Počet nahlášených stížností: | 61 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
byl jsem účastníkem dopravní nehody jako poškozený. Škůdce vinu uznal. Vše proběhlo standardně. Nechal jsem si automobil opravit a využil náhradního automobilu abych se měl jak dostávat do zaměstnání. Při plnění mi pojišťovna uhradil opravu, ale za náhradní auto mi pokrátili plnění o 800 Kč s odůvodněním, že mi strhávají 2,5 Kč/km co jsem s náhradním autem najel a moje auto tímto nájezdem nebylo opotřebováno. Stížnost proti tomuto mi byla zamítnuta. Reakce ČNB na podmět pro prošetření je, že smluvní podmínky neřeší.
Jako poškozený nenesu žádnou vinu na vzniklé škodě a tudíž ani žádnou část nákladů na jejich odstranění! Pokud mají ve smluvních podmínkách klauzuli, která je opravňuje takto ponížit plnění, měl by tyto náklady nést ten, který s tímto souhlasí.
|
Tweet |
Pokud byla způsobena škoda na vozidle, má poškozený právo na náhradu škody. Škůdce má povinnost nahradit skutečnou škodu a to, co poškozenému ušlo (ušlý zisk). Poškozený tedy může žádat také náhradu nákladů, které musel vynaložit v souvislosti s tím, že nemohl věc užívat. Tyto vynaložené náklady rovněž nelze přenášet na poškozeného, který na rozdíl od škůdce žádnou svoji povinnost neporušil (zmíněno také například v nálezu Ústavního soudu sp. zn. II. ÚS 2221/07). Je však nutné posuzovat účelnost a nezbytnost vynaložených nákladů.
Spotřebitel může požádat pojišťovnu (pojistitele) o zdůvodnění snížení pojistného plnění. Toto zdůvodnění musí být v písemné formě a mělo by z něho být jasné, proč bylo pojistné plnění poníženo.
Nesouhlasí-li spotřebitel s výší pojistného plnění, má možnost podat proti postupu pojišťovny stížnost. Pokud spotřebitel vyčerpal všechny prostředky mimosoudního řešení sporu, bude se muset svého práva domáhat soudní cestou. V takovém případě spotřebiteli doporučujeme vyhledat právních služeb advokáta. Seznam advokátů je mimo jiné možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/advokati.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.