Počet nahlášených stížností: | 0 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V nákupním centru mne zastavila slečna nabízející čistící produkt. Sleva na něj mi byla poskytnuta za správní odpovězení otátzky: "Nosí někdo ve vašem okolí brýle?" I přes to, že jsem koupi odmítala bylo v nabízení produktu pokračováno. Když už jsem chtěla odejít, přišel k nám další prodejce čističe, který mi nabízel svou zaměstnaneckou slevu. Nakonec jsem jejich naléhání na uskutečnění výhodné koupě podlehla a zaplatila 399 Kč za dva kelímky výrobku.
OPTIGLEIN Professionell
Ráda bych tímto varovala před obdobnými praktikami i další spotřebitele.
|
Tweet |
Podle § 5a zákona o ochraně spotřebitele se jedná o agresivní obchodní praktiku, pokud vytváří dojem, že spotřebitel něco vyhrál nebo vyhraje, pokud bude jednat určitým způsobem, ačkoli ve skutečnosti žádná taková výhra nebo výhoda neexistuje nebo pro získání výhry nebo výhody musí spotřebitel vynaložit finanční prostředky nebo jiné výdaje. Na dodržování zákona o ochraně spotřebitele dohlíží Česká obchodní inspekce, které je možné zaslat zdarma podnět. Vzhledem k tomu, že ke koupi zboží došlo mimo prostory obvyklé k podnikání, může spotřebitel od smlouvy písemně odstoupit bez uvedení důvodu a bez jakékoliv sankce do 14 dnů od jejího uzavření podle § 57 odst. 1 občanského zákoníku. Dodavatel musí spotřebitele nejpozději při uzavření smlouvy písemně upozornit na právo odstoupit od smlovy, při porušení této povinnosti má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy do 1 roku od jejího uzavření.
Vzhledem k tomu, že nelze subjekt stížnosti dohledat, bude stížnost uzavřena.