Počet nahlášených stížností: | 109 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V listopadu 2015 mě navštívil zástupce BEE, kterému jsem podepsal smlouvu na dodávku elektřiny a plynu se zahájením dodávky plynu od dubna 2016 a elektřiny od roku 2018, kdy končí stávající smlouvy. Po čase jsem si to rozmyslel a v únoru 2016 jsem smlouvy u BEE vypověděl, včetně odvolání plné moci. Ve smlouvě mám uvedeno právo bez sankcí odstoupit ve lhůtě 5 dní před zahájením dodávky. Přesto mně 21.3.2016 poslali složenku na zaplacení pokuty ve výši 2x 6050,-Kč, tedy 12100,-Kč.
Pracovník zákaznické linky, kam jsem volal, mně oprávněnost sankce vysvětloval tím, že odvoláním plné moci jsem jim znemožnil zrušit smlouvu.
Ve smlouvě, ani ve VOP, přitom nic o tom, že by odvolání smlouvy bylo podmíněno nezrušením plné moci, není.To mě ten pracovník ale nedokázal vysvětlit a stále vedl svou, totiž, že musím zaplatit a pokud bych se k BEE vrátil, tak by mně zaplacenou pokutu vrátili.
Nevím, co mám teď dělat, prosím o radu.
sdružená dodávka elektřiny a zemního plynu
BEE by měla odvolat požadavek na zaplacení pokuty, popř. uznat jeho neoprávněnost.
|
Tweet |
V daném případě bude rozhodné, jaké podmínky byly sjednány v uzavřené smlouvě. Spotřebiteli doporučujeme smlouvu uchovat, neboť může posloužit jako důkazní prostředek při případném řešení sporu před Energetickým regulačním úřadem.
Pokud smlouva stanoví něco jiného než obchodní podmínky, má takové odchylné ujednání ve smlouvě před zněním obchodních podmínek přednost (dle § 1751 odst. 1 občanského zákoníku). Spotřebiteli doporučujeme prostudovat si obchodní podmínky společnosti, které se vztahují na jím uzavřenou smlouvu.
Pokud spotřebitel s postupem společnosti nesouhlasí, může podat písemnou reklamaci na adrese BOHEMIA ENERGY entity s.r.o., Na Poříčí 1046, 1047/24-26, 110 00 Praha 1.
Nebude-li spotřebiteli vyhověno, má možnost obrátit se Energetický regulační úřad, který rozhoduje spory o uzavření smlouvy, rovněž případy, kdy dodavatel vystavil smluvní sankci, se kterou spotřebitel nesouhlasí.
Oddělení ochrany spotřebitele
Energetický regulační úřad
Masarykovo náměstí 5
586 01 Jihlava
E-mail: podatelna@eru.cz
Telefon: 564 578 666
Dobrý den, pane Fialo,
výše uvedený smluvní poplatek byl vystaven v souladu s bodem K. odst. 9 a odst. 1. písem. c) Všeobecných obchodních podmínek platných a účinných ode dne 1. ledna 2014, které jsou nedílnou součástí Smlouvy.
V případě zájmu o bližší informace mě neváhejte kontaktovat na e-mailu mschneiderova@bohemiaenergy.cz ráda Vám poskytnu více informací.
S pozdravem a přáním příjemného dne
Monika Schneiderová
12.4. jsem poslal e-mailem i písemně paní Schneiderové dopis, v němž nesouhlasím s jejich postupem i požadovaným poplatkem (pokutou) a požaduji písemné potvrzení ukončení smlouvy. Od té doby se nikdo neozval, tak nevím, na čem jsem.
Dobrý den, pane Fialo,
kontrolovala jsem požadavky v informačním systému a kolega Vás obratem písemně informoval dne 28.4.2016 doporučenou poštou na Vaší doručovací adresu.
Prosím o kontrolu, zdali Vám vyjádření bylo doručeno.
S pozdravem a přáním příjemného dne
Monika Schneiderová
Dobrý den paní Schneiderová,
zaslal jsem Vám doporučeně odpověď dne 3.5.2016. Prosím o potvrzení přijetí.
Děkuji.
A.Fiala
Dobrý den, pane Fialo,
ano, Váš dopis jsem obdržela a v nejbližší době obdržíte vyjádření ze strany naší společnosti. Smluvní poplatek bude zrušen, nyní čekám na zprocesování nutných kroků.
Děkuji za trpělivost.
S pozdravem a přáním příjemného dne
Monika Schneiderová
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Koncem června přišel avizovaný dopis - oznámení o zrušení sankčního poplatku. Takže snad už bude vše v pořádku. Chtělo to ale opravdu pevné nervy. Díky za pomoc.
Dobrý den,
dopis byl z naší strany odeslán 14.6.2016. Jsem ráda, že je nyní vše vyřešeno především k Vaší spokojenosti.
S pozdravem a přáním příjemného dne
Monika Schneiderová
CE
Hodnocení: