Počet nahlášených stížností: | 169 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 15.4.2014 jsem zakoupila v provozovně ElectroWorld na Černem Mostě mobilní telefon iPhone 5 16GB.
1.reklamace byla dne 19.9.2015 - telefon pri nabijeni ze site probijel. Reklamace byla uznana a telefon byl vymenen na novy dne 28.10.2015
2.reklamace ze dne 22.12.2015 - telefon nenacita SIM kartu, nabijecka nabijijen z jedne strany. Reklamace uznana - opravena jednotka iPhone(vymenen dock konector), vymena nabijecky. Telefon vydan 14.1.2016
3.reklamace ze dne 28.1.2016 - telefon opet nenacita SIM kartu. Reklamace neuznana- spolecnost Britex zavadu nezjistila. Vraceno bez opravy dne 18.2.2016
4.reklamace ze dne 29.2.2016 - telefon opet nenacita SIM kartu. Reklamace u spolecnosti Britex opet neuznana, zavada se neprojevila. Telefon vracen 18.3.2016.
Mam fotodokumentaci, kde je videt, ze telefon hlasi ZADNA SIM. Telefon byl s timto problemem predveden primo na prodejne Electro Worldv Ostrave panu P.S., ktery jasne videl, ze telefon po nekolika minutach provozu hlasi ZADNA SIM. Tato zavada se objevuje po 7-14 dnech uzivani. V servise Britex ho testovali 2 dny. I kdyz jsem vyslovne zadala o delsi testovani. SIM kartu mam vymenenou jiz 2x.
Dnes 30.3.2016 po 13 dnech uzivani telefon opet hlasi ZADNA SIM. Bude se jednat o 5.reklamaci!!!
Chtela jsem vratit penize, ale Elektro World mi rekl, ze pokud servis neuzna reklamaci nemuzou nic delat. Spis to vypada, ze nechteji uznat reklamaci, aby nemuseli vracet penize. Se stejnou zavadou jsem reklamovala uz 3x. Telefon je v zaruce jeste 3 mesice!!!
Jsem v pokrocilem tehotenstvi a potrebuji telefon, na ktery se muzu spolehnout a ne jen "tezitko na stul".
iPhone 5,16GB, imei 013734001857217
Odstoupeni od kupni smlouvy a vraceni penez.
|
Tweet |
Občanský zákoník stanoví, že pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy.
O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady. O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady.
Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud v usnesení ze dne 29. 8. 2013, sp. zn. 33 Cdo 2979/2012. Dle citovaného rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením soudního sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
K tomu je třeba dodat, že po uznané reklamaci, v rámci které došlo k výměně zboží za nový kus, počíná na toto zboží běžet nová zákonná záruční lhůta od počátku.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.