Počet nahlášených stížností: | 32 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Vážení
píšu ohledně vyúčtování elektriky za rok 2015.Trochu mi to hlava nebere.Posílám Vám korespondenci mezi mnou a ČEZem,abyste měli představu o tom,co ČEZ vyvádí.Mě to prostě není jasné, proč se účetně neuzavře příslušný rok t.j. 12 měsíců(12 záloh).Z jakého důvodu se účtuje jen 11 záloh?A už vůbec nerozím tomu jejich automatickému systému,který nastavuje výši zálohy na příští rok!!!
Chtěl jsem jako přílohu doplnit PLATEBNÍ DOKLAD SIPO 201603,ale nejde to vložit.
Reklamace vyučtování za 2015
1.v SIPU 201603( viz příloha) nemám uvedenou zálohu 640 Kč.Protože jste mě žádným způsobem na toto neupozornili tak jsem z toho usoudil,že mám asi přeplatek.Kupodivu z toho vyúčtování jsem zjistil, že mám vlastně nedoplatek 74 Kč.A to už je na mě trochu dost.Proč mi rovnou nepošlete 566 Kč a děláte vyúčtování takovýmto krkolomným způsobem.Žádný souhlas jsem na tento způsob vyúčtování nedal a rozhodně nechci mít nedoplatek tak dlouhou dobu, jak je uvedeno na faktuře.
2.A tady to už je úplně mimo chápaní.Za rok 2015 jsem tedy měl skutečný přeplatek 566 Kč.Ptám se tedy, která chytrá hlava přišla na to, že mám na příští období i přes několikeré zprávy v médiích o zlevňování elektriky, předepsány zálohy 730 Kč!!!!!Pokud si vezmu do ruky obyčejnou tužku a kus papíru, tak mi vychází výše zálohy na cca 640 – 47= 593 Kč.Pro porozumění 566: 12= 47.Zaokrohleno dejme tomu 600 Kč.Co těmi 740 Kč sledujete????Nezlobte se, ale pokud chcete s námi “debilními“ zákazníky takto jednat, tak je to možná důvod na změnu dodavatele.
3. Takže Vás naprosto jednoznačně žádám o úpravu záloh na rok 2016 tak, jak zde píšu.Co se týká toho nedoplatku 74 Kč, pošlete mi fakturu, kterou obratem zaplatím.
Reklamace vyúčtování-odpověd‘
Vážený pane Hájku,
dovolujeme si reagovat na Váš e-mail ze dne 20. 3. 2016 týkající se vyúčtovací faktury pro odběrné místo na
adrese tř. Václava Klementa 35, Mladá Boleslav.
Rádi bychom Vám sdělili, že ve fakturačním období je vždy 11 zálohových plateb a místo 12. zálohové platby
se vystavuje vyúčtovací faktura.Z tohoto důvodu nemáte na březnovém dokladu SIPO zálohovou platbu.
Zálohové platby upravuje automaticky systém a občas se stane, že zálohové platby neúměrně upraví, za což se
Vám omlouváme.
Pokud jste měl zálohové platby ve výši 640 Kč a ve faktuře jste měl nedoplatek, při nastavení zálohových
plateb na částku 600 Kč bude nedoplatek vyšší.
Prosíme tedy o sdělení, na jakou částku požadujete zálohové platby nastavit.
Nedoplatek z vyúčtování není třeba hradit, pokud nepřesáhne 100 Kč.Tento nedoplatek by se zaúčtoval do
následující faktury.Pokud i přes to chcete nedoplatek uhradit, použijte pro úhradu platební údaje uvedené ve
faktuře, kterou jste obdržel.
Děkujeme za pochopení.
Vaše dotazy rádi zodpovíme na Zákaznické lince 371 100 100 nebo 840 840 840, která je Vám k dispozici 7
dní v týdnu, 24 hodin denně, popřípadě na e-mailové adrese cez@cez.cz.
Děkujeme Vám.
S pozdravem Vladimír Hořký,ČEZ Zákaznické služby, s.r.o.na základě plné moci
Guldenerova 2577/19
326 00 PLZEŇ
tel.: 371 100 100, 840 840 840
fax: 371 102 008e-mail: cez@cez.cz, www.cez.cz
Reakce na jejich odpověd‘
Vážení, tak teď už tomu vůbec nerozumím.
1.Tak ten zálohový systém zahoďte.(Zálohové platby upravuje automaticky systém a občas se stane, že zálohové platby neúměrně upraví, za což se Vám omlouváme).Jak funguje kontrola????
2.Tím, že nemám v březnovém SIPU zálohovou platbu, tak jste mi naprosto automaticky vyrobili dluh ve výši té zálohy( 640 Kč).Tento dluh já budu celý rok snižovat případným šetřením až se dostanu třeba zase na částku 74 Kč!!!!A potom se to bude zase opakovat, nezlobte se, ale to Vaše vysvětlení to je tedy soda.Připadám si skutečně jako"debile zaplatˇ a nekecej".(Rádi bychom Vám sdělili, že ve fakturačním období je vždy 11 zálohových plateb a místo12. zálohové platby se vystavuje vyúčtovací faktura. Z tohoto důvodu nemáte na březnovém dokladu SIPO zálohovou platbu.)Tady vlastně mi sdělujete, že jsem za rok 2015 ušetřil jednu zálohu , takže za rok 2015 jsem tedy měl skutečný přeplatek 566 Kč( 640 mínus nedoplatek 74 Kč).A pokud to rozdělím na celý rok, tak mi výše zálohy vychází s rezervou o cca 47 Kč menší než ta původní.
3.Jak Vám mám sdělit výši záloh, když mi není jasné, kolik vlastně mám doplatit?A jestli je nedoplatek za 2015 skutečně jen 74 Kč, tak zálohy na 2016 by neměly být větší než 600 Kč, i vzhledem k tomu, co říká Váš šéf (Cena elektřiny padá. Je s podivem, že jsme vůbec v zisku, říká šéf ČEZ Daniel Beneš).
Co se týká toho nedoplatku 74 Kč, tak ten jsem včera zaplatil.
|
Tweet |
V současné době může být problém vyznat se ve vyúčtování dodavatele energií, jak mimo jiné dokazuje průzkum Evropské komise provedeného ve všech členských státech Evropské unie, v Norsku a na Islandu. Z tohoto průzkumu vyplynulo, že vyúčtování spotřeby energií považuje za srozumitelné jen 40 % účastníků průzkumu (o této problematice jsme také napsali článek, který je zveřejněn na webové adrese www.dtest.cz/clanek-4918/ceka-nas-jednotna-podoba-vyuctovani-dodavek-energii).
Délka zúčtovacího období je zpravidla 12 kalendářních měsíců po sobě následujících, pokud se smluvní strany nedohodnou na kratší délce zúčtovacího období a vyúčtování musí obsahovat všechny náležitosti, které jsou uvedené ve vyhlášce Energetického regulačního úřadu (č. 210/2011 Sb.). Na žádost zákazníka nebo v důsledku přistoupení k obchodním podmínkám dodavatele může být rozsah poskytovaných informací zúžen. Spotřebitel v zúženém vyúčtování dostane zejména údaje o množství dodané energie do odběrného místa, o výši uhrazených faktur, o výši přeplatku či nedoplatku a o datu jejich splatnosti.
Pokud by bylo vyúčtování chybné, je nutné jej reklamovat (vzorový formulář je možné vyhledat na následující webové adrese www.dtest.cz/clanek-3289/reklamace-vyuctovani-elektriny-ci-plynu). Nebude-li spotřebiteli vyhověno, má možnost obrátit se na Energetický regulační úřad, který rozhoduje spory mezi zákazníkem a společností (více informací je možné vyhledat na webové adrese www.eru.cz/cs/informacni-centrum).
Společnost ČEZ Prodej, s.r.o. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Dle obecného vyjádření společnosti mají zákazníci právo řešit svoje reklamace a stížnosti přímým uplatněním na svého dodavatele, a dále mohou využít Ombudsmana ČEZ společnosti ČEZ, a.s.
V případě potřeby další konzultace se stěžovatel může obrátit i na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.