Počet nahlášených stížností: | 661 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Vážení,
dne 2.3.2016 jsem na pobočce v Plzni v záruční době reklamoval mobilní telefon Lenovo A850 (Číslo reklamace RE16013931) ze dvou důvodů:
1) Nefunkční GPS – telefon se chytí pouze při zapnuté wi-fi a to ještě ne úplně vždy, mimo dosah wi-fi stále ukazuje různé varianty chyby „není GPS signál“ (dle zvolené aplikace). Toto jsem postupně odzkoušel na několika různých aplikacích (např. Sygic, GPS NACESTY, různé kompasy apod.), včetně i nejrůznějších testerů (Phone tester, GPS test atd.) i několika různých místech, nicméně offline GPS nefunguje nikdy a nikde (což by i dle různých tutorialů a testů nalezených např. na youtube normálně měla i bez jakéhokoli připojení k internetu).
2) Nejde zvuk ani z reproduktoru ani ze sluchátka – zvuk mi vypadl z ničeho nic jednou během telefonování (mikrofon pro vstup fungoval – na druhé straně mne bylo slyšet, pro výstup už ne). Měl jsem za to, že jsem si ho jen nějakým omylem vypnul, nicméně zvuk nefungoval ani v žádné aplikaci, dokonce ani poté, co jsem přešel do továrního nastavení. Zajímavé bylo, že zvuk poté občas fungoval po vyjmutí SIM karty nebo po připojení sluchátek – nicméně pro telefonování je tento stav naprosto nevyhovující.
K mému překvapení byly obě dvě tyto závady servisním technikem zamítnuty s tím, že „GPS je OK“ a zvuk nejde díky odpojenému flex konektoru, což prý bylo způsobeno pádem zařízení tj. mechanickým poškozením.
Upřímně řečeno nevím, který z těchto dvou závěrů je absurdnější. Že je GPS zcela nefunkční (viz výše), snadno odhalí kterýkoli laik (sám jsem nabízel zaměstnanci pobočky, že mu toto můžu na jakékoli aplikaci osobně předvést), natož pak servisní technik. Vyjádření „GPS je OK“ znamená, že se technik buď vůbec neobtěžoval GPS vyzkoušet, anebo vědomě uvádí nepravdivou informaci.
Co se týče druhé závady, netuším, na základě čeho mohl technik vyfabulovat, že došlo k nějakému nárazu - na zařízení jsou viditelné pouze miniaturní škrábance, v jednom místě na hraně telefonu je pak drobná oděrka, způsobená nejspíš občasným nošením klíčů ve stejné kapse, nicméně jde jen o běžná opotřebení, v případě skutečného pádu na tvrdou zem by nepochybně došlo především k viditelnému poškození displaye telefonu, který je ale evidentně zcela netknutý. Poněkud zvláštně pak samo o sobě působí vyjádření technika, že mechanické poškození telefonu spočívá v odpojeném flex konektoru. Tato dvě hodnocení si už z logiky věci vysloveně protiřečí, buď je konektor poškozený (např. utržený, nalomený či poškrábaný, což ale technik neuvádí) nebo je pouze odpojený, pak je ale konektor funkčně v pořádku a nejde o mechanické poškození. Samozřejmě netuším, co přesně se s telefonem dělo během reklamace v servisu, nicméně sám si žádného nárazu vědom nejsem a ani náhlé projevení se závady během telefonního hovoru nenasvědčuje tomu, že je zde nějaká příčinná souvislost s něčím takovým. Navíc zvuk z reproduktoru někdy z ničeho nic funguje (viz výše), takže je tedy konektor skutečně odpojený nebo je např. jen připojený tak, že je v něm pouze špatný kontakt či je zde vlastně úplně jiná závada? Opět se zde nabízí otázka, zda vůbec technik telefon zkoumal nebo se pokoušel reklamaci pouze rychle odbýt s univerzální výmluvou na mechanickou závadu způsobenou uživatelem.
Jsem samozřejmě z tohoto jednání velmi rozladěn, až doposud jsem měl s firmou CZC jen ty nejlepší zkušenosti (včetně přístupu zaměstnanců pobočky i dosavadních reklamací), nakupuji zde už více než 10 let a nerad bych si tuto firmu zařadil na seznam těch méně seriózních, takže stále doufám, že se na této reklamaci budeme moci nějak smírně dohodnout bez soudních znalců, ČOI apod.
S pozdravem
Ing. Jiří Bedrník
GSM Lenovo A850, bílá
Záruční oprava, v případě, že nebude možná, odstoupení od smlouvy (vrácení peněz).
|
Tweet |
Na přání společnosti CZC.cz s.r.o. dáváme přednostně prostor pro její vyjádření k podané stížnosti spotřebitele.
Dobrý den pane Bedrníku.
Dle autorizovaného servisu nebyla na zařízeni shledána žádná záruční vada, pouze odpojený flex kabel . Pokud s vyjádřením nesouhlasíte, doporučuji si na "vady" nechat vypracovat znalecký posudek.
Děkuji za pochopení.
Michal Stýblo.
Hodnocení:
Komentář: Vážené CZC,
očekával bych, že zpochybní-li někdo práci jednoho technika (a to velmi konkrétně), solidní společnost nechá prověřit skutečný stav jiným technikem (v případě závady č. 1 – GPS, o které se záměrně vůbec nevyjadřujete, může toto prověřit prakticky kdokoliv). Jestliže přistupujete ke stížnostem způsobem „vezmeme reklamační protokol a uděláme Ctrl+C a Ctrl+V“, pak jsem alespoň rád, že má stížnost a její "řešení" zůstanou zveřejněny na tomto webu. Svůj další postup samozřejmě budu zvažovat, ale nakoupil jsem u Vás tímto v každém případě naposledy.
Ing. J. Bedrník