Počet nahlášených stížností: | 661 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zhruba pred 3/4 rokem jsem si koupil chytre hodinky ALCATEL ONETOUCH WATCH SM02.
Predem rikam, ze hodinky maji umistene nabijeni v pasku, a proto se hodinky musi pro nabijeni sundavat. Nabijeni je potreba kazdy druhy den.
Nyni tedy po 3/4 roce, se mi zacal lamat pasek (ve kterem neni nabijeci kabel) ve spoji, kde je pasek spojeny s hodinkami. Na reklamaci jsem zadal opravu.
Po reklamaci mi byly hodinky vraceny se slovy:
"Záruční oprava byla odmítnuta z důvodu mechanického poškození. Přístroj nesplňuje předpoklady a podmínky pro provedení záruční opravy. Přístroj
nese známky nadměrného mechanického opotřebení (řemínku hodinek). Reklamovaná vada má přímou souvislost s mechanickým poškozením"
Vyjadreni technika mi prijde smesne. Vzdyt kvuli castemu nabijeni a sundavani hodinek z ruky je jasne nadmerne mechanicke opotrebeni. Kdybych hodinky nenabijel co 2 dny tak se to snad ani nestane.
Prosim o radu, opasek je prece soucasti celych hodinek a mirne opotrebeni jako skrabance jsou jasne. ale zlomeny pasek?!
ALCATEL ONETOUCH WATCH SM02
oprava v ramci reklamace
|
Tweet |
Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Přičemž se má dle 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že pokud se vada projeví v průběhu 6 měsíců od převzetí, věc byla vadná již při převzetí. Odpovědnost za vady se nevztahuje na běžné opotřebení a na mechanické poškození. Pokud se vada projeví později a mezi stranami existuje spor o to, zda se jedná o vadu nebo nikoli, může se spotřebitel obrátit na soudního znalce z oboru, který se bude zabývat existencí a povahou vytýkané vady. Současně by se měl vyjádřit k vlastnímu odůvodnění reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Dobrý den pane Šmíd.
Vaši reklamace posuzoval autorizovaný servis zn. Alcatel - Britex. Pokud s vyjádřením servisu nesouhlasíte, doporučujeme nechat si vypracovat znalecký posudek, který tvrzení servisu vyvrátí. Náklady na zřízení posudku poté můžete požadovat v rámci nutných nákladů na reklamaci.
Děkuji za pochopení.
Michal Stýblo
Hodnocení: