Počet nahlášených stížností: | 36 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Do 29.3.2016 jsem měla obdržet přeplatek za elektrickou energii ve výši 7.996,-. Peníze nedošly, po několika telefonátech to nikdo neřeší, nikdo neví, kde je chyba a jen se omlouvají. Být to naopak, žádná omluva mě z penále nevyseká. Jelikož na těchto penězích mi závisely další poplatky a služby, kde jsem kvůli tomuto v prodlení, vzniká mi škoda. O několik dní později se tomuto problému stále nikdo nevěnuje, peníze prostě nepošlou, že na to mají dalších 30! dní a neustále se omlouvají. Má trpělivost přetekla
Elektřina - nezaslání přeplatku ze strany RWE
Okamžité navrácení peněz + finanční odškodnění
|
Tweet |
Vznikl-li spotřebitelce přeplatek za poskytnuté dodávky elektrické energie, je společnost povinna spotřebitelce vrátit přijaté peněžní prostředky ve lhůtě, kterou si mezi sebou strany sjednaly (den splatnosti přeplatku). Pokud společnost nevrátí peněžní prostředky ve lhůtě, která byla stanovena, zadržuje tyto peněžní prostředky neoprávněně. V takovém případě by se jednalo o bezdůvodné obohacení, neboť společnost se obohatila na základě právního důvodu, který ale odpadl. Kdo se bezdůvodně obohatí, má povinnost plnit bezprostředně po výzvě. Pokud tento závazek nesplní řádně a včas, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Společnost RWE Energie, a.s. byla o podané stížnosti informována. Bohužel však neprojevila zájem využít službu VašeStížnosti.cz k řešení sporů. Od společnosti jsme obdrželi následující vyjádření:
Veškerými reklamacemi i stížnostmi zákazníků se plně zabýváme, avšak musí být zaslány přímo na nás. Své požadavky mohou zákazníci zasílat emailem nebo takto:
- nonstop Zákaznická linka 840 11 33 55
- Skype http://www.rwe.cz/cs/2467-3011/
- Osobní návštěva Zákaznického centra http://www.rwe.cz/cs/vyhledej-kontaktni-misto/
- Videotelefon http://www.rwe.cz/cs/videotelefon/
- korespondenčně
S ohledem na princip dobrovolnosti služby mimosoudního řešení sporů jsme se rozhodli stížnost uzavřít. Případný spor tak může být řešen pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se stěžovatel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.