Společnost


DATAFIN LTD - odštěpný závod zahraniční právnické osoby

Počet nahlášených stížností:121
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

50%
50%
Toto skore je založeno na 4 stížnostech.

#10356Vrácení nevhodného a nekvalitního zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 měsíců 19 dnů 16 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
04.04.2016, před 9 lety

Jaroslava Bílkovská

Znění stížnosti

Začátkem prosince 2015 jsem si u Slevolandie objednala pokličky. Po několika urgencích zásilka dorazila. Zboží bylo značně nekvalitní-jakási gumové okraje byly z materiálu určitě k nepoužití k přípravě stravy, hrozně byly cítit chemií. Ten den jsem se domluvila po chatu na vrácení. Prý není problém, p.Kalaš mi napsal adresu,kam mohu vrátit. Zásilku nevyzvedli, vrátila se. Poslala jsem zpět a chatovala s p.Kalašem-prý nic nedostali. Volala jsem na poštu,žádala prodloužení setrvání na poště a donutila p. Kalaše 30.12.2015 k vyzvednutí. Určitě prý pošlou peníze i za dvoje poštovné. Od té doby mi na chatu neustále slibovali, omlouvali se, že mají moc objednávek, že kolega zařídí, že vyřídí účtárna a nic. Pak na chat ani neodpovídali. Najednou bez upozornění-SMS, email-přišla zásilka bez jakéhokoli vysvětlení zpět. Opět jsem telefonovala, prý ať neposílám zpět, že mi peníze pošlou jak za zboží, tak i poštovné, jen to paní vyřídí s panem Kalašem, až příjde. Určitě zavolá, nejdéle 2.den. Je to již zase 2.týden, na chat neodpovídají, telefon nezvedají. Nevím, jak je donutit ke komunikaci a k vyřízení navrácení peněz.


Produkt

Variabilní poklice se silikonovým lemem, vzduchovou tryskou a časovačem


Požadované řešení

Ráda bych vrátila nekvalitní zboží tak, aby si ho někdo vyzvedl a vrátil mi peníze - zkopírovala jsem z objednávky:
Zboží - základ daně 658 Kč
Poštovné a balné 82 Kč
DPH CZ (21%) 155 Kč
Celkem 895 Kč
Navíc jsem ještě zaplatila 2x poštovné za vracení zásilky (2x 124 Kč)
Již v únoru mám v chatu zprávu(mám vše v kopii), že ihned a obratem peníze pošlou, že v tom nevidí žádný problém! To ještě alespoň komunikovali.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.4.2016 09:27, před 9 lety

Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal, má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li takové ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží. Pokud tomu tak není, má spotřebitel možnost uplatnit práva z vadného plnění (věc reklamovat). Má-li věc vady, může spotřebitel žádat nápravu v podobě opravy věci. Není-li to možné, má spotřebitel možnost požadovat dodání nové věci a není-li ani to možné, může odstoupit od smlouvy a domáhat se vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel žádat přiměřenou slevu.

Nereaguje-li podnikatel na emailovou korespondenci ani nezvedá telefon, je vhodné zvolit komunikaci písemnou prokazatelnou formou (nejlépe s dodejkou, doporučujeme ponechat si kopii dokumentu, prokazující uplatnění reklamace), a to na aktuální adresu uvedenou v obchodním rejstříku (DATAFIN LTD - odštěpný závod zahraniční právnické osoby,
Praha 1, Nové Město, Soukenická 2082/7). Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (dle § 573 občanského zákoníku). Zmaří-li vědomě druhá strana dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné, za předpokladu, že odesílatel je schopen prokázat odeslání zásilky.

Pokud by bylo zboží spotřebitelem odesláno k reklamačnímu řízení za využití poskytovatele poštovních služeb, má se za to, že zásilka došla druhé straně třetí den ode dne odeslání. Lhůta pro vyřízení reklamace začíná běžet následující den po uplatnění reklamace, pokud její poslední den připadá na víkend či svátek, prodlužuje se lhůta až do následujícího pracovního dne. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a spotřebitel má pak právo od smlouvy odstoupit dle § 2002 odst. 1 občanského zákoníku.

Pokud podnikatel nepřijme reklamaci, porušuje zákon o ochraně spotřebitele a tím se dopouští správního deliktu, za který mu může být udělena pokuta až do výše 3 000 000,- Kč. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že podnikatel porušil povinnost uloženou mu zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad. Podat podnět je možné prostřednictvím následujícího webového odkazu www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.10.2016 16:04, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.