Společnost


OKAY Holding a.s. (OKAY s.r.o.; JENA - nábytek, s.r.o.)

Počet nahlášených stížností:372
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:3
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

52%
48%
Toto skore je založeno na 136 stížnostech.

#10344Odstoupení od Kupní smlouvy ze strany prodejce přes můj nesouhlas

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
04.04.2016, před 9 lety

Vladimír Bejček

Znění stížnosti

13.3. jsem si objednal zboží s akční slevou 47% (v nabídce dodání ihned) a okamžitě zaplatil převodem z účtu.
Objednávka byla přijata a tím byla uzavřena Kupní smlouva.
16.3. bylo potvrzeno přijetí platby na účet prodejce.
17.3. doručen email - stále čekáme na platbu (???)

Po opakovaném volání na zákaznickou linku, při čtvrtém hovoru s vedoucí oddělení pro komunikaci se zákazníky, mě bylo sděleno, že požadované zboží již nemají a výrobce ho již nedodá. Podivný email ze 17.3. mě vysvětlen nebyl, ale bylo nabídnuto stornování objednávky a vrácení peněz na můj účet. S tím jsem nesouhlasil a požadoval dodání obdobného zboží se stejnou, nebo alespoň podobnou slevou.

30.3. doručen email:
"Z důvodu nemožnosti dodání tohoto zboží jsme byli nuceni Vaši objednávku stornovat. Během naší telefonické domluvy jste poptával alternativní model, a to troubu VT568BC.
Po konzultaci s našimi nákupními specialisty Vám však bohužel nemůžeme nabídnout výhodnější cenu, troubu je možno dodat za 11 990 Kč."


Produkt

Původní objednávka: Mora VT559MX se slevou 47% - 6 885,- CZK. Alternativní nabídka: Mora VT568BC - 11 990,- CZK


Požadované řešení

Opakovaně jsem nabízel dohodu o úpravě Kupní smlouvy na dodání typu výrobku i poskytnutí velikosti slevy dohodou.

Jsem si vědom toho, že dle odstavce 2.9 Obchodních podmínek má prodejce na takový postup ve výjimečných případech právo, avšak dle odstavce 2.7 bych očekával mnohem citlivější přístup k řešení a ochotu k dohodě.

Nekompromisní přístup ze strany prodejce a zrušení Kupní smlouvy přes můj nesouhlas mě velmi překvapilo.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.4.2016 14:56, před 9 lety

Mezi subjekty byla uzavřena kupní smlouva, ze které stranám vznikají práva a povinnosti. Povinností prodávající je zboží dodat. Vzniklou smlouvu lze měnit nebo rušit pouze na základě dohody stran nebo na základě zákonných důvodů. Dohoda zde v tomto případě nebyla. Jako zákonný důvod připadá následná nemožnost plnění, kdy se dluh stane nesplnitelným (např. zboží se již nevyrábí) až po vzniku závazku. Ovšem musí se jednat o objektivní stav. Plnění není nemožné, lze-li dluh splnit za ztížených podmínek, s většími náklady, s pomocí jiné osoby nebo až po určené době.

Ve stížnosti popsaném případě došlo ke změně okolností, v jejichž případě se aplikuje § 1764 a následující zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Je na úvaze, k jak podstatné změně okolností došlo. Společnost odmítla zboží dodat s tvrzením, že dodávání produktu ze strany výrobce je ukončeno.

Podstatné bude v daném případě ustanovení § 1765, které stanoví, že dojde-li k takové změně, která by založila zvlášť hrubý nepoměr v právech a povinnostech smluvních stran, může dotčená strana vyvolat jednání o smlouvě, pokud prokáže, že k podstatné změně okolností došlo až po uzavření kupní smlouvy.

Pokud se strany nedohodnou, postupuje se podle § 1766 odst. 1, podle nějž bude o právech a povinnostech jednotlivých stran rozhodovat soud. Návrh soudu je možné podat až po předchozím pokusu o jednání o změně závazku, popřípadě zrušení závazku.

Jak ale již bylo zmíněno, prodejce by musel prokázat v daném konkrétním případě zvlášť hrubý nepoměr. Takový nepoměr bude znamenat znevýhodnění jedné ze stran, které bude spočívat v mimořádném zvýšení nákladů plnění, jež musí plnící strana uskutečnit, nebo ve stejně mimořádném snížení hodnoty plnění, které má tato strana poskytnout. Dalším předpokladem aplikace tohoto zákonného ustanovení je jeho následnost po vzniku smlouvy, nepředvídatelnost a nepřekonatelnost změny okolností.

Společnost uvádí ve svých obchodních podmínkách zveřejněných na webových stránkách následující informaci: Prodávající si vyhrazuje právo ve výjimečných případech vybrané zboží Kupujícímu nedodat, a to zejména v případě, že Internetový obchod uváděl omylem zjevně chybné či nestandardní údaje zejména o vybraném Zboží, jeho ceně nebo termínu dodání, popř. je-li Zboží vyprodáno a trvale u dodavatele nedostupné. Prodávající se zavazuje v takovýchto případech vrátit Kupujícímu finanční částku uhrazenou na základě Kupní smlouvy.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
18.4.2016 13:30, před 9 lety

Vážený pane Bejčku,

ráda bych na tomto místě reagovala na Váš podnět.

Velice mne mrzí situace, ke které při vyřizování Vaší internetové objednávky došlo. Mohu Vás ujistit, že se v našem obchodě nejedná o standardní situaci. Vaše objednávka byla stornována poté, co jsme Vám byli nuceni oznámit, že nemůžeme Vaši objednávku vyřídit z důvodu nedostupnosti výrobku u dodavatele, a to v souladu s bodem 2.9 našich Obchodních podmínek, které jsou nedílnou součástí potvrzení kupní smlouvy. Finanční prostředky za Vámi uhrazenou objednávku Vám vracíme nejbližším platebním příkazem, tedy zítra, 19. 4. 2016.
Protože jste poptával ještě alternativní model, zajistila jsem na nákupním oddělení finanční nabídku, která však pro Vás nebyla vyhovující.

Mrzí mne, že jsme Vám nemohli vyhovět a budeme rádi, pokud nám ještě dáte šanci přesvědčit Vás o vysoké kvalitě našich služeb. Věřím, že Vás potěší slevový kupon na příští nákup v e-shopu okay.cz v hodnotě 500 Kč.
Podmínky jeho využití jsem Vám dnes zaslala na Vaši e-mailovou adresu. V případě Vašeho zájmu mne, prosím, informujte, obratem Vám jej zašlu na tuto e-mailovou adresu.

Pevně věřím, že mé vysvětlení přijmete s pochopením a i přes nastalé nepříjemnosti zůstanete nadále naším zákazníkem.

S pozdravem a přáním hezkého dne,

Lucie Rosypalová
vedoucí oddělení komunikace
Okay.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
18.4.2016 16:09, před 9 lety


Vladimír Bejček

Vážená paní Rosypalová,

dovolte, abych touto cestou reagoval na Vaše vyjádření a s použitím citací odborného poradce dTestu argumentoval moji stížnost. Budu velmi rád pokud dospějeme k dohodě, která bude přijatelná pro obě strany.

Objednané zboží, bylo nabízeno s poznámkou "k dodání ihned" a objednávka přijata. Přikládám kopii Vašeho potvrzení:

Vážený zákazníku,
děkujeme za Váš nákup na OKAY.cz. Tímto e-mailem potvrzujeme, že jsme 13. 3. 2016, 16:04:09 přijali Vaši objednávku číslo 9916030382. O pohybu zboží Vás dále budeme informovat e-mailem a SMS zprávou nebo můžete využít možnosti sledování objednávky na našich internetových stránkách

Okamžikem, který je přesně definován ve Vašem potvrzení, byla uzavřena Kupní smlouva na dodávku objednaného zboží. O tom, že objednané zboží nebude možné dodat jsem informován nebyl. Tuto skutečnost jsem se dověděl až po několika dnech, po opakovaném dotazování na Vaší zákaznické lince.

Při prvním telefonickém hovoru s Vámi, jako vedoucí oddělení komunikace, jsem odmítl Vaši nabídku na stornování objednávky a vrácení peněz. Důvodem byl a je můj pocit hrubého poškození mého práva, vyplývající z uzavřené Kupní smlouvy.

Opakovaně konstatuji, že jsem si vědom toho, že dle odstavce 2.9 Vašich Obchodních podmínek můžete ve výjimečných případech odstoupit od Kupní smlouvy, ale domnívám se, že takovému kroku musí předcházet dohoda s poškozeným zákazníkem.

Souhlasil jsem se změnou konkrétního typu výrobku, který považuji za alternativní výběr se shodnou cenou, avšak nesouhlasil jsem s dvojnásobnou cenou, která mě byla nabídnuta. Kupní smlouva zněla na slevu 47% původní ceny.

Citace právního poradce dTestu:
§ 1764 a následující zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník...
Plnění není nemožné, lze-li dluh splnit za ztížených podmínek, s většími náklady, s pomocí jiné osoby nebo až po určené době.
Konec citace.

Opakovaně žádám o jednání, které povede k přijatelné dohodě pro obě strany.

Citace právního poradce dTestu:
Podstatné bude v daném případě ustanovení § 1765, které stanoví, že dojde-li k takové změně, která by založila zvlášť hrubý nepoměr v právech a povinnostech smluvních stran, může dotčená strana vyvolat jednání o smlouvě, pokud prokáže, že k podstatné změně okolností došlo až po uzavření kupní smlouvy.
Konec citace.

Stornování objednávky, tedy zrušení Kupní smlouvy, považuji za hrubé porušení mého práva a ještě jednou žádám o oboustrannou ochotu k dohodě. Rozhodně nepovažuji nabídku slevového kupónu na příští nákup za důstojný akt a adekvátní krok, který by mohl zmírnit špatný pocit poškozeného zákazníka.

Očekávám Vaši seriozní nabídku k dohodě, za kterou předem děkuji.

Věřím, že situace která nastala v tomto případě, je ojedinělou výjimkou a přijatelná dohoda ukončí tuto nepříjemnou situaci.

Přeji hezký den Vám i všem čtenářům dTestu.
Vladimír Bejček

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.4.2016 16:17, před 9 lety

Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, která má možnost na vývoj případu reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
4.5.2016 11:17, před 9 lety

Vážený pane Bejčku,

děkuji za Vaši reakci a ráda bych touto cestou reagovala na Vaše připomínky.

U Vámi objednaného zboží byla dne 13. 3. 2016 uvedená informace o dodání výrobku i přesto, že po následném prověření dostupnosti výrobku nám byla ze strany dodavatele oznámena nemožnost jeho dodání. Ihned poté, co naši pracovníci zjistili, že zboží je na našem e-shopu nabízeno i přes jeho trvalou nedostupnost, obratem se s Vámi spojili. Naše společnost byla totiž nucena postupovat v dané výjimečné situaci v souladu s článkem 2.9 „Obchodních podmínek – e-shop“, kdy objednávku zrušila z důvodu trvalé nedostupnosti zboží u dodavatele.

Jsme přesvědčení, že náš postup je plně v souladu nejen s právními předpisy, ale také s našimi „Obchodními podmínkami – Eshop“, které jsou součástí každé kupní smlouvy uzavřené se zákazníkem a které nám umožňují ve výjimečných případech, jako je tento, zrušit objednávku pokud z objektivního důvodu vzniklého nezávisle na osobě a vůli prodávajícího není možné k dodání zboží přistoupit. V souladu s obchodními podmínkami vrátila naše společnost Vámi uhrazenou finanční částku ve prospěch Vašeho bankovního účtu.

Cílem naší společnosti je vždy spokojený zákazník, a proto jsme se s Vámi opětovně spojili, a nabídli Vám jako kompenzaci vzniklé situace slevový kupón v hodnotě 500 Kč. Prosím, máte-li o slevu zájem, neváhejte mne kontaktovat a kupon Vám obratem zašlu.
Ještě jednou se Vám omlouvám jménem celé naší společnosti za případné komplikace a věřím, že tuto zprávu přijmete s pochopením.

S pozdravem a přáním hezkého dne,

Lucie Rosypalová
vedoucí oddělení komunikace
Okay.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
5.5.2016 09:12, před 9 lety


Vladimír Bejček

Hodnocení:

Komentář: Vážená paní Rosypalová.

Nehodlám ve sporu dále pokračovat, neboť je zcela zřejmé, že ochotu k dohodě od Vás nemohu očekávat. Je zbytečné stále dokola opakovat, že jsem si vědom článku 2.9 Obchodních podmínek. Vím, že tento článek můžete ve výjimečných případech použít. Ale právě pro tu výjimečnost jsem očekával zcela jiný přístup.

Nehodlám tento spor dále hrotit sodní cestou, i když jsem přesvědčen o tom, že dle § 1765 Občanského zákoníku mám na jednání o dohodě právo.

Přijímám Vaši omluvu za problémy, které mě vznikly Vaším pochybením, odmítám však slevový kupon na příští nákup v e-shopu okay.cz v hodnotě 500 Kč, určitě bych ho nevyužil …

Hezký den Vám i všem čtenářům dTestu
Vladimír Bejček