Počet nahlášených stížností: | 45 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 29.2.2016 jsem obdržel od firmy Jadako s.r.o. - Slevisko kameru do auta Full HD. Tato byla nefunkční a scházel návod k obsluze v českém jazyce. Obratem jsem kameru poslal zpět do firmy Jadako s.r.o. s žádostí o vrácení peněz. Na adresu firmy jsem navíc poslal e-mail se stížností a žádostí o vrácení peněz.
Dnes - 29.3.2016 - jsem obdržel zpět poštou zcela jinou a ne tak kvalitní kameru (pouze HD) s reklamačním listem a uznanou reklamací, avšak pro p.Zdeňka Hrabala z Napajedel! Reklamační list jsem nevyplňoval, neboť jsem chtěl v zákonné lhůtě vrátit zaplacené peníze za nepoužité a nefunkční zboží, navíc bez možnosti používání (chybějící návod k obsluze v češtině - pouze čínský). Chyba se může stát, ale nekomunikovat se zákazníkem není slušné. Na tel.čísle uvedeném na internet. stránkách mne paní slušně poslal do háje.
Pokud neobdržím zpět zaplacenou částku, předám vše obchodní inspekci. Kamera p.Hrabala je uložena u mne a odmítám za ni platit další poštovné.
|
Tweet |
Bylo-li odstoupeno od smlouvy uzavřené distančním způsobem (přes internet) ve lhůtě čtrnácti dní od převzetí zboží, ruší se smlouva od počátku a společnost je povinna spotřebiteli vydat přijaté peněžní prostředky. Pokud společnost nevrátí peněžní prostředky ani ve lhůtě, kterou jí spotřebitel stanovil, zadržuje tyto peněžní prostředky neoprávněně. V takovém případě by se jednalo o bezdůvodné obohacení, neboť společnost se obohatila na základě právního důvodu, který ale odpadl. Kdo se bezdůvodně obohatí, má povinnost plnit bezprostředně po výzvě. Pokud tento závazek nesplní řádně a včas, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení. Je tedy vhodné společnost vyzvat k vydání majetkového prospěchu.
Nereaguje-li podnikatel na emailovou korespondenci, je vhodné zvolit komunikaci písemnou prokazatelnou formou (doručeně, nejlépe s dodejkou), a to na aktuální adresu uvedenou v obchodním rejstříku. Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (dle § 573 občanského zákoníku). Zmaří-li vědomě druhá strana dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné, za předpokladu, že odesílatel je schopen prokázat odeslání zásilky.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.