Počet nahlášených stížností: | 24 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dne 9.3.2016 jsem na www.mobil-telefon.cz zakoupila mobilní telefon Samsung G361F Galaxy Core Prime Silver. Nadále je v komunikaci udáván Samsung G360G, IMEI 356257070101965 nebo 356090065673205 (v e-mailu je uvedené jiné IMEI než v dopise, který mi byl doručen dne 31.3.2016, přímo z mobilu IMEI bohužel nemám). Dne 16.a 17.3.2016 jsem zaslala mail s formulářem o odstoupení od smlouvy ve čtrnáctidenní lhůtě. Na mail nikdo nereagoval. Z uvedených tel. čísel z web. stránek a uvedených v mailu bylo jedno mimo provoz a další dvě nedostupná. Další den jsem se po asi 10 pokusech dovolala, bylo mi řečeno, že mám zboží odeslat zpět. Dne 22.3.2016 kolegyně převzala zásilku, kdy mi byl mobil poslán zpět s tím, že na odstoupení od smlouvy nemám právo, jelikož jsem zboží zakoupila na firmu jako podnikatel. Zboží jsem obratem nerozbalené zaslala zpět (po tel. a mailové domluvě).
Nedorozumění vzniklo při zadání objednávky, kdy nebyla uvedena zvlášť dodací a fakturační adresa. Jelikož jsem si zboží nechala doručit do práce, uvedla jsem své jméno a pro zasilatelskou službu jsem blíže specifikovala adresu názvem firmy (žádné IČ ani DIČ jsem nevyplnila, to bylo doplněno až prodejcem). Nakupovala jsem jako spotřebitel, ne jako podnikatel. Prodejce si dohledal potřebné informace v obchodním rejstříku a jelikož na uvedené adrese je sídlo firmy, označil mě za podnikatele nakupujícího na firmu, pro kterého se odstoupení od smlouvy ve čtrnáctidenní lhůtě nevztahuje. Nedorozumění s vyplněním adresy jsem uváděla v mailu i telefonicky, ale bezúspěšně. Nejsem statutárním orgánem firmy a nemám pravomoc za firmu jednat. Po několika telefonátech a mailech, že případ dají k jednání, mi 31.3.2016 přišel dopis s tím, že jsem podnikatel a nakoupila jsem zboží na firmu, takže mé žádosti nebude vyhověno. Telefon bude uskladněný na provozovně, jelikož opětovné bezplatné odeslání není možné, jen v případě, že poštovné uhradím nebo si zajistím přepravu.
Samsung G361F Galaxy Core Prime Silver, Samsung G360G, IMEI 356257070101965, 356090065673205
Chci odstoupit od smlouvy a požaduji vrácení peněz.
|
Tweet |
Podnikatel od smluv sjednaných na dálku skutečně odstoupit nemůže, neboť toto právo náleží pouze spotřebitelům. Úprava distančních smluv se použije dle § 1810 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, pouze na smlouvy, které se spotřebitelem uzavírá podnikatel.
U osoby kupující, bude nutné posoudit, zda zboží v daném případě kupovala jako FO pro svoji vlastní potřebu, nebo na IČO jakožto podnikatel, pokud však kupující prokáže, že výrobek je používán pouze pro soukromé účely, tak se bude právní vztah založený kupní smlouvou řídit příslušnou úpravou spotřebitelských smluv v občanském zákoníku, rovněž i zákonem o ochraně spotřebitele. Rozhodující bude povaha zakládaného vztahu smlouvou a jeho vazba na činnost fyzické osoby. Dojde-li ke sporu, může se stát předmětem dokazování, zda spotřebitel v konkrétním případě skutečně jednal jako spotřebitel ve smyslu § 419.
Pojem spotřebitele je definovaný v § 419 občanského zákoníku jako každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s podnikatelem nebo s ním jedná.
Pokud je zboží koupeno na IČO a užíváno k podnikatelské činnosti, tak nelze aplikovat režim ochrany spotřebitele.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.