Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Vážená paní, vážený pane,
bylo mi doporučeno se obrátit na Vás jako na další krok po neúspěšném reklamačním řízení u České pošty. Pokusím se popsat můj případ co nejjednodušeji:
- Česká pošta mi měla doručit balíček s elektronikou (Playstation3) s dobírkou 6000,- od soukromého odesilatele
- balík příšel silně poškozený s velkou dírou, poštovní doručovatelka mi doporučila ho nepřevzít s tím, že mi ho ani nedoručí a pošle na reklamaci
- druhý den mi Česká pošta doručuje balíček jakoby nic, o poškození ani zmínka. Zjistil jsem, že poškození bylo zamaskováno novým přebalem (mám fotografie balíku od odesílatele před předáním poště (kdybych nevěděl dopředu že ho zničili, ani bych to nepoznal vždyť to je odporné jednání!!!)
- balík jsem odmítl převzít na ulici s tím, že to vyřešíme na pobočce
- volal jsem 2x na infolinku české pošty s tím, jak dál postupovat, zda balík převzít či nikoli, jaká jsou má práva
- byl jsem ujištěn (poté znovu na přepážce pošty osobně), že se sepíše protokol o poškozené dodávce, že mohu s poštovním úředníkem vizuálně zkontrolovat obsah balíčku a pokud až doma zjistím, že elektronika nefunguje, BEZ PROBLÉMU mohu do 48 hodin balíček reklamovat, že se nemusím bát balík převzít.
- doma jsem zjistil nefunkčnost (VYLOMENÁ DVÍŘKA, vypadený harddisk s daty- nefunkční systém)
- při podání reklamace mi bylo řečeno, že jsem hloupý, že jsem neměl rozhodně balík přebírat a že neuvidím ani korunu, že to je běžná praxe české pošty
- po měsíci byla má reklamace zamítnuta s tím, že nefunkčnost elektroniky nebyla způsobena naprosto nevhodným zacházením ze strany české pošty ale že se domnívají, že to bylo prostě špatně zabalené
- NESOUHLASÍM, tvrdím, že zabalení bylo dostatečné a pokud by pošta do balíku nekopla či jím nemrštila silou, ale chovala se k němu jako se profesionál ke své práci chovat má, problém by nenastal.
- NESOUHLASÍM s ubohým přístupem pošty a jejím pokusem nejprve jejich chybu ututlat a zamaskovat a poté házet vinu na kohokoli jiného. Přijali peníze za transport, prokazatelně zavinili problém ale odmítají se k tomu postavit jako profesionálové, chovají se jako malá děcka, omlouvám se za to přirovnání (nenene my nic, to On to špatně zabalit, to Vy jste si to neměl přebírat, proč jste uvěřil tomu co říkáme že klidně můžete... hmmm my vlastně nic takového neřekli, dokažte to... atd...)...
-PODOTÝKÁM - je nepodstatné, co se rozbilo, jak co bylo zabaleno atd, jediné co je důležité je fakt, že jsem byl jednáním zaměstnanců České pošty uveden v omyl. Pokud bych nebyl opakovaně ujišťován o naprosto bezproblémové reklamaci případně nefunkčního zboží, NIKDY bych balík nepřevzal a nezaplatil dobírku, pošta by musela uhradit částku odesílajícímu bez diskuzí. Takto sprostě hodili odpovědnost na mne svým lživým jednáním, odmítají cokoli řešit.
Poslední dotaz: pokud tedy pošta prokazatelně zničila balík a přesto neuzná chybu, pokud odesílatel skutečně nese vinu svou hloupostí a špatně to zabalil, v tomhle "trojlístku" jsem jediný bez viny a poškozený já. Co mám dělat dál? Po kom mám chtít vrácení mých 6000,- které jsem v dobré víře zaplatil a tak byl poštou a odesílatelem poškozený? Obrátil jsem se s vyjádřením české pošty na odesílatele, ten se mi vysmál, nadal mi do blbců ať ho neotravuju a že ho to nezajímá ( na infolince pošty jsem se ptal, jak se řeší tyto případy když je zboží rozbité nevhodným zabalením, bylo mi řečeno že jsem jako příjemce chráněn a že si to pošta vyřídí s odesílatelem, a toto zase není pravda! Ve vyjádření pošty přišlo, že rozhovory na infolince se nenahrávají a ať jim dokážu že něco takového řekli...)
Jak mám případně postupovat, když budu chtít vrátit zboží odesilateli a chtít peníze zpět za jeho chybu při zabalení a nefunkční zboží?
Cítím bezmoc a vztek z tohoto přístupu a lživého jednání a ze spoléhání se na to že jsou nepostižitelní (vždyť kdo by se několik let soudil o rozbitý balíček, že?)
přeprava balíků ČP
NEJLÉPE VRÁCENÍ MÉ ČÁSTKY ZA DOBÍRKU,vrátím poště balíček a pošta sama si může požadovat vrácení peněz od inteligenta, co dle pošty neumí zabalit balíček. PROČ si to má odnést člověk, který nepochybil, pouze byl důvěřivý? Odesilatel špatně zabalil, pošta rozbila. Já zaplatil...
Nebo úhrada mé škody v plné výši
|
Tweet |
Prodávající odpovídá kupujícímu - spotřebiteli, že věc při převzetí nemá vady. Pokud bylo doručeno poškozené zboží, má spotřebitel právo uplatnit práva z vadného plnění. Jelikož se jedná o vadu, která se projevila v prvních šesti měsících od převzetí zboží, musel by prodávající v případě soudního sporu prokázat, že věc vadná nebyla. Bylo-li poškození na věci zapříčiněno nevhodným obalem, je za vzniklou škodu odpovědný prodávající. Zboží je tedy vhodné reklamovat u prodávajícího a žádat nápravu. Spotřebiteli také doporučujeme uchovat všechny podklady prokazující, že zboží bylo již při převzetí vadné (reklamace zásilky u České pošty, s.p.; případně fotodokumentace).
Spotřebitel, jelikož je adresátem zásilky, má dle čl. 42 poštovních podmínek také možnost uplatnit reklamaci poškození zásilky u České pošty, s.p. Spotřebitel musí tuto reklamaci uplatnit ve lhůtě dvou pracovních dní po dodání zásilky (neplatí, pokud bylo možné poškození zjistit již v době dodání). Byla-li reklamace zamítnuta, má spotřebitel možnost podat návrh na zahájení řízení o námitce proti vyřízení reklamace u Českého telekomunikačního úřadu. Návrh na zahájení řízení je nutné podat do 1 měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace, jinak právo uplatnit námitku zanikne. Podání návrhu podléhá správnímu poplatku.
Česká pošta, s.p. se však rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.
Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman.