Společnost


innogy Energie, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:36
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#10309Neoprávněné zadržování peněz

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

11 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
31.03.2016, před 9 lety

Michaela Krupková

Znění stížnosti

Do 29.3.2016 jsem měla obdržet přeplatek za elektrickou energii ve výši 7.996,-. Peníze nedošly, po několika telefonátech to nikdo neřeší, nikdo neví, kde je chyba a jen se omlouvají. Být to naopak, žádná omluva mě z penále nevyseká. Jelikož na těchto penězích mi závisely další poplatky a služby, kde jsem kvůli tomuto v prodlení, vzniká mi škoda. O několik dní později se tomuto problému stále nikdo nevěnuje, peníze prostě nepošlou, že na to mají dalších 30! dní a neustále se omlouvají. Má trpělivost přetekla


Produkt

Elektřina - nezaslání přeplatku ze strany RWE


Požadované řešení

Okamžité navrácení peněz + finanční odškodnění


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.4.2016 12:55, před 9 lety

Vznikl-li spotřebitelce přeplatek za poskytnuté dodávky elektrické energie, je společnost povinna spotřebitelce vrátit přijaté peněžní prostředky ve lhůtě, kterou si mezi sebou strany sjednaly (den splatnosti přeplatku). Pokud společnost nevrátí peněžní prostředky ve lhůtě, která byla stanovena, zadržuje tyto peněžní prostředky neoprávněně. V takovém případě by se jednalo o bezdůvodné obohacení, neboť společnost se obohatila na základě právního důvodu, který ale odpadl. Kdo se bezdůvodně obohatí, má povinnost plnit bezprostředně po výzvě. Pokud tento závazek nesplní řádně a včas, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Společnost RWE Energie, a.s. byla o podané stížnosti informována. Bohužel však neprojevila zájem využít službu VašeStížnosti.cz k řešení sporů. Od společnosti jsme obdrželi následující vyjádření:

Veškerými reklamacemi i stížnostmi zákazníků se plně zabýváme, avšak musí být zaslány přímo na nás. Své požadavky mohou zákazníci zasílat emailem nebo takto:

- nonstop Zákaznická linka 840 11 33 55
- Skype http://www.rwe.cz/cs/2467-3011/
- Osobní návštěva Zákaznického centra http://www.rwe.cz/cs/vyhledej-kontaktni-misto/
- Videotelefon http://www.rwe.cz/cs/videotelefon/
- korespondenčně

S ohledem na princip dobrovolnosti služby mimosoudního řešení sporů jsme se rozhodli stížnost uzavřít. Případný spor tak může být řešen pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se stěžovatel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.