Počet nahlášených stížností: | 5 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
objednal jsem si přes www.fashion4vip.net polo tričko Fred Perry a následně mi přišel poštou velice špadný padělek trička této značky (pola Fred Perry nosím mnoho let a originál bezpečně poznám). Při následné komunikaci firma ignorovala mé poznámky o padělaném zboží a nabídla mi, bych zboži zaslal v neporušeném stavu zpět, že mi vrátí peníze. Upřímně se mi nechce jim posílat padělek zpět, aby se ho opět snažili prodat jinému zákazníkovi jako originál, ale rád bych dostal zpět peníze, které jsem zaplatil. Informujte mě prosím, jak mám postupovat.
S pozdravem,
Vít Vařák
Fred Perry, Style: M8299, Col.:201, PRODUCT: COTTON PIQUE, COL. DESC: BLACK / WHITE, SIZE XL, Barcode: 5034606569000, 65962
Vrácení peněz, zabránění společnosti v klamání zákazníků prodejem padělaného zboží.
|
Tweet |
Pokud byla kupní smlouva uzavřena distančním způsobem (přes internet, telefon, atd.), má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy bez udání důvodů ve lhůtě čtrnácti dní od převzetí zboží. Toto ustanovení na ochranu spotřebitele je v právní úpravě zakotveno z důvodu, že si kupující nemůže zboží vyzkoušet před uzavřením smlouvy. Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, vrátí mu prodávající bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal.
Jsou-li při prodeji zboží spotřebitelům nabízeny padělané věci, jedná se o klamavou obchodní praktiku, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila povinnost uloženou jí zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad. Více informací o podání podnětu je možné vyhledat prostřednictvím následujícího webového odkazu www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Pokud byl dodán padělek, lze podat i trestní oznámení z trestného činu podvodu dle § 209 trestního zákoníku, případně z trestného činu poškozování spotřebitele dle § 253 trestního zákoníku.
Nereaguje-li prodávající na emailovou korespondenci ani nezvedá telefon, je vhodné zvolit komunikaci písemnou prokazatelnou formou (doručeně, nejlépe s dodejkou), a to na aktuální adresu uvedenou ve veřejném rejstříku (FROGMAN s.r.o., Zlín, Malenovice, Komenského 25). Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce reklamace, odstoupení od smlouvy, předžalobní výzvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči prodejci takové právní jednání účinné.
Od společnosti jsme obdrželi následující vyjádření:
"1) Panu Vařákovi byl v podstatě ihned, co vznesl požadavek na vrácení zboží, odeslán instruktážní e-mail o vrácení zboží, a zpětném vyplacení peněz, jak to CZ zákony nařizují.
Nyní se čeká, až do našeho zprostředkovatelského skladu zboží dorazí, a v CZ zákonné lhůtě 14 dní, mu budou prostředky vyplaceny. Je to pro nás standardní proces.
2) Pan Vařák napadá kvalitu zboží, a jakmile se zboží dostane do našeho hlavního skladu ve Velké Británii, tak ho budeme zkoumat. Máme opravdu mnoho dodavatelů, jelikož máš business model, abychom mohli nabídnout nízké ceny, si toto vyžaduje. Jestliže nalezneme nějaké pochybení, tak samozřejmě s tím konkrétním dodavatelem spolupráci rozvážeme.
Závěrem bych chtěl dodat, že s panem Vařákem komunikujeme, standarní proces vrácení peněz, nebo výměny zboží za jiné, respektujeme, a to jestli nějaký dodavetel pochybyl, tak prošetříme."
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, který má možnost na vývoj případu reagovat.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.