Počet nahlášených stížností: | 167 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
doplnuji informace k neuznané reklamaci č. 9886 kde kokazuji že prodejce nedodrřel lhůtu 30 dnu tento dopis jsem jim poslala doporučene 26.2.2016 a vůbec mi neodpověděli. vím že mi asi stejně nepomůžete ale štve me že si prodejci dělají se zákazníkem co chtějí
vackovalibu@seznam.cz
vypovězení smouvy
26. 2. 2016, 14:45:44
Komu: SALES 4 PORTAL LTD
g
Na základě reklamace č. 59/2015 odstupuji od smlouvy pro nedodržení zákonné lhůty k vyřízení reklamace do 30 dnů. Źádám o vrácení peněz
Telefon jsem odeslala na vaší adresu dne 15.1.2016
Zároven žádám o odpověd na tento dopis
Datum
Událost
PSČ
Místo vzniku události
25.1.2016
Dodání zásilky.
70039
Ostrava 39
18.1.2016
Uložení zásilky - adresát má P.O.Box.
70039
Ostrava 39
16.1.2016
Přeprava zásilky k dodací poště.
16.1.2016
Výstup zásilky z SPU.
22200
SPU Praha 022
16.1.2016
Vstup zásilky na SPU.
22200
SPU Praha 022
15.1.2016
Podání zásilky.
19600
Praha 96
To že jste si zásilku vyzvedli z PO boxu až 25.1. je váš problém protože tam byla zásilka doručena 18.1.2016
Vy jste mi zásilku odeslali 24.2.2016 nikoli 23.2.2016 jak píšete v zásilce
25.2.2016
Dodání zásilky.
19007
Depo Praha 703
25.2.2016
Doručování zásilky.
19007
Depo Praha 703
25.2.2016
Příprava zásilky k doručení.
19007
Depo Praha 703
24.2.2016
E-mail adresátovi - podání zásilky.
24.2.2016
Přeprava zásilky k dodací poště.
24.2.2016
Výstup zásilky z SPU.
70002
SPU Ostrava 02
24.2.2016
Vstup zásilky na SPU.
70002
SPU Ostrava 02
24.2.2016
Podání zásilky.
70039
Ostrava 39
Jednání vaší firmy je nekoretní a v případě nevyřízení se budu se muset obrátit na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz,
Vackova Libuše mail: vackovalibu@seznam.cz te.: 721421385
žádám o vrácení peněz včetně poštovného, když jsem zásilku posílala firmě 2x
|
Tweet |
Prodávající má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, až 30 kalendářních dní na vyřízení reklamace, kdy tato lhůta započne běžet od následujícího dne, kdy spotřebitel uplatnil reklamaci. Povinnost vyřídit reklamaci do 30 dnů vyplývá z § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Pokud tuto lhůtu prodávající nedodrží, jedná se o podstatné porušení smlouvu, které je titulem pro případné odstoupení od smlouvy a vrácení peněz.
V rozsudku Nejvyššího soudu (spisové značky 33 Cdo 3228/2009) bylo stanoveno, že ve 30 denní lhůtě nestačí zboží opravit, ale je také potřeba spotřebitele informovat o tom, že reklamace byla vyřízena a zboží je připraveno k převzetí.
Zároveň dovozujeme pro případ vyřizování reklamace poštou, že reklamace je vyřízena až v okamžiku, kdy je zboží doručeno spotřebiteli, a je mu umožněno s ním tak nakládat. Pokud prodejce bude reklamaci posílat zpět poštou, je povinen nejpozději 30.den reklamace zboží doručit zpět i s vyjádřením o tom, jakým způsobem byla reklamace vyřízena. Jestliže prodejce není schopen toto prokázat, že 30.den bylo doručeno nebo byl pokus o doručení, tak lhůtu 30 dnů nedodržel a v takovém případě by spotřebitel mohl od smlouvy odstoupit.
Je však nutné upozornit na to, že odstoupit od takové kupní smlouvy pro nevyřízení reklamace ve lhůtě může spotřebitel v případě, kdy je reklamace uznaná. Případ spotřebitele se tedy může zkomplikovat ještě tím, kdy prodávající bude tvrdit, že na věci vada nebyla a reklamaci zamítá.
Je možné, že stažené aplikace mohou způsobovat některé problémy. K této problematice se může vyslovit soudní znalec, který se zaměří na správnost odůvodnění reklamace. Jestliže znalec v posudku vysloví, že se jedná o vadu, na kterou se vztahuje záruka, je možné obrátit se s posudkem na prodejce a požadovat odstoupení od kupní smlouvy (příp. výměnu). V takovém případě je dále možné požadovat i úhradu znalečného, které spotřebitel za posudek uhradil. Seznam znalců je k dispozici na webových stránkách www.justice.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.