Počet nahlášených stížností: | 123 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 1.12.2014 jsme v klatovské prodejně Deichmann zakoupili pánskou rekreační obuv 17137432/44 za částku 549,-kč. Dne 15.08.2015 jsme ve strakonické prodejně zakoupili dámskou vycházkovou obuv 11021582/40 za částku 599,-kč. Obuv byla nošena běžným způsobem. Na obou párech bot došlo k popraskání vrchního materiálu, roztrhání podešívky na patách a prochození stélky až na mřížku. Dne 22.03.2016 jsme se rozhodli boty reklamovat v klatovské prodejně. Prodavačka si boty převzala, vyplnila reklamační protokoly a ihned reklamaci zamítla s tím, že byla obuv nošena již se vzniklou vadou. A k poškození bot došlo nošením. Boty si kupuji, abych je mohla nosit a nemám je tedy jen jako dekorační předmět. Prodavačka se chovala velmi arogantně. Nechápu, jak prodavačka může posoudit a zamítnout reklamaci. S takovým to jednáním jsem se ještě nikde nesetkala. Vždy jsme se všude v případě reklamace domluvili. Až na klatovskou prodejnu Deichmann. Boty, účtenky i reklamační protokoly jsem si vzala nazpět. Díky této zkušenosti již nemám v plánu kupovat si i nadále boty u společnosti Deichmann. Na klatovskou prodejnu jsem již několik stížností slyšela a teď jsem se sama přesvědčila, jak to zde funguje. Bohužel si jméno prodavačky nepamatuji. Domnívám se, že toto jednání není zcela v souladu se zákonem a že mohlo dojít k pochybení ze strany prodavačky. Následně jsem jela do jiné prodejny Deichmann, kde by mi reklamace byla uznána, jenže v Klatovech prodavačka popsala účtenku, takže mi boty podruhé na reklamaci nevzali. Jak je možné, že v jedné prodejně arogantní prodavačka reklamaci zamítne a v jiné by ji přijala?! Dle vyjádření společnosti Deichmann vše předali k posouzení oblastní vedoucí prodeje prodejny Deichmann Klatovy, kdy bylo rozhodnuto, že reklamace probíhala v souladu s platným reklamačním řádem společnosti DEICHMANN-OBUV s.r.o. a vše souhlasí. Přitom kromě prodavačky, která reklamaci zamítla, nikdo jiný boty neviděl ani nebyla pořízena fotografická dokumentace. Dle mého názoru by měl reklamaci posoudit výrobce a ne prodavačka! Deichmann by měl tedy zrušit záruku na výrobky 2 roky, jelikož to nelze uplatnit. Ještě si Deichmann dovolí napsat, že moji reklamaci skutečně prověřili všemi dostupnými prostředky (posoudila to jen nějaká prodavačka) v souladu s platným reklamačním řádem společnosti DEICHMANN-OBUV s.r.o. a jejich stanovisko tak zůstává neměnné. Poděkují za pochopení a věří, že jim zachovám svoji přízeň. A ještě napíší: ,,S přátelským pozdravem." V životě už si u nich boty nekoupím, o tom jsem přesvědčená!!!
pánskou rekreační obuv 17137432/44, dámskou vycházkovou obuv 11021582/40
Vrácení peněz
|
Tweet |
Zákon neukládá prodávajícímu povinnost, aby reklamace vyřizoval určitým způsobem (například posoudit vadu soudním znalcem). Je tedy na jeho zvážení, jaký postup uplatní.
Prodávající nebo jím pověřený pracovník má povinnost rozhodnout o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě.
Bylo-li rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitelka se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitelka právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože její reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitelka právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Hodí se ještě doplnit, že při výběru obuvi je žádoucí sledovat označení obuvi. Každý druh obuvi má svá omezení a je nutné s nimi počítat jak při užívání bot, tak hlavně při jejich reklamaci. Prodávající má povinnost řádně informovat spotřebitelku o vlastnostech prodávaného výrobku, o způsobu použití a údržby výrobku a také o nebezpečí, které plyne z jeho nesprávného použití nebo údržby. Je-li třeba, aby při užívání věci byla zachována zvláštní pravidla, je prodávající povinen spotřebitelku s nimi seznámit. S ohledem na povahu výrobku, způsob a dobu jeho užívání je prodávající povinen zajistit, aby tyto informace byly podány písemně.
Při porušení této informační povinnosti může být prodávajícímu od České obchodní inspekce uložena sankce za správní delikt. Podrobnější informace ohledně této problematiky je možné nalézt mimo jiné také na adrese: https://www.dtest.cz/clanek-2363/davejte-pozor-jakou-obuv-kupujete.
Společnost DEICHMANN-OBUV s.r.o. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, jež je založena na principu dobrovolnosti. Přesto nám poskytla alespoň obecné vyjádření, které připojujeme níže.
"V případě zájmu poskytnutí zpětné vazby na společnost DEICHMANN-OBUV s.r.o. můžete učinit na e-mailové adrese service-cz@deichmann.com, případně prostřednictvím kontaktního formuláře na internetových stránkách www.deichmann.com. Děkujeme."
Z výše uvedeného důvodu stížnost uzavíráme. V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.