Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 17.9.2015 jsem u spol. Mirjan zakoupila sedací soupravu, jejíž součástí byly i polštáře stejné barvy a materiálu jako sedací část. Dne 12.2.2016 jsem reklamovala párající se polštáře a požadovala jejich výměnu. Dne 9.3.2016 mi byly Českou poštou doručeny nové potahy, které však měly jinou barvu i jiný materiál. Na toto jsem spol. Mirjan upozornila dne 12.3.2016, kdy jsem požadovala doručení správných potahů. Vzhledem k tomu, že dne 14.3.2016 uplynula 30 denní lhůta k vyřízení reklamace, požadovala jsem pro porušení smlouvy podstatným způsobem odstoupit od smlouvy. Na toto mi bylo sděleno, že se jedná o druhou reklamaci, tudíž mi v odstoupení od smlouvy nebude vyhověno. Dle ustanovení § 19 odst. 3 zák. č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, musí být reklamace včetně odstranění vady vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, což se nestalo, vada odstraněna nebyla. Na toto společnost dne 23.3.2016 reagovala tak, že mou žádost o odstoupení od smlouvy neshledali jako opodstatněnou, čímž má komunikace s nimi prozatím skončila.
Já trvám na své žádosti o odstoupení od smlouvy, jelikož spol. Mirjan nedodržela zákonných 30 dní k vyřízení reklamace, čímž podstatným způsobem porušila smlouvu, spol. Mirjan se mnou odmítá tuto situaci nadále řešit, trvá pouze na výměně potahů za polštáře.
Kontakt-organizační složka, Na Středisku 104, Jeseník
Sedací souprava Olga
Trvám na své žádosti o odstoupení od smlouvy, jelikož spol. Mirjan nedodržela zákonných 30 dní k vyřízení reklamace, čímž podstatným způsobem porušila smlouvu, požaduji vrátit celou částku, za kterou byla sedací souprava zakoupena.
|
Tweet |
Jak rozhodl Nejvyšší soud ČR v rozsudku sp. zn. 33 Cdo 3228/2009 ze dne 27. 7. 2011 pojmu "vyřídit" odpovídají významově slova "urovnat", "uspořádat", popř. "vybavit". Všem těmto výrazům je společné to, že ten, kdo v tomto smyslu jednal, docílil stavu, v němž se již nebude muset "vyřízenou" věcí zabývat. Z výše uvedeného však vyplývá, že společnost reklamaci řádně a včas nevyřídila.
Byla-li reklamace uznána jako oprávněná, musí prodávající vadu odstranit. Pokud tak prodávající neučiní, nevyřídil reklamaci řádně. Pokud vada nebyla během reklamace odstraněna, jedná se o podstatné porušení smlouvy a spotřebitelka má právo od smlouvy odstoupit. Tento nárok je nutné uplatnit u prodávajícího. Další informace k tomuto tématu a vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3281/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-marne-uplynuti-lhuty-k-vyrizeni-reklamace.
Vzhledem k tomu, že je prodávající zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebitelce, aby se obrátila na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.