Počet nahlášených stížností: | 5 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
bylo mi slíbeno zaměstancem Central Group - paní K. - proplacení storno poplatku za pozdní zrušení závozu kuchyně u společnosti Oresi. Jelikož jsem byl panem
N. - styvbyvedoucí - 7.1.2016 při zjištovacím protokolu informován, že proces předání bytu bude trvat 3-4 týdny, domluvil jsem termín dodání kuchyně na 22.-23.2.2016. Jelikož nebylo ve slíbeném čase vyřízení zástavních
smluv a následně nebyla podepsána kupní smlouva a ani jsem nemohl
dostat předaný byt, musel jsem termín dodání kuchyně posunout až na
21.3.2016. Byl mi společností Oresi naúčtován storno poplatek 935,-Kč a
žádám tak o proplacení, jelikož jsem několikrát urgoval a zjištoval stav situace a nebyl jsem včas informován. Telefonicky mi bylo slíbeno zaměstnancem Central Group, že poplatek dostanu proplacený, jen musím napsat žádost. Tu jsem napsal a nyní mi byla žádost zamítnuta, že zaměstnankyně už ve společnosti nepracuje a chyba nevznikla na straně CG. Ovšem byl jsem zaměstnanci CG několikrát mylně informován a proto se domnívám, že se jedná o podvodné jednání. Všechnu komunikaci mám archivovanou. Doklady o zaplacení také.
Proplacení storno poplatku ve výši 935,-Kč
|
Tweet |
Jednou z nejpodstatnějších zásad soukromého práva je zásada "pacta sunt servanda" neboli smlouvy se mají dodržovat, která je mimo jiné zmíněna v § 3 občanského zákoníku. Závazky ze sjednaných smluv se musí splnit. Smlouva může být uzavřena i ústně, nebylo-li ujednáno jinak nebo nestanoví-li určitou formu zákon.
Dohoda o proplacení storno poplatku sjednaná mezi spotřebitelem a zaměstnancem společnosti je tak závazná a podnikatel by měl svému závazku dostát, neboť zaměstnanec jedná jménem podnikatele dle § 430 odst. 1 občanského zákoníku jako jeho zástupce a právní jednání zaměstnance podnikatele zavazuje.
Na žádost společnosti stížnost znovu otevíráme. Společnost má nyní možnost na stížnost reagovat.
Vážený pane Křelino,
v závislosti na to, že výše uvedená stížnost je již zdárně vyřešena, mi dovolte rekapitulovat stanovisko společnosti CENTRAL GROUP. Dne 6.4.2017 byla z naší strany zaslána panu Křelinovi omluva za vzniklou situaci spolu s kompenzací ve stanovené výši.
Následně jsme obdrželi souhlasné stanovisko od pana Křeliny (viz níže), čímž považujeme celou situaci na vyřízenou.
„Dobrý den,
děkuji za Vaši zprávu. Opravdu si velmi vážím vašeho pochopení a vyřešení situace. V životě člověka je koupě prvního bytu velkým mezníkem, a tak mě samozřejmě trochu mrzí, že se věc neobejde bez komplikací, ale to asi k těmto zařizováním patří. Proto jsem rád, že budu vzpomínat i na to, že projevená důvěra společnosti CENTRAL GROUP měla smysl a věřil jsem tomu správnému partnerovi. Dohodu přijímám, a ještě jednou chci srdečně poděkovat za Vaši pomoc a doufám, že jsem Vás tímto zbytečně nezdržoval.
Jiří Křelina“
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení: