Počet nahlášených stížností: | 606 |
Z toho za letošní rok: | 66 |
Stále v řešení: | 17 |
Vážení,
mám dotaz a trochu též stížnost. Dne 5.4.2016 cca v 18:30 mi v Chomutově- Obchodní zóna byl v Kauflandu odmítnut výkup vrácené lahve od piva HEINEKEN 0,33l, kterou jsem v Kauflandu koupil asi před 2 měsíci (déle to nebylo).Výkup byl odmítnut naprosto striktně s tím,že lahve HEINEKEN nejsou V Kauflandu zálohovány (tak pravila slečna u informací). Láhev HEINEKEN 0,4 l byla přijata k vrácení bez problému. O výsledku vašeho šetření mne prosím informujte na e-mail popř. níže uvedenou adresu.
S úctou Ing. Zdeněk Růžička
Kosmonautů 3023
27601 Mělník
Zjednejte nápravu popř. sdělte jak postupovat
|
Tweet |
Ze zákona č. 477/2001 Sb., zákon o obalech, vyplývá, že prodejce je povinen vykupovat zpět pouze ten typ lahví, které do prodeje uvádí. Nezáleží tedy na etiketě, ale na typu lahví.
Prodejce se musí řídit při výkupu vratných zálohovaných obalů mimo jiné ustanovením § 9 odst. 4, 5 zákona č. 477/2001 o obalech, který závazně stanoví následující povinnosti podnikatele:
4) Osoba, která uvádí na trh nebo do oběhu výrobky ve vratných zálohovaných obalech, je povinna vykupovat tyto vratné zálohované obaly bez omezení množství a bez vázání tohoto výkupu na nákup zboží.
(5) Osoba, která uvádí na trh nebo do oběhu výrobky ve vratných zálohovaných obalech prodejem spotřebiteli v provozovně, je povinna zajistit, aby tyto vratné zálohované obaly byly v této provozovně vykupovány po celou provozní dobu.
Doporučujeme spotřebiteli obrátit se s tímto podnětem přímo na společnost prostřednictvím jejího zákaznického servisu anebo přímo na zodpovědné vedoucí pracovníky uvedené provozovny.
Česká obchodní inspekce jakožto státní dozorový orgán dohlíží rovněž dle § 18 zákona o ochraně spotřebitele na náležité informování spotřebitele, které se týká výkupu vratných zálohovaných obalů. Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.
ČOI bude řešit porušení zákona o ochraně spotřebitele, popř. zákona o obalech z pohledu veřejnoprávního, výsledkem tak může být uložení pokuty danému podnikateli.
Vážený zákazníku,
děkujeme za Váš podnět. Rádi bychom ho s Vámi dořešili k Vaší spokojenosti. Nebude-li Vás to obtěžovat, kontaktujte nás prosím na naší bezplatné zákaznické lince 800 165 894 nebo e-mailem na service@kaufland.cz.
Zákaznické centrum, Kaufland Česká republika v.o.s.“
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.