Společnost


LUXJEWELS s.r.o.

Počet nahlášených stížností:3
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#10338Zaslané jiné zboží a nepřevzetí vratky

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

8 měsíců 26 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
03.04.2016, před 9 lety

Martina Raiserová

Znění stížnosti

Na www.klenotysperky.cz jsem si objednala 2 pandora přívěšky. Jeden, ale neodpovídal artiklu, který jsem si objednala. Zboží bylo placené z účtu předem. Když jsem je mailem upozornila, že jsem tento artikl zaslala zpět a chci ho vyměnit za správný nebo vrátit peníze, tak se omluvili, ale už mi správný přívěšek nenabídli, tak se domnívám, že mi ho zaslali i úmyslně, protože si byl hodně podobný. Nicméně doporučený balíček se zaslaným přívěškem si vůbec nepřebrali a teď se mi opět vrátil! Jsem opravdu hodně naštvaná. Byla jsem pryč a oni mi zaslali jen mail, že chtějí i podací číslo. Nikde jsem nenašla, že by to byla má povinnost. A pokud by jim tak záleželo na zákazníkovi tak mohli třeba i zavolat, telefon měli v objednávce. Vůbec nechápu z jakého důvodu přebírají jen hlášenou poštu! Zajímavá firma, když jinou poštu nepřebere. Zajímalo by mě jak člověk, který nemá internet a někdo známý mu zboží objedná, by měl jednat v případě reklamace nebo vratky. Obtěžovat opět známého? Vždyť od smlouvy se může odstoupit i písemně - ale v této firmě není šance, že by si to někdo přečetl! Jsem přesvědčena, že si zde již nic nikdy neobjednám i kdyby slibovali sebelepší ceny!
Raiserová Martina


Požadované řešení

Převzetí balíčku, vrácení peněz a proplacení veškerého balného a poštovného.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.4.2016 09:52, před 9 lety

Spotřebitel má k dispozici dva možné postupy. Prvním z nich je uplatnění reklamace pro zaslání vadného zboží neodpovídajícího uzavřené smlouvě a druhým odstoupení od smlouvy bez udání důvodu podle § 1829 občanského zákoníku.

V případě reklamace zaslaného zboží, se jedná se o postup dle § 2161 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Zde je upravena jakost zboží při převzetí, což obsahuje i to, že věc má vlastnosti, které si strany ujednaly. Jde tedy o uplatnění reklamace právě z důvodu, že bylo dodáno jiné zboží, než které bylo objednáno.

Prodávající je následně povinen tuto vadu odstranit postupem dle § 2169 odst. 1 výše uvedeného zákona, tedy buď vadu opravit, nebo vyměnit zboží za nový kus, který by již odpovídal objednávce a až pokud by ani toto nebylo možné, tak přijmout odstoupení od smlouvy a vrátit spotřebiteli plnou kupní cenu. Po vyřízení reklamace pak má spotřebitel právo požadovat proplacení nákladů účelně vynaložených k uplatnění reklamace (tedy typicky právě poštovné), dle § 1924 výše uvedeného zákona. Reklamaci je prodejce povinen vyřídit nejpozději do 30 dní, dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.

Pokud se spotřebitel rozhodne využít svého práva daného § 1829 občanského zákoníku pro smlouvy uzavřené distančním způsobem, tedy za použití prostředků komunikace na dálku (do této kategorie spadá rovněž veřejná komunikační síť jako je internet, popřípadě i elektronická pošta), může odstoupit od uzavřené kupní smlouvy ve lhůtě 14 dnů ode dne převzetí zboží. Toto ustanovení na ochranu spotřebitele je v právní úpravě zakotveno z důvodu, že si kupující nemůže zboží vyzkoušet ani reálně prohlédnout před uzavřením smlouvy, tak jako při nákupu v tzv. kamenné prodejně. Spotřebitel pak může využít tohoto práva, aniž by musel své rozhodnutí jakkoliv prodávajícímu zdůvodňovat.

Neodpovídá-li zboží zakoupené distančním způsobem představám spotřebitele, má tedy možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dní od převzetí zboží. Spotřebitel musí být o tomto svém právu řádně poučen v souladu s § 1820 odst. 1 písm. f) občanského zákoníku. Není-li tomu tak, má možnost od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od převzetí zboží. Prodávající má také ze zákona povinnost informovat spotřebitele, že v případě odstoupení od smlouvy ponese náklady spojené s navrácením zboží spotřebitel. Pokud tak prodávající neučiní, musí uhradit tyto náklady spotřebiteli.

Odstoupení od smlouvy je vhodné z důvodu prokazatelnosti pro případ soudního sporu zaslat doporučeně (nejlépe s dodejkou ponechat si kopii odstoupení).

Nereaguje-li prodávající na emailovou korespondenci ani nezvedá telefon, je vhodné zvolit komunikaci písemnou prokazatelnou formou (doručeně, nejlépe s dodejkou), a to na aktuální adresu uvedenou ve veřejném rejstříku (LUXJEWELS s.r.o.,Praha 15, Horní Měcholupy, Padovská 585/12). Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce reklamace, odstoupení od smlouvy, předžalobní výzvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči prodejci takové právní jednání účinné.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
3.5.2016 12:52, před 9 lety

Vážená paní Raiserová,
jak jsem Vás informovala v naší dlouhosáhlé emailové komunikaci. Odstoupení od smlouvy jsme schválili a peníze za vrácené zboží Vám na účet pošleme. Ovšem stále nám nebyla doručena Vámi odeslaná zásilka. Informovali jsme Vás osobně, i na webových stránkách najdete informaci, že doručení zásilky přepravcem Česká pošta můžeme garantovat pouze v případě, že máme podací číslo zásilky. Dle Vašeho emailu ze dne 14/4/2015 Vás zaslání podacího čísla obtěžuje, a proto jste nám ho neposlala. V tomto případě Vám doporučujeme využít služby soukromých přepravců, jenž nám doručují zásilky přímo do kanceláře

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
3.5.2016 13:37, před 9 lety


Martina Raiserová

Ono v tom mailu ze 14.4 není, že mě obtěžuje zaslat podací číslo, ale podací číslo je naskenováno v příloze. Věta, že o tom, že jsem nemohla podací číslo zaslat souvisí s prvním odesláním balíčku, nikoliv s tím odesláním druhým! Tam podací číslo uvedené je. Společnost Luxjewels neumí moc číst a nějak si nepamatuje, že mi zaslali jeden mail na který jsem 14. 4. odpovídala a tudíž první část textu je odpověď, až ta druhá souvisí s druhým opětovným odesláním, kdy se mi balíček opět vrátil nepřevzatý, přestože podací číslo obdrželi!!! Navíc pořád řešíme proplacení mých výdajů, protože já neodstupuji od smlouvy, ze svého rozmaru, že by se mi odeslané zboží nelíbilo, ale protože to byl jiný artikl, než ten který jsem si objednala. V tomto případě nevidím důvod proč bych neměla obdržet peníze za náklady spojené s vrácením zboží! Ještě bych moc ráda viděla větu z toho mailu, kde údajně píšu, že mě odeslání podacího čísla obtěžuje! Tato formulace se také nezakládá na pravdě. Napsala jsem, že při prvním odeslání balíčku jsem nemohla podací číslo zaslat, protože jsem odjela na dovolenou a podací číslo u sebe neměla, než jsem se vrátila z dovolené byl balíček zpět. Vy jste mě o tom informovali až po odeslání zboží v mailu a ve svých podmínkách, které jsem si předtím pečlivě přečetla a mám je i stažené, o tom, že se zboží bez podacího čísla českou poštou nesmí vracet není ani slovo. Nicméně to jsou dohady o převzetí. Mě zajímá proplacení nákladů spojených s vracením zboží zpět, když chyba byla na vaší straně.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.5.2016 13:44, před 9 lety

Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, která má možnost na vývoj případu reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
4.5.2016 02:55, před 9 lety

Dobrý den,
ohledně odeslání zásilky jste nás žádným způsobem neinformovala a přílohy jsou ve formátu, jenž nelze otevřít, viz. info v emailu. Až nám bude zboží doručeno, tak můžeme posoudit jedná-li se o reklamaci či o odstoupení od smlouvy.

Zaslání podacího čísla zásilky není podmínkou, ale doporučením - bez něho nemůžeme garantovat doručení Vaší zásilky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.6.2016 08:34, před 9 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
3.6.2016 08:51, před 9 lety


Martina Raiserová

Probíhá jednání mezi mým právníkem a firmou klenotysperky.cz. Domáhám se proplacení poštovného.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
3.6.2016 09:30, před 9 lety

Pí. Raiserová s námi odmítá komunikovat, takže komunikujeme pouze s právním zástupcem. Zboží nám bylo doručeno soukromou přepravní službou, jak jsme doporučovali. Ovšem zásilka byla doručovaná během víkendu, takže jsme se poté spojili s přepravcem a domluvili doručení v pracovní dny - paní se nás opět neobtěžovala informovat, že zásilku opětovně zasílá!!

Platbu za zboží jsme ji ihned poslali na účet. Co se týká poštovného, tak v případě odstoupení od smlouvy je na náklady kupujícího. Z tohoto důvodu ji nebyly náklady uhrazeny. Vzhledem k tomu, že s námi zákazník nekomunikuje, tak ani není možné domluvit formu náhrady přijatelnou pro obě strany.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.7.2016 15:05, před 9 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
4.7.2016 08:22, před 9 lety


Martina Raiserová

Celou záležitost jsem předala advokátní kanceláři, která mě v tomto případu zastupuje. Nevidím jediný důvod proč bych měla se společností Klenotysperky.cz jednat, když je pověřen právní zástupce, který má mou plnou moc. Navíc Klenotysperky.cz mě vůbec nijak nevyzvala abych se vyjádřila a to že požaduji vrátit náklady spojené s neustálým odesíláním zboží společnost ví a je informovaná prostřednictvím právního zástupce. Náklady dodnes vrácené nebyly. Poslední vrácení zboží proběhlo podle rady právního zástupce přes PPL.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.11.2016 09:02, před 8 lety

Na žádost společnosti byl případ znovu otevřen. Společnost má nyní možnost případ doplnit o své vyjádření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.12.2016 23:08, před 8 lety

Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.