Společnost


PUROHOME OUTLET s.r.o.

Počet nahlášených stížností:4
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#10354Nedodané zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

7 měsíců 2 dny 12 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
04.04.2016, před 9 lety

Marcel Březina

Znění stížnosti

Dobrý den,
dne 3.11.2015 jsem provedl platbu zálohové faktury č.150800064 poslané společností PUROHOME OUTLET s.r.o. se sídlem pobočky K Žižkovu 640/9 Praha 9 na vybrané zboží . Po telefonickém hovoru mi bylo sděleno , že zboží bude doručeno do 8 týdnů. Po uplynutí této doby mi zboží nebylo doručeno, tak jsem obchod kontaktoval mailem 20.1.2016 , ve kterém mi sdělují ,že nyní probíhá náhradní dodací lhůta 120 dnů ,podle jejich obchod. podmínek. Po odeslání druhého mailu 29.2.2016 mi přišlo ,že opět probíhá náhradní lhůta 120 dní, a zboží dorazí za další 1-2 měsíce. Náhradní lhůta 120 dnů skončila dnem 4.3.2016 , a jejich Všeobecné obchodní podmínky jsou platné a účinné od 11. září 2015 a ruší předchozí znění VOP ,tedy po objednání zboží. Je tedy zřejmé ,že obchod nemá zájem doručit zboží. Prosím o prozkoumání této záležitosti, a sdělení jak postupovat ,abych dostal objednané zboží, nebo mi byla vrácena zaplacená záloha . Předem děkuji za vyřízení


Produkt

jedná se o produkt R6001D : sedací souprava NEW YORK a 0494/1-kopie4:Lampa SWING bílá


Požadované řešení

Doručení zboží nebo vrácení zálohy.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.4.2016 11:44, před 9 lety

Kupní smlouva byla v daném případě uzavřena (objednávka 1500374 ze dne 4.7.2015) a spotřebitel uhradil platbu formou zálohové faktury č.150800064. Prodávajícímu vznikla povinnost dodat objednané zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu (doba dodání do 8 týdnů, sjednáno telefonicky ), ocitá se v prodlení. Jestliže zboží nedodá ani v dodatečné přiměřené lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit podle § 1978 občanského zákoníku.

Po uzavření kupní smlouvy platí, že dodavatel je povinen odevzdat zboží kupujícímu v dohodnuté lhůtě. Lhůta by měla být přiměřená okolnostem k dodání zboží v případě, kdy není dohodnutý pevný termín dodání, není žádným předpisem pevně upravena. Dodací doba by pak měla záviset objektivně jednak na typu zboží, jeho dostupnosti na trhu, způsobu uzavření smlouvy, cenové nabídce, ale i na očekávání zákazníka při uzavření smlouvy na základě informací, které si strany před uzavřením smlouvy vyměnily. Vodítkem může být pochopitelně i lhůta sjednaná jako orientační. V případě, že přiměřená lhůta k dodání zboží uplyne, má spotřebitel možnost od smlouvy odstoupit.

Všeobecné obchodní podmínky jsou platné a účinné od 11. září 2015 a ruší předchozí znění VOP. Článek IV. Dodací podmínky. Objednávka je vyřízena v co možná nejkratším termínu. Kupující může s okamžitou platností odstoupit od smlouvy, pokud termín dodání překročil 120 dnů od sjednané doby doručení.

To znamená, že spotřebitel má právo prodávajícího upozornit, že nedodal zboží včas a poskytnout prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží s tím, že pokud v této lhůtě nebude zboží dodáno, lhůta již nebude prodloužena a bude platit, že marným uplynutím lhůty spotřebitel od smlouvy odstoupil (§ 1978 odst. 2 obč. zák.).

Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění; spotřebiteli odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky (zálohy). Spotřebitel by mohl rovněž požadovat náhradu prokazatelné škody, která nedodáním zboží včas vznikla. Je však vždy nutné prokázat, že škoda vznikla, a že se tak stalo porušením povinnosti druhé strany.

Nereaguje-li prodávající na emailovou korespondenci ani nezvedá telefon, je vhodné zvolit komunikaci písemnou prokazatelnou formou (doručeně, nejlépe s dodejkou), a to na aktuální adresu uvedenou ve veřejném rejstříku (PUROHOME OUTLET s.r.o. se sídlem K Žižkovu 640/9, Vysočany, 190 00 Praha 9). Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce výzvy k plnění, popř. odstoupení od smlouvy, předžalobní výzvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči prodejci takové právní jednání účinné.

V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli finanční prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nezavazuje k podání žaloby k soudu. Dlužníka jejím zasláním věřitel zároveň upozorní, že má možnost uhradit dluh bez dalších soudních nákladů.

Pokud by spotřebitel výše uvedené kroky učinil (zaslaná výzva k plnění se stanovením konkrétní lhůty ke splnění dluhu, následné odstoupení od smlouvy) a podnikatel přesto nesplnil svůj závazek ve stanovené lhůtě spotřebitelem, pak má spotřebitel rovněž možnost podat podnět České obchodní inspekci, neboť se v daném případě může jednat o klamavou obchodní praktiku, případně spotřebitel může podat i trestní oznámení Policii ČR pro trestný čin poškozování spotřebitele.

Jedná se o speciální případ podvodu, který je přísněji trestný než podvod dle § 209 TZ, protože u prodeje zboží v obchodě se předpokládá vyšší důvěra zákazníka v poctivost prodeje. K trestní odpovědnosti se vyžaduje způsobení škody nikoli nepatrné (alespoň 5000,- Kč). Případné trestní oznámení může spotřebitel podat na všech služebnách Policie ČR nebo na státním zastupitelství, a to písemně nebo ústně do protokolu. V rámci trestního oznámení je vhodné požádat úřady o informaci, jak bylo s oznámením naloženo. V této fázi je také vhodné vznést požadavek na náhradu škody vůči pachateli.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.11.2016 09:17, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.