Společnost


BOHEMIA ENERGY entity s.r.o.

Počet nahlášených stížností:109
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

58%
42%
Toto skore je založeno na 43 stížnostech.

#10296Neoprávněné účtování deaktivačního poplatku

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 22 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
30.03.2016, před 9 lety

Milan Pozník

Znění stížnosti

Mám zkušenost - příběh se společností Bohemia energy. Koncem léta 2014 k nám přišli dva hoši ve věku kolem 30 let oblečeni v býlích košilích a červenou kravatou a chtěli vidět poslední vyúčtování elektřiny. Když jsem jim ho ukázal tak řekli :"no to je vono my vám budeme účtovat elektřinu levněji". Dvě hodiny jsem se s nimi dohadoval za chvíli šli bez pozvání do bytu chalupy ve které bydlíme.Nakonec mi předložili k podpisu smlouvu která je zde v příloze. Od té doby začali mi telefonovat a ptát se na různé nesmysly jako třeba kolikátého bylo loni tohle dobou a podobně. Špatně slyším zvláště při telefonování tak jsem je žádal aby mi napsali email, což nikdy neučinili a mučili mě nepřetržitým telefonováním nejméně půl roku. Když to bylo pro mě nesnesitelný tak jsem jim dal výpověď, v příloze je odpověď na tuto výpověď prý je neplatná a není v souladu s energetickým zákonem. pak mi poslali papír že žádají deaktivační poplatek 6050 korun. Tak abych se jich zbavil jsem jim ty peníze poslal. Asi za 14 dní po doručení tohoto poplatku mi kdosi odtud volal, že když se k nim vrátím takže mi celou částku vrátí, což jsem odmítl a řekl jsem že jsem rád že jsem od nich pryč. Nyní jsem přihlášen i firmy ČEZ, která má taky své nedostatky ale aspoň mě neobtěžuje telefonicky a většinou píše a velice málo kdy. Jim také platím měsíční zálohy na elektřinu.
Ptám se co je to za spolek Bohemia energy a zda jedná podle energetického zákona na který se odvolává.Když jsem se ptal kde mají sídlo ta Bohemia tak řekli Praha 2 a když jsem chtěl přesněněji tak že v ulici Na poříčí naproti Bílé Labuti co mělo sídlo redakce Rudého práva. Tak jsem Vám popsal mojí zkušenost tak mi prosím něco na to odpovězte, Děkuji předem :
Milan Pozník Lošánky 4 28002 Kolín


Produkt

Ptám se co je to za spolek Bohemia energy a zda jedná podle energetického zákona ??


Požadované řešení

Vrácení vynuceného Aktivačního poplatku ve výši 6050 korun !!!!!


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.4.2016 12:28, před 9 lety

Společnost si nemůže nárokovat smluvní pokutu, která byla sjednána v obchodních podmínkách (dle nálezu Ústavního soudu sp. zn. I.ÚS 3512/11 ze dne 11. 11. 2013), může ale po zákazníkovi požadovat zaplacení poplatku, který slouží pro náhradu nákladů, které společnosti vznikly kvůli předčasnému ukončení smlouvy ze strany zákazníka. Společnost tento poplatek ve svých obchodních podmínkách zmiňuje.

Nicméně výše poplatku by měla být přiměřená vzhledem k účelně vynaloženým nákladům. K nepřiměřeným ujednáním mezi podnikatelem a spotřebitelem se dle § 1815 občanského zákoníku, s přihlédnutím k výše zmíněnému nálezu Ústavního soudu, nepřihlíží.

V daném případě bude rozhodné, jaké podmínky byly sjednány v uzavřené smlouvě. Spotřebiteli doporučujeme smlouvu uchovat, neboť může posloužit jako důkazní prostředek při případném řešení sporu před Energetickým regulačním úřadem. Pokud smlouva stanoví něco jiného než obchodní podmínky, má takové odchylné ujednání ve smlouvě před zněním obchodních podmínek přednost (dle § 1751 odst. 1 občanského zákoníku).

Nesouhlasí-li spotřebitel s postupem společnosti, může podat písemnou reklamaci na adrese BOHEMIA ENERGY entity s.r.o., Na Poříčí 1046, 1047/24-26, 110 00 Praha 1.

Nebude-li spotřebiteli vyhověno, má možnost obrátit se Energetický regulační úřad, který rozhoduje spory o uzavření smlouvy, rovněž případy, kdy dodavatel vystavil smluvní sankci, se kterou spotřebitel nesouhlasí.

Oddělení ochrany spotřebitele
Energetický regulační úřad
Masarykovo náměstí 5
586 01 Jihlava

E-mail: podatelna@eru.cz

Telefon: 564 578 666

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
20.4.2016 16:28, před 9 lety

Dobrý den, pane Pozníku,

na základě kontroly v rámci informačního systému jsem dohledala Smlouvu č. BTA50027358, na základě které vznikl smluvní vztah mezi naší společností a Vaší osobou. Tento smluvní vztah byl uzavřen na základě telefonické dohody s kolegyní na obchodním oddělení. Návrh Smlouvy Vám byl odeslán písemně a na základě Vašeho uvážení byla následně Smlouva vrácena s Vaším podpisem.

Vzhledem k této Smlouvě zahájila naše společnost změnu dodavatele k datu 1.2.2015, změna dodavatele byla k tomuto termínu úspěšná a od data 1.2.2015 až do 10.8.2015 byla společnost BEE Vašim dodavatele.

K datu 10.8.2015 došlo k předčasnému ukončení smluvního vztahu, bez řádně doručeného požadavku v souladu s Všeobecnými obchodními podmínkami, které jsou nedílnou součástí Smlouvy. Vlivem této skutečnosti Vám byla vystavena smluvní pokuta ve výši 6050 Kč. Informace o Smluvní pokutě je zároveň součástí sjednané Smlouvy a před podpisem této Smlouvy jste byl s touto skutečností řádně seznámen.

K vystavení výše uvedeného poplatku došlo na základě porušení Smlouvy a domnívám se, že tento poplatek byl vystaven po právu. Případně se můžete obrátit na nového dodavatele, který k datu 10.8.2015 smluvní vztah ukončil bez řádně doručeného požadavku, pouze prostřednictvím systému OTE, a.s.

Děkuji za pochopení.

S pozdravem a přáním příjemného dne

Monika Schneiderová
BEE

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
20.4.2016 18:01, před 9 lety


Milan Pozník

Bohemia Energy nepřísluší někoho pokutovat na to nemají oprávnění!!!!
Nejsou příslušníci české policie.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
22.4.2016 16:27, před 9 lety

Dobrý den, pane Pozníku,

veškeré informace o možném vystavení a případně důvodu vystavení smluvní pokuty jsou součástí Smlouvy a dále ve Všeobecných obchodních podmínkách.

Děkuji za pochopení.

S pozdravem a přáním příjemného dne

Monika Schneiderová

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.5.2016 16:55, před 9 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.6.2016 13:22, před 9 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.