Počet nahlášených stížností: | 440 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dne 29.3. jsem nakupovala v Bille v Plzni na Borech.
Kupovala jsem jídlo a několik piv.
K placení jsem chtěla použít lístek od vrácených lahví od piva a stravenku. Na pokladně mi bylo sděleno, že nemůžu platit stravenkou za alkohol. Cena jídla však přesahovala hodnotu stravenky a já jsem chtěla zaplatit piva právě lístkem od vrácených lahví s tím, že zbytek doplatím. Paní pokoladní mi sdělila, že to nejde, jelikož to jejich systém neumožňuje. Prý bych musela udělat dva nákupy.
Jak je to možné? Například v Tescu ani v Albertu jsem s tím nikdy neměla problém.
Situací jsem byla opravdu zaskočena. Jelikož jsem však spěchala na vlak a za mnou stála fronta lidí, neměla jsem čas problém řešit na místě.
napravení pokladního systému
|
Tweet |
Dle zákona je jediným platidlem, které musí prodejce přijímat koruny české. Stravenky ani potvrzení o výkupu vratných zálohovaných obalů tedy nejsou zákonným platidlem.
Pokud konkrétní prodejce přijímá stravenky je to na jeho rozhodnutí. V takovém případě může mít prodejce, který je přijímá stanovené poplatky nebo podmínky jejich uplatnění. To jest nemusí na ně například vracet nebo jen do určité částky.
Na tuto skutečnost musí však být spotřebitel upozorněn předem. Pokud by spotřebitel nebyl předem informován o podmínkách uplatnění a platby přijímanými stravenkami, kdy tato informace by měla být známa předem a vhodně zpřístupněna dle § 12 zákona o ochraně spotřebitele, tak je nutné na to prodejce upozornit. V případě, že by nedošlo k nápravě, je možno obrátit se na Českou obchodní inspekci se stížností.
Přijímání platby prostřednictvím určitých stravenek záleží vždy na smlouvě mezi zprostředkovatelem stravenek a jejich objednavatelem, v tomto případě konkrétním prodejcem. Pokud je například na vstupních dveřích provozovny prodejce v době návštěvy spotřebitele uvedeno logo zprostředkovatele stravenek, měl by obsluhující personál povinnost platbu stravenkami přijmout.
Doporučujeme spotřebiteli obrátit se s tímto podnětem přímo na společnost prostřednictvím jejího zákaznického servisu. Společnost by totiž měla mít zájem na tom, aby se její zákazníci rádi vraceli do prodejny, protože se v ní cítí dobře a jsou spokojení s poskytovanými službami v souvislosti s prodejem zboží.
Linka pro zákazníky: 800 153 976 (v provozu je v pracovní dny od 9.00 do 16.30 h.)
E-mail: info@billa.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.