodávajícím (dle § 13 zákona o ochraně spotřebitele). Pokud spotřebitel nebyl informován o svém právu na odstoupení od kupní smlouvy, jde to k tíži prodávajícího (a to i v případě, pokud k vyřízení reklamace byla určena třetí osoba).
Dobrý den pane Grochol.
Viz. vyjádřen dTestu: Je nutné uvést jak chcete reklamaci řešit již je jím uplatnění.
Děkuji za pochopení.
Michal Stýblo
Dobrý den,
já jsem chtěl vyřízení reklamace odstoupením od smlouvy, ale jak jsem již napsal výše. V autorizovaném servise byly provedeny pouze dvě reklamace a tudíž museli vyřídit reklamaci jako opravu. A na zakladě uznané reklamace mohu žádat odstoupení od smlouvy (podle servisu naprosto běžné).
Existuje ještě nějaký způsob, jak tento problém bylo možné vyřešit?
Hlavně mi jde o to, že 3 závady se objevily během cca 1 roku a za 2 měsíce končí záruka, takže mám největší obavu, že se další závada objeví znovu, ale to už nebude notebook v zaruce.
Pokud bylo zboží oprávněně reklamováno, tak dle § 1922 odst. 2 občanského zákoníku se lhůta pro uplatnění práva z vadného plnění prodlužuje o dobu, po kterou nemohl spotřebitel vadnou věc užívat (tedy o dobu, po kterou bylo zboží u obchodníka při uplatnění reklamace).
Jak již bylo uvedeno výše, pokud prodávající spotřebitele řádně nepoučil o jeho právech z vadného plnění, jde to k tíži prodávajícího. V daném případě však bude složité toto doložit (pomoci by mohlo například svědectví technika).
Dobrý den pane Grochole.
O oprávněnosti reklamace rozhoduje autorizovaný servis, který vadu vždy musí posoudit a v přídě žádosti o odstoupení od kupní smlouvy tento nárok na protokolu potvrdí nebo vystaví protokol o neopravitelnosti a notebook si servis ponechá. Pokud jste o odstoupení od kupní smlouvy nežádal, byl notebook diagnostikován a opraven.
Je mi líto, ale zpětně již nelze odstoupení od kupní smlouvy provést, neboť je nyní zařízení plně funkční a bylo opraveno.
Děkuji za pochopení.
Michal Stýblo
Pokoušel jsem řešit přímo s výrobcem a autorizovaným servisem další možnosti. Předal jsem CZC potvrzení o žádání při třetí reklamaci o odstoupení od smlovy z autorizovaného servisu. Bohužel CZC zůstavá zatvrzelé ve svém rozhodnutí a dál a dál hledají různé výmluvy, že nemám právo. Jednou uznají 3 stejné závady, po nějaké době zase vyrukují s tím že jsou 3 různé apod.
Už s řešením asi končím, protože s postojem CZC stejně nic nezmužu a žáden další postup mě již nenapadá. Jestli vůbec nějaký je?
Rozhodně ještě někdy CZC doporučím...
David Grochol
Spotřebitel má nárok odstoupit od smlouvy, a to i přesto, že zboží bylo možné opravit, neboť důvodem pro odstoupení je opakování 3x stejné závady po opravě. V daném případě však spotřebitel musí prokázat, že jako způsob řešení reklamace požadoval odstoupení od smlouvy, ale na základě chybného poučení zaměstnance servisu tuto volbu neučinil.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, která má možnost na vývoj případu reagovat.
Dobrý den pane Grochol.
Mohu vás požádat o všechny protokoly, které vám servis vystavil ? Pokud je u posledního uvedeno, že jste žádal o odstoupení od kupní smlouvy a nárok vznikl . Vystavíme dobropis. V opačném případě by bylo vše v pořádku.
Děkuji.
Michal Stýblo
Přikládám 3 protokoly a potvrzení ze servisu, že jsem žádal odstoupení.
David Grochol
Dobrý den pane Grochol.
Omlouvám se za delší řešení vaší stížnosti, problém jsme řešili se zástupcem firmy Lenovo pro EU.
Dle servisu nebyla splněna podmínka pro odstoupení a to z důvodu 3 různých vad. Na druhou stranu bereme v potaz, že zákon toto řeší z pohledu koncového zákazníka a vy jste vadu uvedl 3x obdobně a servis vadu neupravil . Lenovo nakonec schválilo vrácení notebooku v rámci dobré vůle.
Prosím vás o informaci, zda jste notebook již vyzvedl z poslední reklamace, nebo zda je stále u nás.
S přáním hezkého dne.
Michal Stýblo.
Hodnocení:
Komentář: Dobrý den,
notebook je stále u Vás.
Moc děkuji za vyřešení události
David Grochol