Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
ASRE 16099827r . Měl jsem pokozený pouze konektor u mikrofonu. Do ALZY jsem počítač předal 26,2,2016. Dnes mi byl poslán dobropis s cenou podstatně nižšší než cena původní. Ze způsobem vyřízení reklamace zásadně nesouhlasím a jsem rozhodnut se bránit všemi dostupnými prostředky. Počítač byl jinak zcela v pořádku a chci jej zpět. Mám tam důležitá data.
Objednávka Datum Cena bez DPH Cena s DPH Faktura 154297111 31. 3. 2016 15. 7. 2015 -6 336,- 7 848,- -7 549,- 9 378,- Dobropis 2151682318
vrátit počítač
|
Tweet |
Konečný způsob vyřízení reklamace je dle splnění zákonných podmínek na prodávajícím. Kupující sice při uplatnění reklamace do reklamačního protokolu uvádí, jakým způsobem chce, aby byla reklamace vyřízena, konečný způsob vyřízení je však dán na uvážení prodávajícího v souladu se zákonnou úpravou. Prodávající se vždy musí řídit zákonem a může přihlédnout ke způsobu zvolenému kupujícím. Kupující má ze zákona nárok na bezvadné zboží, nemá však již nárok bez dalšího určovat, jakým způsobem má být toto jeho právo uspokojeno.
Nároky z vadného plnění jsou upraveny v § 2169 občanského zákoníku. Zde je jistá hierarchie. Primárně by spotřebitel měl mít právo na bezplatné odstranění vady. Dále, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, právo na dodání nové věci bez vad. Není-li možný žádný z předchozích postupů, mohl by kupující od smlouvy odstoupit. Neuplatní-li žádný z předchozích způsobů, může požadovat přiměřenou slevu. Posouzení toho, jaký nárok spotřebiteli přísluší, se tedy odvíjí od povahy vady a schopnosti prodávajícího ji bez zbytečného odkladu odstranit.
Pokud by v rámci uznané reklamace využil spotřebitel své zákonné právo odstoupit od smlouvy, pak jsou obě smluvní strany povinny si vrátit vše, co podle zrušené smlouvy nabyly. Spotřebitel je povinen vrátit zboží včetně příslušenství a prodejce bude povinen vrátit plnou výši zaplacené kupní ceny za výrobek. Pouze v případě, že by některou část výrobku či příslušenství nebyl spotřebitel schopen vrátit, byl by prodejce oprávněn o to snížit vracenou kupní cenu.
Vážený pane Klukáčku,
velmi mě mrzí vzniklé nedorozumění. Jak Vás už informovali naši pracovníci, dobropis Vám připravili pro co nejrychlejší dořešení ve snaze zajistit Vaši spokojenost. Vzhledem k tomu, že Vám toto řešení nevyhovuje, dobropis byl zrušen a nyní čekáme na navrácení přístroje z autorizovaného servisu.
Děkuji za pochopení a přeji pěkný den
Michaela Petrů
Vedoucí péče o zákazníky
Počítač jsem předal na ALZA 26.2.2016 s tím, že mi obratem dají vědět kolik by stála oprava konektoru mikrofonu v případě, že by nebyla uznána reklamace. Žádnou zprávu jsem nedostal a neopravený počítač si mohu vyzvednout teprve dnes tj. 7.4.2016. Ačkoliv se jednalo o banální závadu, firma jí řešila tak neuvěřitelně dlouho. V době daňových přiznání to bylo skutečně bezohledné. Ze zákona by to měli stihnout za měsíc.
Řešit případ dobropisem považuji za vysoce neprofesionální přístup. Firma má zřejmě mnoho peněz, když může za tak malou závadu vyhodit více jak 7.000 Kč.
Případ uzavřu až si počítač zkontroluji.
Milan Klukáček
nespokojený zákazník
Stížnost ponecháváme přeřazenou na spotřebitele. Bude-li případ vyřešen, spotřebitel má možnost případ uzavřít.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.