Počet nahlášených stížností: | 646 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
po reklamaci mobilního telefonu se vrátil na pobočku se zjištením, že je ohnutý (doloženo zprávou a dukumentací). Při předávání MT jsem si ale jist, že takto poškozený nebyl (i v předávacím protokolu není nic o ohnutí přístroje ani slovo). Na pobočce se se mnou odmítají bavit a i přes podání stížnosti přes infolinku jsem neuspěl. Vada byla prý vidět až pri detainím prozkoumání technikem v určitém úhlu pohledu. Přitom je jasně vidět při pohledu z profilu na přístroj jak je ohnutý. Při předávání zařízení je prodavající povinen důkladně prohlédnout stav přístroje, navíc vadu objevili v místě vady, kterou jsem původně reklamoval (nedoléhání čelního skla MT) - čili telefon v daném místě pracovník pobočky důkladně zkoumal.
Apple iPhone 6 64GB Space Gray , IMEI 359281066954721
výměna zboží nebo odstoupení od smlouvy
|
Tweet |
Řešení této situace představuje § 2944 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, který upravuje škodu na převzaté věci. V tomto případě prodejce převzal od spotřebitele věc k reklamaci a od té chvíle byl odpovědný za to, že s věcí bude nakládáno tak, aby na ni nedošlo ke škodě. Pro účely potvrzení stavu věci v okamžiku předání do reklamace je možné vycházet právě z předávacího protokolu od prodejce, kde by měl být právě stav věci popsán a jeho případné poškození uvedeno. Případně je možné použít i svědeckou výpověď či jakýkoli jiný způsob doložení stavu telefonu při předání. Tato odpovědnost jde z pohledu spotřebitele za prodejcem a náhradu škodu tak bude spotřebitel uplatňovat u něj, nikoli u servisu.
V tuto chvíli je tedy třeba u prodejce uplatnit žádost o náhradu škody na převzaté věci, přičemž následnou povinností prodejce je bud uvést věc do předešlého stavu (tedy opravit) anebo pokud to není možné či o to spotřebitel požádá, nahradit vzniklou škodu v penězích. Vyčíslit tuto škodu může spotřebitel vlastním odhadem (nejlépe odpovídající nákladům na opravu) s tím, že pokud by mezi spotřebitelem a prodejcem na této výši nevznikla shoda, lze nechat vypracovat znalecký posudek.
Společnost T-Mobile Czech Republic a.s. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím své infolinky a oddělení stížností. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze ve správním řízení u Českého telekomunikačního úřadu či v soudním občanskoprávním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.