Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Objednal jsem si pláště Schwalbe Magic Mary pláště přišly, po nazutí a ujetí pouhých 5km po zpevněné cestě do kopce jsem si všiml prasklin na boku pláště. Okamžitě jsem jel zpět k domovu a pláště reklamoval.Pánové z Primeshop.cz mi ani po dvou odeslaných emailech nedali vědět jak to s reklamací vypadá.Po 14 dnech po mém telefonátu na Primeschop.cz jsem se dozvěděl že jsou pláště ojeté a že byly udajně podhuštěné a nesprávně používané že oni jou cyklisti a oni se v tom vyznají.S tímto samozdřejmě nesouhlasím a a chci podotknout že tyto typy pláštů používám ke své spokojenosti již řadu let, já i mí přátelé.Podle mne se jedná o staré pláště nebo je to vada z výroby.Na můj dotaz zda pán z obchodu již takové poškození viděl mi bylo řečeno že ne a s tím jediným souhlasím za řadu let co jezdím jsem toto také viděl poprvé.Prodejce mi dále tvrdí že pláště jsou v pořádku že kord pláště není poškozen což si podle mne odporuje kdyby jsem jezdil na podhuštěných pláštích tak bych odrovnal i kordy pláštů. S pánama v obchodě nebyla řeč pořád argumentovali tím že pláště jsou ojeté nevím však jak jinak bych je měl vyzkoušet.
Pláště Schwalbe Magic Mary 26x2.35 Snakeskin drátová patka
Jakákoliv domluva je možná bud nové pláště nebo odeberu jiné zboží.
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením soudního sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
K tomu je třeba doplnit, že prodávající je povinen vyřídit reklamaci v zákonem stanovené lhůtě. Prodávající nebo jím pověřený pracovník má povinnost o reklamaci rozhodnout ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a spotřebiteli vznikne právo od smlouvy odstoupit dle § 2002 odst. 1 občanského zákoníku.
Tato lhůta se dle rozsudku Nejvyššího soudu ČR spis. zn. 33 Cdo 3228/2009 ze dne 27. 7. 2011 vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.