Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 14.3.2016 byla touto společností převzata moje vrácená zásilka (dámské pončo HOT) v celkové hodnotě 599,- Kč (499,- Kč pončo + 100,- poštovné). Pončo bylo navráceno v původním obalu s přiloženým formulářem o jeho vrácení. Termín pro vrácení peněz byl tedy 28.3.2016. Před uplynutím této lhůty jsem společnost prostřednictvím mailu na její blížící se konec upozornila, ten však zůstal bez odpovědi. Dále jsem se pokoušela o telefonický kontakt, také neúspěšně. Obracím se tedy na vás s prosbou o pomoc při řešení této situace. Děkuji.
HOT - luxusní pončo s teplým rolákem, barva mocca, uni. velikost
Vrácení částky 599,- Kč na uvedené číslo účtu.
|
Tweet |
Dle českého práva platí, že od smluv uzavíraných distančním způsobem (na dálku po internetu, telefonu) lze odstoupit bez uvedení důvodu a bez jakékoli sankce do 14 dnů zásadně od uzavření smlouvy, ale například u koupě zboží až od jeho převzetí. V případě, že podnikatel nepoučil spotřebitele o právu na odstoupení, prodlužuje se lhůta k odstoupení na jeden rok a čtrnáct dnů. Po odstoupení od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany mají povinnost vrátit si poskytnutá plnění do 14 dnů. To znamená, že spotřebitel musí v této lhůtě odeslat zboží zpět prodávajícímu a prodávající je oproti tomu povinen vrátit kupujícímu uhrazené finanční prostředky, a to včetně nákladů na dodání.
Všeobecné obchodní podmínky provozovatele internetového obchodu na webové adrese http://www.fashionweek-moda.cz/obchodni-podminky/ uvádějí k možnosti vrátit zboží následující informaci: "Kupující má právo na vrácení zboží a to do 14 dnů od převzetí zboží. Prodávající vrátí kupujícímu peníze za zboží nejpozději do 10 pracovních dnů od převzetí a zpracování vráceného zboží příslušným oddělením bezhotovostně na bankovní účet kupujícího, který uvedl ve formuláři pro vrácené zboží."
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt z Polska, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Evropské právo zajišťuje minimální společnou úroveň ochrany spotřebitele ve všech zemích EU. Jednotlivé členské státy však mohou spotřebitelům poskytnout i příznivější postavení a silnější ochranu, než ukládá společné evropské minimum.
Od spotřebitelky jsme obdrželi následující vyjádření:
"Díky Vaší pomoci mi dnes byla částka konečně vrácena na účet. Děkuji za Vaši pomoc a přeji hodně úspěchů."
Na základě této informace stížnost uzavíráme, neboť ve sporu bylo dosaženo požadovaného řešení.