Počet nahlášených stížností: | 53 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
ráda bych se na vás obrátila se svým problémem. Na vašich stránkách jsem nalezla již jednu obdobnou stížnost ( http://www.vasestiznosti.cz/stiznost/10062/neopravnene-vymahani ). Jedná se o mého dědečka,u kterého nastala obdobná situace. Byla jsem se informovat i na Policii Čr, kde mi bylo řečeno,že pokud nedošlo k převzetí zboží,nemáme rozhodně nic platit a případně celou věc postoupit na Českou obchodní inspekci.Mohli byste mi prosím poradit,zda je toto řešení správné a zda opravdu není důvod částku hradit,nedošlo-li k převzetí zboží a pokud máme pochybnosti i o údajném uzavření smlouvy? Předem děkuji za odpověď.
Neradi bychom platili částku,kterou nedlužíme.
|
Tweet |
Kupní smlouva mohla být nevědomky uzavřena při telefonickém hovoru, v takovém případě by ale společnost musela prokázat, že k hovoru došlo, a že při něm byla smlouva se spotřebitelem uzavřena.
Pokud by byla kupní smlouva takto sjednána, jedná se o smlouvu uzavřenou za pomoci prostředku umožňujícího komunikaci na dálku. Při uzavírání smluv tímto (distančním) způsobem platí, že má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit bez udání důvodu v prvních čtrnácti dnech od převzetí zboží. Nebylo-li zboží spotřebiteli doručeno, tato lhůta nezačala běžet. Spotřebitel by tedy mohl od kupní smlouvy odstoupit.
Žádá-li společnost po spotřebiteli náhradu nákladů spojených se zasláním a uskladněním zboží, které mělo být předmětem smlouvy, musela by také prokazatelně doložit, že zboží spotřebiteli zasílala a ten si jej nepřevzal.
Pokud si je spotřebitel vědom, že kupní smlouva uzavřena nebyla, nemá povinnost na takovýto dopis reagovat. Byla-li však smlouva uzavřena (spotřebitel například souhlasil se zasláním zboží tzv. „na zkoušku“), je nutné od smlouvy odstoupit a informovat společnost, že zboží mu nebylo nikdy doručeno. Z důvodu prokazatelnosti při případném soudním sporu, doporučujeme spotřebiteli, aby odstoupení od smlouvy zaslal písemně, nejlépe s dodejkou prostřednictvím poskytovatele poštovních služeb.
Spotřebitel také může požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Musí tak učinit písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou). Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitele nakládat s jeho osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů.
Dobrý den. Rozhodně se nejedná o podvod. Pravděpodobně Váš dědeček souhlasil se zasláním a zaplacením balíčku. Aby bylo možno případ prověřit a vyřešit, je třeba napsat nám telefonní číslo na které mělo býti voláno, nebo jméno Vašeho otce. Stačí napsat i na expresinkaso@email.cz a rádi to vyřešíme...
Dobrý den,
zaslala jsem Vám kontaktní informace svého dědečka na e-mail,jaký jste uvedli (nikoli otce,jak žádáte,můj otec s tímto nemá rozhodně nic společného) a budu čekat na Vaše vyjádření.
Dobrý den, přestože byl v hovorech souhlas se zasláním a tím vznikly zbytečné náklady na kurýra operátory administrativu balné apod, rozhodli jsme se ve Vašem případě celou záležitost uzavřít a tyto vícenáklady nakonec nepožadovat. Berte tedy Vám dodaný dopis i se složenkou jako stornovaný a nebudeme jej dále řešit ani nic požadovat. Mrzí nás vzniklé nepříjemnosti s tím spojené, mohlo zde jít pouze o administrativní chybu. Každopádně už Vám z dotyčného callcentra tedy již nikdo volat nebude, Vaše číslo jsem tam nechal zablokovat tak, ať se na něj již nedá dovolat.
Hodnocení: